شمانیوز
شما نیوز

حمله ایران به اسرائیل

اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش شمانیوز؛ روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود به اسرائیل را آغاز کرد.از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عراق به نقل از وزیر حمل و نقل این کشور اعلام کرد که حریم هوایی عراق بسته شده و تمام پروازها متوقف شده است.شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شده است.

دانیل هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در یک نشست خبری اعلام کرد: مردم اسرائیل در جاهای امن بمانند.

وی گفت: ارتش اسرائیل و پدافند هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران است که طی ساعات آتی رخ خواهد داد. با آمریکا و شرکای منطقه‌ای برای تعامل با هرگونه حمله هماهنگی داریم.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: تلاش می‌کنیم که پهپادها وارد اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) نشوند و به محض ورود آژیرهای خطر به صدا در می‌آیند.هگاری گفت: ایران پهپاد به سمت ما شلیک کرد، ساعت ها طول می‌کشد تا پهپادهای ایرانی به اسرائیل برسند. پدافند هوایی و نیروی دریایی در حالت آماده‌باش است.یک مقام آمریکایی به اسپوتنیک گفت از آغاز حمله تلافی‌جویانه ایران مطلع هستند.وبگاه آمریکایی آکسیوس خبر داده «حملات ایران به اسرائیل نه با ده‌ها بلکه با صدها پهپاد انجام شده است». 

از سوی دیگر کاخ سفید نیز اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا و معاونش «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را از رویدادهای خاورمیانه مطلع کردند.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد واشنگتن انتظار دارد در ساعات آینده موشک‌هایی از ایران، جنوب لبنان و حتی شاید یمن به علاوه پهپادهایی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شوند.

شبکه فاکس نیوز خبر داده همزمان با عملیات تلافی‌جویانه ایران، «مایکل کوریلا» رئیس سنتکام که در ۲ روز گذشته در تل‌آویو حضور داشت، سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده است. خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان خبر داده بایدن عصر یکشنبه سخنرانی خواهد داشت.

یک منبع بلندپایه مصری گفت قاهره به دقت تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و به تماس‌های خود با همه طرف‌ها برای تنش‌زدایی ادامه می‌دهد.

واشنگتن خبر داده بایدن برای تشکیل جلسه با تیم امنیت ملی خود وارد کاخ سفید شده است.جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با حضور نتانیاهو در تل‌آویو آغاز شده است.الجزیره خبر داده شورای جنگ اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو تشکیل جلسه داد.

یک مقام صهیونیست به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت ایران تنها مقرهای نظامی را هدف قرار می‌دهد.نخست‌وزیر هلند هم اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.یک مقام آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی گفت واشنگتن معتقد است ایران با ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی حمله می‌کند.

دولت اردن اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را تکذیب کرد.حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر پدافند هوایی وموشکی در پادگان کیلع واقع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها موشک کاتوشیا هدف قرار دادیم.تصاویری نیز در شبکه های اجتماعی از عبور موشک‌های ایران از آسمان عراق به سمت سرزمین‌هاش اشغالی منتشر شده است.

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی «گسترده‌تر از انتظار اولیه» خواهد بود.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت انتظار می‌رود پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف حملات ایران باشد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در خبری اعلام کرد که مسئولان آمریکایی از اسرائیل خواستند قبل از هرگونه پاسخ به ایران با واشنگتن رایزنی کنند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: موج جدید پهپادهای ایرانی وارد حریم هوایی استان میسان در جنوب عراق شدند.

اتحادیه اروپا حمله تلافی‌جویانه ایران را محکوم و آن را تنشی بی‌سابقه توصیف کرد.

رسانه‌ها از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار حمله در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله در النقب واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده‌شدن انفجارهایی در النقب، حیفا، بیت‌المقدس و رام‌الله خبر می‌دهند.العربیه خبر داد هواپیمایی سعودی پروازهای خود را بر فراز منطقه شمالی این کشور تعلیق کرد.منابع خبری رژیم صهیونیستی از برخورد پرتابه‌هایی به جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

رسانه‌های غربی مدعی هستند آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن به رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادهای ایرانی کمک کرده‌اند.

برخی خبرها حاکی از برخورد موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی است.

بایدن اعلام کرد با مشاوران امنیت ملی خود درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دیدار و بر «تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل» تاکید کرده است.

ویدئوهای از برخورد موشک‌های ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است.

خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داد.

گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.

نشریه آمریکایی یواس‌ای‌ تودی گزارش داده عملیات ایران یک «حمله تاریخی» بود.یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفته ایران تاکنون ۱۵۰ موشک شلیک کرده است.

ترامپ در اظهاراتی مدعی شد: اگر رئیس جمهور بودم حمله ایران هیچ‌گاه رخ نمی‌داد.در پی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم با وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته حملات ایران همچنان ادامه دارد و تاکنون ۲۰۰ پرتابه شلیک شده است.او همچنین به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرده است.شماری از مردم عراق نیز به خیابان‌های بغداد آمده و از اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

عربستان سعودی از تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرف‌ها خواست از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت منطقه و جهان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد و از تمام طرف‌ها خواست خویشتن‌داری حداکثری از خود نشان دهند و از اقداماتی که منجر به تقابل نظامی می‌شود، خودداری کنند.

طبق گزارش اسپوتنیک، پنتاگون خبر داده «تیم امنیت ملی بایدن با شرکای خود در منطقه کار خواهد کرد تا از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند».

رسانه عبری اسرائیل هیوم از پایان گفت‌وگو بین بایدن و نتانیاهو خبر داد و نوشت رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست از پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران خودداری کند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در مورد تعیین نحوه پاسخ به حمله ‎ایران را به کابینه جنگی این رژیم که متشکل از ‎نتانیاهو، گالانت و گانتز تفویض کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

الجزیره خبر داد رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز یکشنبه شده است.مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد جلسه فوق‌العاده این نهاد درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied