شمانیوز
شما نیوز

۵ درخواست ترامپ از آیت‌الله خامنه‌ای و پاسخ‌رهبری

«آبه شینزو» صبح امروز حامل 5 درخواست ترامپ از آیت الله خامنه ای بود که رهبر انقلاب به این درخواست ها صریحا پاسخ دادند.

۵ درخواست ترامپ از آیت‌الله خامنه‌ای و پاسخ‌رهبری

روز گذشته بود همزمان با سفر « آبه شینزو » نخست وزیر ژاپن به ایران برخی روزنامه‌های ژاپنی با بازخوانی دیدار «دونالد ترامپ» در سال 2016 [بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا] با « آبه » به ماجرای اظهارات نخست وزیر ژاپن مبنی بر امکان انتقال پیام رئیس‌جمهور آمریکا توسط وی به آیت‌الله خامنه‌ای پرداختند.

این رسانه‌ها نوشتند: «آبه در دیدار ترامپ در سال 2016 گفته "ما روابط دوستانه‌ای با ایران داریم. من می‌توانم با رهبر عالی این کشور ملاقات کنم". رئیس‌جمهور آمریکا نیز در واکنش به سخنان آبه می‌گوید "جدی می‌گوئید؟ واقعاً می‌توانید با او دیدار داشته باشید؟ "»

در این میان دونالد ترامپ چند هفته قبل از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، در گفتگویی با « شینزو آبه » اعلام می‌کند: «هیچ‌کس غیر از شما نمی‌تواند پیام من را به ایرانی‌ها منتقل کند!»

براساس این گزارش، تحلیل بسیاری از ناظران سیاسی و رسانه‌ها از سفر « آبه شینزو » به ایران پس از 40 سال، انتقال پیام محرمانه ترامپ به آیت‌الله خامنه‌ای بود؛ تحلیلی که امروز و پس از انتشار محتوای دیدار وی با رهبر معظم انقلاب به واقعیت پیوست.

در این دیدار « آبه شینزو » با بیان اینکه «من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم»، صریحاً 6 درخواست آمریکا را به نقل از دونالد ترامپ خطاب به مقام معظم رهبری اعلام کرد و رهبر انقلاب نیز خطاب به نخست وزیر ژاپن مورد به مورد به درخواست‌های رئیس‌جمهور آمریکا، پاسخ‌های صریح و شفاف ارائه کردند که مشروح آن در ادامه می‌آید:

رهبر انقلاب: من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

 

ترامپ: آمریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد.

رهبر انقلاب: این یک دروغ است زیرا اگر آمریکا می‌توانست این کار را انجام دهد، انجام می‌داد اما نمی‌تواند.

 

ترامپ: می‌خواهیم درباره موضوع هسته‌ای مذاکره کنیم.

رهبر انقلاب: ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب 1 + 5 مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟

 

ترامپ: عزم آمریکا جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است.

رهبر انقلاب: ما با سلاح هسته‌ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته‌ای است اما این را بدانید که اگر ما قصد ساخت سلاح هسته‌ای داشتیم، آمریکا هیچ کاری نمی‌توانست بکند و اجازه ندادن آمریکا، هیچ مانعی ایجاد نمی‌کرد.

 

ترامپ: آمریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است.

رهبر انقلاب: ما این حرف را اصلاً باور نمی‌کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود. صداقت در میان مقامات آمریکایی بسیار کمیاب است.

 

ترامپ: مذاکره با آمریکا موجب پیشرفت ایران خواهد شد.

رهبر انقلاب: ما به لطف خداوند، بدون مذاکره با آمریکا و با وجود تحریم هم به پیشرفت خواهیم رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied