شمانیوز
شما نیوز

لاریجانی با اشاره به فیلم موهن آمریکایی به ساحت پیامبر (ص):

توهین به پیامبر نه آزادی بیان که لات بازی در سیاست بین‌المللی است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلم موهن آمریکایی گفت: این فرهنگ غرب و سیاست مداران آن هستند که سبک‌سری خود را نشان دادند و پشت سنگر دروغین آزادی بیان بزرگترین توهین را به آزادی و تفکر کردند.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) ضمن تبریک بازگشایی مدارس اظهار داشت: امیدوارم سال تحصیلی جدید قرین توفیق و سعادت برای ملت ایران باشد.

وی همچنین در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: هفته دفاع مقدس را که یادآور ایثارگری ملت بزرگ ایران است، فرصتی می‌دانیم تا به مردم سرافراز کشور بخصوص خانواده معزز شهدا و رزمندگان اسلام عرض ارادت و تعظیم کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه باید بررسی شود جنگ تحمیلی برای آمریکا و غرب و برخی مرتجعین منطقه که مشوق صدام در جنگ بودند چه فایده‌ای در بر داشت، ادامه داد: امروز دیگر تردیدی برای صاحبنظران بین‌المللی وجود ندارد که آمریکا و غرب با هدف به زانو درآوردن انقلاب نوپای اسلامی صدام را که انگیزه فرصت طلبانه داشت، تحریک به تجاوز به ایران کرد.

« ملت ایران از این ماجراجویی آمریکا و غرب هزینه‌های زیادی داد؛ شهدای جنگ تحمیلی،‌ تخریب زیربناها و معطل ماندن توسعه کشور در آغاز انقلاب برای کشور از جمله این هزینه‌ها بود. اما به خاطر تحریم‌ها و سختی‌ها برای ملت ایران تجربه ارزشمندی برای دفاع از کشور حاصل شد که به سادگی برای ملت‌ها به دست نمی‌آید»

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عجین شدن تفکر جهادی و شهادت با فرهنگ یک ملت صلابتی به ما بخشید که به تعبیر امام علی (ع) عامل بصیرت و سرافرازی آن ملت می‌گردد.

وی در ادامه به تحریم‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با تحریم‌های شرق و غرب، ایران تحریم‌ها را به فرصت استقلال در بنیه دفاعی و صنعتی خود تبدیل کرد که امروز قدرت مهم منطقه به شمار می‌رود.

لاریجانی با طرح این پرسش که آمریکا و غرب از این ماجراجویی‌ها به چه نتیجه‌ای می‌رسند، تصریح کرد: بارها از زبان صاحب‌نظران غربی و برخی سیاستمداران منطقه شنیده‌ایم که اذعان داشته‌اند در این اقدامات ماجراجویانه اشتباه کرده‌اند و ریشه این اشتباه در عدم شناخت شرایط منطقه و وضع مسلمانان و روحیه گستاخانه و استعماری در آنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ماجراجویی در اشغال عراق،‌ افغانستان، لبنان و غزه تکرار شد، گفت: همه این ماجراجویی‌های پرخسارت، نتیجه محاسبات غلط و شناخت ناقص آمریکا و غرب و هوسرانی آنان در سلطه گری بوده است؛ اینک غرب در آستانه تجربه دیگری قرار داشت و آن انقلاب‌های اخیر در منطقه است.

«متاسفانه غرب به جای پذیرفتن نظام‌های مردم سالار در بین مسلمانان مجددا بنای تحقیر و سلطه گری دارد»

وی همچنین به فیلم موهن آمریکایی- صهیونیستی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام اشاره و تصریح کرد: ساختن این فیلم موهن و کاریکاتور در نشریه فرانسوی نمونه دیگری از این اشتباه غرب است چرا که ساحت پیامبر اعظم در عالم آنقدر بلند است که با اینگونه رفتارهای حقیرانه کوچک نمی‌شود؛ این فرهنگ غرب و سیاست مداران آن هستند که سبک‌سری خود را نشان دادند و پشت سنگر دروغین آزادی بیان بزرگترین توهین را به آزادی و تفکر کردند.

لاریجانی اضافه کرد: این لجاجت غیر انسانی توهین به رسول الله (ص) نه تنها قدرت منطق و ایستادگی در آزادی را نشان نمی‌دهد، که به لات بازی در سیاست در ساحت سیاست بین‌المللی شبیه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مجددا به آمریکا و غرب هشدار می‌دهد که تا دیر نشده این رفتار سفیحانه را اصلاح کنند و با کشتار مردم در تظاهرات، حجم دشمنی را گسترش ندهند چرا که در آتش این خشم مقدس گرفتارتر می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied