شمانیوز
شما نیوز

مهدی هاشمی در انفرادی و ممنوع‌الملاقات است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):وکیل مهدی هاشمی می‌گوید فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنان ممنوع‌الملاقات است و طی ۱۵ روز بازداشت ۱۱ ساعت بازجویی شده است.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت مهدی هاشمی گفت: از روزی که مهدی بازداشت شده، هیچ کس او را ندیده است.

* تسهیلات نخواستیم و ندادند

وی افزود: تاکنون هیچ درخواستی برای در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای ملاقات مهدی با خانواده‌اش نداشته‌ایم و هیچ تسهیلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است و خروج مهدی از زندان برای ملاقات شایعه است.

* عفت مرعشی به اوین رفت

علیزاده طباطبایی ادامه داد: روز پنجشنبه شنیدیم که به زندانیان امنیتی اجازه ملاقات می‌دهند، به اتفاق خانم مرعشی و فاطمه و یاسر رفتیم اوین و 2 ساعت هم منتظر ماندیم اما اجازه ملاقات ندادند.

* مهدی در انفرادی و ممنوع‌الملاقات است

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه موکلش در انفرادی به سر می‌برد و ممنوع‌الملاقات است، گفت: اطلاع داریم که مهدی طی 15 روز بازداشت در دو جلسه حداکثر 11 ساعت بازجویی شده است.

* پایان هفته دوم تحقیقات

علیزاده طباطبایی افزود: الان هفته دوم تحقیقات تمام شده و ما همچنان منتظریم که اعلام کنند تحقیقات به صورت کامل تمام شده است.

وی تصریح کرد: با وجود مراجعات مراجعه مکرر به دادسرای امنیت، پاسخی به ما نمی‌دهند و با ما هم مانند دیگران برخورد می‌کنند و هیچ فرقی با دیگران نداریم.

* ما اعتراض داریم...

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه به روند قضایی پرونده موکلش معترض است، اظهار داشت: روند دادستانی اینگونه است که در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم را ممنوع‌الملاقات می‌کند اما این رویه مبنای قانونی ندارد.

علیزاده طباطبایی افزود: آنچه در تبصره ماده 128 آمده، عدم حضور وکیل آنهم با اجازه دادگاه است؛ نه دادسرا اما درباره مهدی خلاف این رویه طی شده و نمی دانیم تحقیقات، در چه مرحله‌ای است.

وی اضافه کرد: تصمیمات قضایی باید ابلاغ شود و برای بازداشت موقت نیز باید بر اساس ادله، قرار بازداشت صادر و به متهم و وکیل او ابلاغ شود.

«هر تصمیم قضایی در مرحله بازپرسی قابل اعتراض است اما الان اطلاع نداریم برای مهدی قراری صادر شده، اگر صادر شده به او ابلاغ شده و در صورت ابلاغ، آیا به آن اعتراض کرده است یا نه؟».

* قانون درباره قرار بازداشت چه می‌گوید؟

این وکیل دادگستری می گوید: ماده 32 قانون آئین دادرسی کیفری تصریح دارد در جرائم عمدی با حداقل مجازات 5 سال و در جرائم ضد امنیت داخلی و خارجی و جرائمی که آزاد بودن متهم، موجب از بین رفتن آثار و دلایل جرم می شود، قاضی می‌تواند قرار بازداشت صادر کند و به تائید رئیس حوزه قضایی برساند که قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه است.

علیزاده طباطبایی در عین حال متذکر شد: گاهی برای متهم قرار وثیقه صادر شده ولی به او و وکیلش ابلاغ نشده و متهم را بازداشت کرده‌اند و حتی ننوشته‌اند به دلیل عجز در تأمین وثیقه زندانی شده است.

* گزارش روزانه به رفسنجانی

وی در بخش پایانی گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: مرتب با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و تماس دارم و وضعیت پرونده مهدی هاشمی را روزانه به ایشان گزارش می‌دهم.

* واکنش جدید آیت‌الله

علیزاده طباطبایی با اشاره به خبر برخی سایت‌ها درباره «ابراز رضایت خانواده هاشمی رفسنجانی از نحوه برخورد دستگاه قضا با مهدی و فائزه هاشمی» گفت: آقای هاشمی گفتند انتظار داریم با مهدی طبق قانون رفتار کنند و اگر دیدیم روال غیرقانونی طی می‌شود، حتما عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied