شمانیوز
شما نیوز

سوال ساده آقای مشاور از ضرغامی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): محمدرضا صادق در حال حاضر، به جز آنکه مشاور رسانه ای رئیس جمهور است از سوی دکتر روحانی در برخی حوزه های دیگر نیز ماموریت دارد.

قانون نوشت: دولت در زمینه برنامه ریزی و اجرا فعال است و تمرکز کافی بر امور دارد. با این حال نمی توان اهمیت اطلاع رسانی را انکارکرد. افکار عمومی را در جریان امور قرار دادن، حائز اهمیت است و ان شاءالله ساز و کارهایی برای این منظور در دست تمهید است و این حوزه تقویت می شود.

* دوستان ما در دولت واقعا بنا ندارند که به هر شایعه و کنشی، واکنش نشان دهند. یکی از گرفتاری ها در این چند سال گذشته همین بوده که تا کسی حرفی زده در مقام پاسخگویی فضای افکار عمومی را متاثر از مباحث فرعی و غیرضروری کردند.

* به جای اینکه فقط بنشینیم و ببینیم که چه کسانی را تخریب می کنند و هدف چیست و این جور حرف ها به کار خود می پردازیم و بنای این را هم نداریم که قبل از شروع کاری یا به سرانجام رساندن آن، مسئله را تبلیغاتی کنیم. آنهایی که در بیرون می نشینند و علیه نظام و کشور و مردم نقشه می کشند یا عده ای در داخل کشور بی توجهی کرده و به دولت حمله می کنند با همه اینها دولت تدبیر و امید تلاش می کند مدبرانه و با طمانینه از پیچ و خم مشکلات عبور کند. از خدا مدد می خواهیم و به حمایت و پشتیبانی مردم امیدواریم. آموزه های دینی ما هم می گوید خدمت به مردم ان شاءالله دیده می شود.

* امیدواری و تحکیم وحدت ملی راکه ملاحظه می کنید با ۶ ماه پیش مقایسه کنید؛ نتیجه این قیاس چیست؟ نشاط اجتماعی و سیاسی بیشتر شده، اوضاع به طور نسبی در دانشگاه ها و در میان جوانان در حال تغییر است. نخبگان ما برای مشارکت در امور رغبت یافتند. فضا و تعامل رسانه ای رونق پیدا کرده است. این فرصت و ماموریتی که مردم با اعتماد خود به دولت دادند، امکان بهبود شرایط را فراهم کرده و در حال حاضر سیاست دولت تداوم و بسط و گسترش همین وضع است.

* اگر در ۸ سال گذشته موضوعات اصلی مورد توجه واقع شده بود وضع کشوراین نبود. اما برخی موضوعات اصلی جای موضوعات فرعی نشست و برعکس.

* به نظر من رسانه ها باید وضعیت کشور، برنامه ها و اقدامات مختلف دولت را تبیین و حتی به طور منصفانه نقد کنند و این کار باید مبتنی بر موازین صحیح و به دور از جوسازی ویک سو نگری باشد. این انتظار از رسانه ملی بیشتر از دیگر رسانه هاست. ضمن اینکه این سوال هم باید پاسخ داده شود که وقتی دولت نهم روی کار آمد آیا به دولت قبلی اجازه حضور در تلویزیون و نقد برنامه های دولت وقت داده شد؟

* به نظر من مطالبی را ایشان (وزیر اقتصاد احمدی نژاد) گفتند که با اطلاعات وگزارش های رسمی تطابق نداشت و از عهده پاسخ به مجری وکار شناس آن برنامه در خصوص موضوعات مختلف همچون نرخ رشد و امثالهم نیز بر نیامدند. بالاخره آمار مراجع رسمی کشور درباره وضعیت مالی و خزانه، وضع زندگی مردم، میزان وروند رشد اقتصادی، تورم و امثالهم در آنها روشن است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied