شمانیوز
شما نیوز

توسعه روستایی، اولویت مهم ریاست جمهوری

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت وظیفه توان افزایی روستاییان دارد به همین منظور نگاه ویژه‌ای به روستاهای جنوب استان کرمان خواهیم داشت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت وظیفه توان افزایی روستاییان دارد به همین منظور نگاه ویژه‌ای به روستاهای جنوب استان کرمان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، سید ابوالفضل رضوی در سفر به استان کرمان در جلسه جمع بندی سفر با بیان اینکه توسعه روستایی اولویت جدی و مهم ریاست جمهوری است، اظهار کرد: جنوب استان کرمان، استعدادهای فراوانی دارد و به طور یقین می‌توان گفت که مردم شهرهای جنوبی استان شاید تنها 15 روز از سال را بیکار هستند.

وی با اشاره به جمعیت روستایی منطقه جنوب استان کرمان گفت: با توجه به اینکه توسعه امری درون زاست به دنبال آن هستیم که بتوانیم از این مهم در جهت توسعه روستاییان استفاده کنیم و انتظار ما از مسئولین جنوب استان این است که به توان افزایی مردم جنوب استان توجه ویژه داشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به طرح‌های جدید دولت برای اشتغال زایی روستاییان گفت: در طرح جدید دولت اگر 25 خانوار روستایی بتوانند در زمینه‌ای خاص شرکتی را راه‌اندازی کنند با آورده 40 درصدی، دولت برای 60 درصد باقی منابع مورد نیاز، تسهیلات با کارمزد 3 درصد اعطاء خواهد کرد و اگر 100 خانوار برای راه اندازی شرکتی مشارکت کنند دولت 70 درصد آورده را تسهیلات می‌دهد و اگر 200 خانوار با یکدیگر مشارکت داشته باشند دولت 80 درصد آورده این خانوارها را تسهیلات می‌دهد. همچنین این شرکتها تا 2 سال از بازپرداخت این تسهیلات معاف خواهند شد.

رضوی خاطرنشان کرد: باور ما این است که باید به مردم آموزش بدهیم تا بتوانند در کارها با یکدیگر شریک شوند و دنبال تبادل اطلاعات، همدلی و نظم ایجاد خواهد شد ضمن آنکه در این صورت دیگر نگرانی برای توسعه روستاها نخواهد بود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی