شمانیوز
شما نیوز

اربعین عراق، یک روز دیرتر از ایران است/ زائران زمان سفرشان را با اربعین عراق تنظیم کنند

با توجه به تقویم هجری قمری، امروز در کشور عراق روز اول صفر است. بنابراین در عراق روز اربعین مصادف می‌شود با پنجشنبه ۱۲ آذرماه و زائرانی که می‌خواهند در پیاده‌روی شرکت کنند باید زمان خود را با اربعین کشور عراق تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، هرسال روز 20 صفر مصادف است با اربعین سید و سالار شهیدان. به همین مناسبت هرساله عشاق اباعبدالله الحسین(ع) مطابق رسمی کهن مانند کاروان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با پای پیاده از مسیرهای گوناگون کشور عراق خود را به کربلای حسینی(ع) می‌رسانند و پس از عرض ادب کوتاهی به موطن و خانه‌های خود بازمی‌گردند.

از چند هفته قبل نیز زائران ایرانی سیدالشهدا(ع) خود را برای شرکت در بزرگترین راهپیمایی شیعیان جهان آماده کرده‌اند و تب‌و‌تاب زیارت اباعبدالله(ع) در مجامع شیعیان و کشور عزیزمان ایران نیز بسیار داغ شده است.

اما نکته‌ای که هرساله زائران غیر عراقی کربلا با آن سروکار دارند، علاوه بر برنامه‌ریزی‌های دقیق برای رساندن خود به کربلا، هماهنگی تاریخ ایران با تاریخ عراق و مصادف شدن اربعین ایران و اربعین عراق با هم است.

دو سال گذشته روز اربعین (20 صفر) در ایران یک روز زودتر عراق اعلام شد و امسال نیز در آستانه ماه صفر، در ایران یک روز زودتر از عراق قمر اول ماه رویت شد.

بنابراین گزارش، امروز در ایران دوم صفر است و در عراق اول صفر. در تقویم هجری شمسی روز چهارشنبه مصادف با 11 آذرماه سال 94 اربعین حسینی(ع) است و در تقویم هجری قمری روز پنجشنبه مصادف با 20 صفر 1437 اربعین حسینی(ع) است.

یعنی اربعین در عراق یک روز دیرتر از ایران در تقویم قرار گرفته است.

به همین دلیل زائران ایرانی که می‌خواهند در ایام اربعین به کربلا سفر کنند و در پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت کنند باید پیاده‌روی خود را از روز دوشنبه 9 آذرماه از نجف آغاز کنند تا چهارشنبه شب مصادف با شب اربعین عراق، به کربلا برسند.

به گزارش فارس، تمام مسئولان ستاد اربعین از ضرورت دریافت ویزا و داشتن گذرنامه معتبر سخن گفته‌اند و تاکید داشته‌اند زوار اباعبدالله(ع) دریافت ویزا را به روزهای آخر موکول نکنند و بدون اخذ ویزا به مرزها نیایند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied