شمانیوز
شما نیوز

در پی هشدار جدی ناوگروه ایرانی صورت گرفت؛

عذرخواهی و تغییر مسیر ناوهای کشورهای ائتلاف

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): شب گذشته هنگامی که واحدهای نظامی کشورهای ائتلاف قصد نزدیک شدن به ناوه گروه ایرانی را داشتند با هشدار جدی ناوشکن البرز، عذر خواهی کرده و مسیر خود را تغییر دادند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ناوگروه 34 نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران به گلوگاه تنگه باب المندب رسید.
این چندمین بار است که ناوگروه 34 ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از منافع اقتصادی ایران در آب‌های بین‌المللی طول 400 مایلی خلیج عدن را طی کرده و به اسکورت کشتی‌های تجاری ایران و ماموریت‌های محوله پرداخته است. بنا به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شب گذشته که ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش از 30 مایلی بندر عدن می‌گذشت، واحدهای کشورهای ائتلاف از جمله آمریکا و فرانسه قصد نزدیک شدن به حریم این ناوگروه را کردند و به همین منظور بالگرد، هواپیما و ناو خود را به سمت ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر فرستادند و می‌خواستند محدوده پنج مایلی ناوگروه ایران را رد کنند که با هشدار جدی افسران فرماندهی ناوشکن البرز، از ناوگروه ایرانی عذرخواهی کرده و مسیر خود را تغییر دادند.
هم اکنون ائتلاف غربی - عربی برای بمباران شهرهای مختلف یمن ایجاد شده و ناوشکن‌های کشورهای ائتلاف فقط مشغول جنایت در یمن هستند و حتی کشتی‌های آنها که دچار حادثه و تجاوز دزدان دریایی می‌شوند به کمک آنها نمی‌روند.
چند روز پیش ناوگروه 34 ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند کشتی تجاری خارجی را از دست دزدان دریایی نجات داد و این در حالی است که این کشتی تجاری بارها از کشورهای ائتلاف خواسته بود که به آنها کمک کنند اما هیچ جوابی دریافت نکرد و در آخر دریادلان نیروی دریایی ارتش به کمک این کشتی شتافتند.
صبح امروز ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به گلوگاه تنگه استراتژیک باب المندب رسید و صحنه‌هایی بسیار زیبایی را از انبوه کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشورهای مختلف در حال عبور از تنگه هرمز و ورود به دریای سرخ بودند را به چشم دید. تنگه استراتژیک باب المندب راه ورودی اقیانوس هند به دریای سرخ و دریای مدیترانه است و گلوگاهی میان سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست. منبع: باشگاه خبرنگاران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied