شمانیوز
شما نیوز

بهرام نیا:اشتغال‌زایی، مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اشتغال‌زایی و هر آن‌چه که در خصوص مساله اشتغال است مهم‌ترین اولویت‌ها اقتصادی کشور هستند. رونق اقتصادی، بالا رفتن سطح درآمد مردم ، توجه به مساله صادرات و هر چیزی که بتواند زنجیره ارزش افزوده را برای ما رقم بزند اعم از تولیدات دامی و فرآورده‌ها لبنی ، صادرات پوست دام و مسائل باغی و زراعی باید در اولویت اقتصادی کشورقرار بگیرند.

بهرام نیا:اشتغال‌زایی، مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور است

به گزارش شما نیوز ، حسن بهرام‌نیا درباره مهمترین اولویت‌های اقتصادی کشور بیان کرد: در کشور ما ظرفیت بالایی به منظور ایجاد اشتغال وجود دارد و ما با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم از زمینه‌های مختلف موجود به منظور ایجاد شغل بهره بریم. برای مثال امروز شاهد هستیم که محصولات کشاورزی فراوانی هرساله خراب شده و غیرقابل مصرف باقی می‌مانند در صورتی که ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح در جهت صادرات این محصولات به صورت خشکبار، کنسانتره یا کمپوت اقدام نماییم یا این‌که محصولات را در سردخانه نگهداری کنیم و در زمان مناسب صادر کنیم. این اقدامات خود گام‌ها موثری در زمینه ایجاد اشتغال و حفظ زنجیره ارزش افزوده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص صنایع معدنی نیز ما در کشورمان معادن زیادی داریم و اگر بتوانیم از آن‌ها بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم به اقتصاد کشور کمک کرده‌ایم. به عنوان مثال می‌توانیم مواد اولیه آن‌ها را تبدیل کرده و سپس صادر کنیم؛ مانند شمش منیزیم. در رابطه با صنعت پتروشیمی نیز اگر خوراک مناسب با ارز مبادلاتی در اختیار آن‌ها قرار دهیم ، می‌توانند در زمینه اشتغال زایی و رونق اقتصادی موثر واقع شوند.

وی افزود: در خصوص صنعت خودرو سازی نیز اگر سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شود و از نخبگان و طراحان به منظور طراحی خودرو ها جدید استفاده کنیم؛ می‌توانیم در زمینه صادرات خودرو در منطقه پیشرفت داشته باشیم؛ چراکه صرف منتاژگر و وارد کننده بودن در زمینه پیشرفت اقتصادی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: ما باید از زمین‌های کشاورزی، معادن و صنعت پتروشیمی و سایر صنایع به منظور ایجاد اشتغال استفاده بهینه را داشته باشیم.

وی در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر « اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال » گفت: در این زمینه حرکت‌هایی شده است و امکان دارد برنامه‌ریزی‌هایی هم انجام شده باشد لکن آن‌چه که به صورت محصول باشد و برای مردم ملموس باشد را ما مشاهده نکرده‌ایم. ما در این زمینه هنوز به روند صحیحی نرسیدیم؛ چراکه وضعیت بیکاران همچنان مانند گذشته است و در رابطه با معیشت مردم نیز، اگر بگوییم سفره مردم کوچک‌تر نشده است به همان شکل قبل باقی مانده است. در این خصوص مسئولان باید اقدام انقلابی را در دستور کار قرار دهند و به صورت انقلابی به این موضوع رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: همکاری قوا در خصوص مشکلات اقتصادی کشور بسیار مهم است. سه قوه باید بنشنند و مشکلات را بررسی کنند و هر کس به سهم خود در خصوص مسئله اقتصاد ایفای نقش نماید. به عنوان مثال در خصوص امنیت سرمایه‌گذاران قوه قضاییه باید ورود پیدا کند. قوه مقننه نیز در رابطه با خلاءهای قانونی باید دخالت کند. قوه مجریه نیز در راستا استفاده از بسته‌های حمایتی ، فعال کردن بانک‌ها ، فراهم نمودن زیرساخت‌ها و تسهیل شرایط به منظور جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی عمل نماید.

بهرام‌نیا گفت: سه قوه باید بایکدیگر تعامل داشته باشند. البته عمده کار بر عهدع قوه مجریه است و دو قوه دیگر نیز باید با قوه مجریه همکاری لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied