شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

ورق استیل 430 قیمت ، خرید + اطلاعات فنی ورق استیل بگیر

ورق‌های استیل سری 400 ورق استیل 430 یا ورق بگیر یک فولاد استنلس است که بیشترین مصرف را در صنایع تولید لوازم و ابزار دارد و به دلیل ساختار و خصوصیاتش با نام‌های ورق استیل بگیر و استیل مغناطیسی به شهرت رسیده است

ورق استیل 430 قیمت ، خرید + اطلاعات فنی ورق استیل بگیر

ورق استیل محصولی رایج و پرکاربرد است که از از ترکیب آلیاژ آهن، کربن و کروم ساخته می‌شود و در صنایع زیادی کاربرد دارد. از سری‌های پرکاربرد و معروف این محصول ورق‌های استیل سری 400 می‌باشد که در ترکیب آن‌ها آلیاژهای مختلف به همراه 10 تا 30 درصد کروم،‌ 0.02 الی 0.06 کربن و 0 تا 4 درصد مولیبدین استفاده شده است.‌ در بین ورق‌های استیل سری 400 ورق  استیل 430 یا ورق بگیر یک فولاد استنلس است که بیشترین مصرف را در صنایع تولید لوازم و ابزار دارد و به دلیل ساختار و خصوصیاتش با نام‌های ورق استیل بگیر و استیل مغناطیسی به شهرت رسیده است. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و کاربردهای ورق استیل 409، ورق استیل 410s، ورق استیل 420، ورق استیل 430 صحبت کنیم و انتها به معرفی بهترین فروشگاه عرضه‌کننده ورق استیل بپردازیم.

ورق استیل چیست؟

امروزه محصولات فولادی زیادی در بازار وجود دارد که از بین آن‌ها ورق استیل یا استنلس استیل به عنوان یک محصول پرکاربرد در صنایع مختلفی کاربرد دارد و از آلیاژ فولادی که درصد آهن آن بیشتر و حدود نیم درصد کربن تشکیل شده است. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به ضد زنگ بودن، ظاهر بسیار زیبا، مقاومت زیاد در مقابل حرارت، مقاومت بالا در برابر خوردگی‌ها، داشتن قابلیت بازیافت، طول عمر زیاد و داشتن امکان جوشکاری اشاره کرد. تقریبا هفتاد درصد ورق‌های استیل به کار رفته در صنایع مختلف از بازیافت فلزی به دست می‌آید. برخی گمان می‌کنند که ورق‌های استیل فقط در صنایع تولید و ساخت ساختمان کاربرد دارد اما این محصول در تولید شکر، روغن، کاغذ، مواد شیمیایی، لوازم خانگی، بدنه هواپیما، کامیون و خودروهای دیگر، ساخت کشتی، تانکر، وسایل الکتریکی مانند ترانسفورماتور ک غیره نیز به کار می‌رود. این محصول طبق استاندارد ASTM بر اساس نوع آلیاژ و ترکیبات خاص در سری‌های 200، 300، 400 و 600 وارد باز شده است. هر یک از این سری‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی ورق‌های استیل سری 400 خواهیم پرداخت.

ورق‌های استیل سری 400 به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

در ساخت ورق‌های استیل 409 در کنار آلیاژهای تشکیل دهنده ورق از عنصر تیتانیوم نیز استفاده شده است. به همین دلیل این محصول در مقابل خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و قادر است حرارت را در دمای بین -20 درجه سانتی‌گراد الی 650 درجه سانتی‌گراد به خوبی تحمل کند‌. مقاومت بالا در برابر محدوده حرارتی مختلف باعث شده که از این ورق در ساخت اگزوز خورو، مبدل حرارتی و غیره استفاده شود‌. داشتن قابلیت بازیافت را می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌ها پرارزش و منحصر به فرد ورق استیل 409 معرفی کرد. به طور کلی این محصول با محیط زیست سازگاری زیادی دارد.

 ورق‌های استیل 410 جزء فولادهای ضد زنگ مارتیزینی محسوب می‌شود و خاصیت مغناطیسی دارد. در ساخت این ورق 5.11 الی 5.13 درصد کروم استفاده شده است. استحکام بالا در برابر خوردگی و حرارت به عنوان مهمترین ویژگی این محصول به شمار می‌رود. کمتر بودن میزان کربن نسبت به عناصر دیگر در ترکیبات این ورق باعث شده است که برای تولید لوله اگزوز، قطعات مکانیکی، مشعل‌ها، ساخت پره‌های توربین‌های بخار و گازی، ظروف آشپزخانه، تجهیزات پزشکی، برج تقطیر پتروشیمی و غیره گزینه مناسبی باشد. مقاومت به خوردگی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و زنگ زدن، شکل پذیری و امکان جوشکاری از مهمترین ویژگی‌های ورق‌های استیل 410 می‌باشد. ورق استیل 410s نوعی ورق استیل 410 است که کربن کمتری دارد و مقدار تیتانیوم موجود در آن به 0.2 درصد می‌رسد. ورق استیل 410s حتی در در شرایطی که از دمای بالا به دمای سرد می‌رسد، همچنان نرم و انعطاف‌‌پذیر باقی می‌ماند. این ویژگی باعث می‌شود که ورق در هنگام جوشکاری در حرارت بالا دچار ترک خوردگی نشود.

ورق‌های استیل 420 نیز ویژگی‌های مثبتی دارند و در صنایع تولیدی به کار می‌روند. از جمله ویژگی‌های این ورق استیل می‌توان به سختی زیاد، استحکام زیاد و قابلیت مغناطیسی اشاره کرد. البته در کنار تمام ویژگی‌های مطلوب مقاومت این ورق استیل بگیر در برابر خوردگی زیاد نیست. میزان کروم در این ورق 12 درصد است. از ورق استیل 420 J2 برای تولید کارد و چنگال، شیرها، نازل، خطی‌کشی‌ها، تیغه‌های برشی، تجهیزات دندانپزشکی و غیره استفاده می‌شود. انبرک، پنس، قیچی‌، جرم‌گیر، ابزار‌های کشید دندان ساخته شده از این ورق از مقاومت بالایی در برابر سایش برخوردارند.

 ورق استیل 430 در انواع مات و برق به عنوان پرکاربردترین ورق استیل در صنایع مختلف به شمار می‌رود. این نوع ورق استیل بگیر و مغناطیسی از لحاظ اقتصادی یکی از محصولات مقرون به صرفه است. میزان کروم موجود در این ورق 16 درصد است و در برابر حرارت تا دمای 816 درجه سانتی‌گراد مقاومت دارد. البته این ورق‌ها در مقابل رطوبت دارای مقاومت لازم نیستند و به همین خاطر در صنایعی که تولیدات خود را با ورق‌های ضد آب و ضد زنگ می‌سازند، هیچ کاربردی ندارند‌. وزن ورق استیل 430 با توجه به وزن آهن محاسبه می‌شود و چگالی آن نیز با توجه به میزان کروم به کار رفته در ترکیبات آن 7.8 می‌باشد.

ویژگی‌های این نوع ورق استیل عبارتند از: انعطاف‌پذیری و قابلیت چکش‌خواری بالا، مقاومت بالا در مقابل خوردگی و قابلیت جوش‌پذیری‌. این نوع ورق استیل سری 400 کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. این کاربردها شامل استفاده در صنعت خودروسازی، ساخت روکش ماشین لباسشویی، پنل‌های کابین انواع یخچال، سیم کشی، وسایل خانگی، پنل سقفی، عناصر اتصال دهنده، بست، اجاق گاز، ترانسفورماتور دودکش، سینک ظرفشویی، واحدهای گازسوز و گرمایشی، هود آشپزخانه، زه‌کش، سلف و رستوران، دستگاه‌های حمل نقل در تولید قند و شکر، حلقه‌های اجاق گاز، تجهیزات پالایشگاه‌های نفت، تولید محفظه احتراق کوره‌ها و غیره می‌باشد.

قیمت ورق استیل به چه عواملی بستگی دارد؟

بازار فولاد و مقاطع آن مانند ورق استیل پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در نوسانات قیمت و عدم ثبات آن در بازار فروش مقاطع فولادی تاثیرگذار است. قیمت مواد اولیه یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت ورق‌های استیل است. همانطور که می‌دانید این ورق‌ها از ترکیب آلیاژی مانند آهن، کروم، کربن و مولیبدین ساخته شده‌اند. قیمت هر یک از این عناصر در قیمت نهایی ورق‌ها تاثیر دارد. قیمت ورق استیل بگیر به دلیل عدم وجود نیکل نسبت به قیمت ورق‌های استیل نگیر ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. بازار عرضه و تقاضا هم یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت‌گذاری انواع مختلف ورق استیل می‌باشد.

هر چه تقاضا بیشتر و عرضه کمتر باشد، محصولات باقیمت بالاتری به فروش می‌رسند. همانطور که می‌دانید ورق‌های استیل در داخل ایران تولید نمی‌شوند و جزء کالاهای وارداتی به شمار می‌روند. به همین دلیل نوسانات قیمت دلار نیز بر قیمت ورق‌های استیل نمی‌توان نادیده گرفت. ابعاد و ضخامت ورق‌ها، تاثیر صنایع وابسته مانند خودروسازی، صنایع غذایی، ساختمان‌سازی و غیره، هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های مربوط به فرایندهای تولید، فینیش سطح نهایی ورق‌ها و هزینه‌های ساخت و استفاده از نیروی کار انسانی از عوامل دیگر تاثیرگذار در قیمت نهایی ورق استیل می‌باشند.

بازرگانی فلز پایا

خرید ورق‌های استیل از فروشگاه اینترنتی فلز پایا

برای خرید ورق استیل 409، ورق استیل 410s، ورق استیل 420 و ورق استیل 430 در ابعاد و اندازه‌های مختلف با قیمت‌های مناسب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فلز پایا با آدرس اینترنتی https://felez.me مراجعه کنید. تمام محصولات شرکت فلز پایا از بهترین برندهای تولیدکننده دنیا تهیه شده‌اند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم در صنایع مختلف ایران کاربرد دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied