شمانیوز
شما نیوز

تولید خودروهای پرتجمل اروس در روسیه آغاز شد

پایین ترین قیمت برای اروس سنات که یک خودروی سدان است 245 هزار دلار تعیین شده است.

تولید خودروهای پرتجمل اروس در روسیه آغاز شد

به گزارش شمانیوز، خبرگزاری تاس روسیه خبر داد تولید خودروی لاکچری اروس سنات Aurus Senat در کارخانه ی فورد سولرز در الابوگای تاتارستان شروع شد و ولادمیر پوتین به شکل ویدئو کنفرانس در مراسم افتتاحیه آن حضور پیدا کرد.

قیمت پایه اروس سنات 18 میلیون روبل (حدود 245 هزار دلار) است اما سری اول خودروهای تولیدی با بالاترین آپشن های ممکن تولید می شوند و 22 میلیون روبل (300 هزار دلار) قیمت دارند.

تحویل این خودروها از تیر شروع می شود و اکثر این خودروهای تولیدی در بازارهای بین المللی به ویژه خاورمیانه فروخته می شوند.

قرار بر این است که کارخانه الابوگا خودروی شاسی بلند اورس کومندانت را هم به تولید انبوه برساند.

اروس اولین خودروی تجملی روسی است که صفر تا 100 آن در مؤسسه طراحی NAMI روسیه طراحی شده است.  63.5 درصد سهم آن متعلق به NAMI، 36 درصد متعلق به توازن Tawazun  امارات متحده عربی و 0.5 درصد آن متعلقبه سولرز Sollers‌ است.

در گزارش این خبرگزاری به نقل از کرملین آمده است: «بخش مهمی از خودروهای اروس تولید شده برای صادرات به بازارهای بین المللی از جمله خاورمیانه برنامه ریزی شده اند. ورود به بازارهای چین و غرب اروپا جزو برنامه های بلندمدت این کمپانی است.»

به گفته ی رویترز، خودروی اروس که پوتین حامی آن است در سال 2013 رونمایی شده بود. در سال 2018 پوتین مدل لیموزین آن را سوار شد تا حمایت خود را از آن به نمایش بگذارد. تولید این سدان بعید است که تأثیر چشمگیری روی صنعت خودروی روسیه در آینده نزدیک برجای بگذارد. دنیس مانتورو Denis Man وزیر صنعت روسیه در مصاحبه با روزنامه ودومستی Vedomosti گفته است که امسال فقط 200 تا 300 دستگاه از این خودرو تولید می شود.

شاید ارائه این خودرو به معنی آن است که روسیه می خواهد نشان دهد بدون وابستگی به صنعت خودروی جهانی هم می تواند به طراحی و تولید خودرو هم بپردازد. کشورهای غربی تحریم روسیه را از سال 2014 شروع کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied