شمانیوز
شما نیوز

با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد:

بهره‌برداری از اولین خط تولید پنل(نمایشگر) تلویزیون در ایران

آئین بهره‌برداری از خطوط تولید و طرح‌های جدید بزرگ ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی این وزارتخانه برگزار شد.

بهره‌برداری از اولین خط تولید پنل(نمایشگر) تلویزیون در ایران

به گزارش شمانیوز: بر اساس این گزارش اولین خط تولید پنل (نمایشگر) تلویزیون با سرمایه‌گذاری بیش از دو میلیون یورو و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 200 نفر از سوی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب به بهره‌برداری رسید و استفاده از ظرفیت تولید بی‌نظیر این خط تکنولوژیک در جریان ساخت و تولید تلویزیون‌های ایرانی، عمق ساخت داخل را به بیش از 48 درصد می‌رساند.

ظرفیت تولید پنل به صورت سالانه در این خط که تنها مجموعه تولید پنل (نمایشگر) در ایران است، بیش از 800 هزار قطعه پیش‌بینی شده و تکنولوژی راه‌اندازی تجهیزات مکانیکی و الکتریکی خط تولید پنل با هدف بومی‌سازی و ایجاد دانش فنی در راه‌اندازی سنسورها، موتورها، ایرجت‌ها، و ... و انجام اتوماسیون کامل تولید پنل در این خط مهم به‌کارگیری شده است.

گام مهم بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی ایران در حذف وابستگی به برندهای خارجی

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: پروژه نهضت ساخت داخل از سال ۹۷ در وزارت صمت آغاز و در نیمه دوم سال ۹۸ نیز بحث خوداتکایی در تولیدات صنعتی به عنوان دستور کار این وزارتخانه تعریف شد که در آن‌ مقطع همرسانی بین نیازمندی ها و توانمندی‌ها بود.

 وی افزود: براساس برنامه ریزی و هدف‌گذاری وزارت صمت، مقرر شد تا ظرف ۳ سال ۱۰ میلیارد دلار از واردات به ساخت داخل تبدیل شود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: پروژه دیگری که در این بخش به آن پرداخته شد، بحث بومی سازی قطعات، تجهیزات و ملزوماتی بود که ‌ظرفیت تولید آن‌ وجود نداشت که همانطور که امروز شاهد بودیم، داخلی سازی تولید پنل های تلویزیون در این مجموعه آغاز شد و به نظر من مهم‌ترین اتفاق در این خصوص، حذف وابستگی به برندهای خارجی است.

صادقی نیارکی اضافه کرد: شرکت های داخلی می توانند با تکیه بر توان داخل و طراحی پلتفرم بومی همگام با تکنولوژی روز دنیا، اتفاقات مبارکی را رقم بزنند. همانطور که امروز شاهد بودیم، پلتفرم های بومی براساس ذائقه و سلیقه مشتریان امکان طراحی و مهندسی را دارند که این روند اقدامی ارزشمند و پیشبرنده در زمینه لجستیک‌، کاهش ارزبری و عدم وابستگی است.

وی در پایان درباره اینکه تا چه میزان هدف گذاری این وزارتخانه در زمینه تبدیل واردات به تولید داخل محقق شد، توضیح داد: در سال 98 بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار در قالب تفاهمنامه های ساخت داخل و در سال ۹۹ نیز بیش از 2 میلیون و 500 میلیون یورو محقق شد و با تکیه بر توان داخل گامی در جهت تقویت تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به خارج برداشته شد.

قابل ذکر است در این مراسم و طی بازدید یک روزه معاون امور صنایع وزارت صمت از خطوط تولید لوازم خانگی بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده این محصولات در ایران از خط تولید محصولات کولر گازی که با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیون دلاری گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 300 نفر راه‌اندازی شده بود، رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • امیر تک

    چگونه میشه تهیه کرد ایا به هر تلوزیونی میخوره هر برندب ک باشه؟