شمانیوز
شما نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

اولویت اصلی در حوزه سیمان و فولاد تامین برق بمنظور حفظ تولید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی واقعی و رصد روزانه میزان تولید و موجودی سیمان و فولاد در کشور گفت: در شرایط فعلی، اولویت اصلی در حوزه سیمان و فولاد تامین برق بمنظور حفظ تولید است.

اولویت اصلی در حوزه سیمان و فولاد تامین برق بمنظور حفظ تولید است

به گزارش شمانیوز و به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کارگروه تنظیم بازار که امروز دوشنبه (4 مرداد ماه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی برق برای صنعت کشور گفت: با توجه به تصمیماتی که در وزارت نیرو گرفته شده بود واحدهای مختلف صنعتی با قطعی برق روبرو شدند و بیشترین فشار ناشی از این عدم تامین برق، به واحدهای سیمانی و فولادی تحمیل شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیشنهادات وزارت صمت برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از قطعی برق به بخش صنعت، مورد قبول واقع نشد، تصریح کرد: در بازاری که میزان تقاضا تغییری نکرده است، وقتی عرضه کمتر از 30 درصد برسد طبیعتا مشکلاتی ایجاد می‌‎شود.

تمرکز اصلی صنایع فولاد و سیمان باید تامین برق بمنظور تولید بیشتر باشد

وزیر صمت مسئله اصلی در بازار سیمان و فولاد را در شرایط فعلی مربوط به کاهش تولید اعلام کرد و گفت: تمرکز اصلی باید بر تولید باشد که آن هم نیازمند تامین انرژی و برق مورد نیاز این صنایع است.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی موضوعات مرتبط با توزیع در کارگروه‌های تخصصی و بررسی کارشناسی آن برای اخذ یک تصمیمی احسن جهت رفع چالش نظام توزیع موجود، اظهار داشت: وزارت صمت در این مدت، بیشترین مطالبه و درخواست را برای تامین برق واحدهای تولیدی از وزارت نیرو داشته است و این موضوع را به صورت مستمر و جدی پیگیری کرده و خواهد کرد و امیدواریم با کمک و همکاری وزارت نیرو، بتوانیم این مشکل را از سر راه تولید برداریم.

بر اساس توضیحات رزم‌حسینی، میزان برقی که در حال حاضر در اختیار این واحدهاست تنها برای گرم نگه داشتن کوره‌ها کافی است و این اختلال در تولید موجب ایجاد چالش در حفظ بازارهای خارجی و مشکل در قراردادهای داخلی برای صنایع سیمان و فولاد شده است.

ضرورت آسیب شناسی و پایش روزانه میزان تولید سیمان و فولاد در کشور

آسیب شناسی واقعی، رصد و پایش روزانه میزان تولید و فعالیت واحدهای تولیدی این صنایع و همچنین کنترل انبارها جهت ساماندهی بازار از دیگر مواردی بود که وزیر صمت بر آن تاکید کرد و خواستار برخورد جدی و قانونی با هرگونه تخلف در این حوزه شد.

رزم‌حسینی در ادامه با بیان اینکه تنظیم بازار در شرایط فعلی متفاوت با شرایط عادی است به جایگاه و نقش رسانه در گذر از بحران اشاره کرد و گفت: تعدادی از صاحبان قلم و تریبون به ‌جای کمک به ایجاد آرامش در بازار، به التهابات بازار دامن می‌زنند و اجرای تصمیمات درست را به مخاطره انداخته و در مواردی نیز ناخواسته در مقابل تولید قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که علاوه بر مشکلات تحریم، کرونا و خشکسالی، قطعی برق نیز وجود دارد و با توجه به فصل گرما و نیاز مبرمی که مناطق گرمسیر کشور به برق دارند، لازم است با اولویت‌بندی و بررسی‌های کارشناسی، این موضوع مدیریت شود.

وزیر صمت در پایان صحبت‌های خود از وزارت نیرو خواست که به تعهدات پذیرفته شده در قبال صنایع و معادن پا برجا باشند و تامین برق واحدهای تولیدی سیمان و فولاد که به دلایل مختلف طی چند روز گذشته عملیاتی نشده است را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین تاکید کرد که موضوع تامین برق واحدهای تولیدی برای حل مشکلات موجود از دغدغه های اصلی وزارت صمت است و صنعتگران مطمئن باشند از همه امکانات و ظرفیت های موجود جهت مرتفع نمودن این مشکلات و موانع استفاده خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied