شمانیوز
شما نیوز

جعفری در نشست با مسئولان یزد مطرح کرد:

توافق با چادرملو برای احداث 1000 مگاوات برق

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: آماده اجرای طرح های زنجیره معدن در استان یزد هستیم.

توافق با چادرملو برای احداث 1000 مگاوات برق

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا... جعفری در نشست با محمد علی طالبی استاندار یزد و محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود 30 محدوده معدنی در این منطقه شناسایی شده که با موانعی همچون زیست محیطی مواجه است.
وی با اشاره به اینکه یزد جزو استان هایی است که ظرفیت بالایی در حوزه معادن دارد، افزود: باید با همکاری نهادها، این موانع رفع شوند و شرکت های بزرگ، محدوده های مذکور را در اختیار بگیرند و پس از قطعی شدن ذخایر، طرح های توسعه تعریف شوند. جعفری در عین حال تاکید کرد: از نظر تامین مواد اولیه برای توسعه طرح های معدنی در این استان، مشکلی نداریم.

نبود مشکل زیرساختی در یزد
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه از حدود 90 میلیارد متر مکعب آب مصرفی کشور، کمتر از 5 میلیارد متر مکعب در بخش صنعت مصرف می شود، گفت: بخش معدن و صنایع معدنی نیز کمتر از 600 میلیون متر مکعب آب مصرف می کند. وی در ادامه اظهار داشت: با خطوط انتقال آب ایجاد شده، صنایع فعلی و طرح های جدید از جمله استان یزد، مشکلی از نظر آب نخواهند داشت.
وی افزود: از نظر برق نیز به تازگی با وزارت نیرو برای احداث 10 هزار و 500 مگاوات تفاهم نامه امضا شد. از این میزان، برای احداث یک هزار مگاوات با شرکت چادرملو توافق کردیم که مجوز احداث آن صادر شده است. از سوی دیگر پیشنهاد برق رسانی به منطقه مروست، در حال بررسی در ایمیدرو است که در صورت تایید، از این طرح حمایت می کنیم.

تقدیر از برق رسانی به معدن اسمالون
محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این جلسه به صورت ویدیو کنفرانسی با اشاره به پیگیری های مطلوب مهندس جعفری و مجموعه ایمیدرو برای برق رسانی به معدن اسمالون مروست، تصریح کرد: در صورت اعمال تخفیف های حقوق مالکانه در این استان، می توان خط 2 انتقال آب به این استان را انجام داد.
وی افزود: از طرح های توسعه ای این استان از جمله طرح بزرگ معدن D19با محوریت شرکت های چادرملو و سنگ آهن مرکزی برای اجرای طرح های توسعه‌ای این شرکت ها حمایت کرده ایم و انتظار ما این است که دولت در زمینه مسئولیت اجتماعی در این استان اقدام کند.

ظرفیت های معدنی را در اختیار ایمیدرو قرار می دهیم
محمدصالح جوکار، نماینده یزد در این نشست بیان داشت: استان یزد از ظرفیت های معدنی بالایی برخوردار است. تلاش می کنیم ظرفیت های موجود با کمک بخش خصوصی و ایمیدرو، بیش از پیش فعال شود.
وی ادامه داد: این استان مازاد تولید برق و آب دارد و دارای گاز است و درنتیجه، می تواند زمینه احداث صنایع مورد نیاز را فراهم کند.

ذخایر بالای معدن آنومالی A21
محمدرضا علمدار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه به تازگی 2 هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از این استان به حساب خزانه واریز شده است، گفت: معدن آنومالی A21 از ذخایر بالایی برخوردار است و می تواند زمینه ایجاد واحدهای مختلف صنایع معدنی را فراهم کند.

اقدامات کنونی چادرملو در یزد
ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت چادرملو، با اشاره به برنامه این شرکت برای احداث کارخانه تولید ورق گفت: طبق پیش بینی، از اول دی امسال، عملیات اجرایی این طرح (در 2 فاز مجموع 3 میلیون تن) آغاز می شود. وی افزود: برای انتخاب پیمانکار احداث نیروگاه 500 مگاوات به صورت بی او تی در شهرستان بهاباد، فراخوان داده ایم.
تقی زاده با بیان اینکه در زمینه اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف، اظهار داشت: تاکنون 300 کیلومتر مربع اکتشاف هوایی انجام داده ایم. در منطقه معدنی ABC19 نیز اکتشاف کرده ایم. با اکتشافات صورت گرفته در منطقه D19 احتمال افزایش ذخایر وجود دارد. در سایر معادن نیز آماده همکاری برای اکتشاف هستیم.
تقی زاده اذعان کرد: در صورت دستیابی به ذخیره 50-60 میلیون تنی سنگ آهن، طرح احداث واحد 2 میلیون تنی اسلب در این منطقه عملیاتی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied