شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

خانواده ورق استیل چیست؟

در این جا با سوالی بسیار کلیدی مواجه می شویم که اصولا ورق استیل چیست؟ ظاهر براق این ورقه ها سبب مشهور شدن آن در بین نمونه های مختلف شده است. با این وجود تنها ظاهر براق نمی تواند دلیل محبوبیت این ورق در صنایع مختلف باشد. ضد زنگ بودن این ورق ها می تواند سبب محبوبیت بالای آن ها شده باشد. کاربرد این ورق در صنایع مختلف اثبات شده است.

خانواده ورق استیل چیست؟

مقاومت این ورق ها نسبت به نمونه های دیگر بسیار بالا است و در دنیای امروز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. 17 تا 19 درصد سطح این ورق ها از کروم بوده و می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای صنایع مختلف پتروشیمی و شیمیایی باشد. به طور کلی ورقی است که دارای سطح صاف و صیقلی می باشد و در برابر زنگ زدگی از خود مقاومت نشان می دهد.

ورق استیل چه ویژگی هایی دارد؟

ورق استیل دارای ساختاری بسیار خاص و دارای قطعات مربعی شکل است و قطعات مستطیل شکل زیادی نیز شما می توانید مشاهده کنید. این ورق ها به صورت اندازه ها و شکل های بسیار متفاوتی در دنیای صنعت تولید می شوند. شاید اولین باری که انسان ها قادر بودند این ورقه را ایجاد کنند، اتفاق خاصی سبب تولید این ورق های یک دست و زیبا شده است. اختراعی که تا به امروز تغییر بسیار زیادی در جامعه بشری ایجاد کرده است. به طوری که تغییرات بسیار گسترده ای برای این ورق ها در نظر گرفته شده است و ویژگی های بسیار خاصی بر روی نمونه های جدید آن تعبیه شده است. برای مثال نمونه ورق استیل 304 دارای قدرت استحکام بسیار بالایی است. این استحکام به قدری زیاد است که می تواند دما و فشار بالای محصولات تولید شده در پتروشیمی را به راحتی تحمل نماید. ورق های معمولی تولید شده در این صنایع به صورت رول های بزرگ و با اشکال متفاوت عرضه می شوند. از این رو صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ دنیا از این نمونه از ورق بهره زیادی می برند و محبوبیت بالایی در بین آن ها دارد. خوردگی و ضد زنگ بودن آن ها نیز از ویژگی های بسیار منحصر به فرد ورق استیل می باشد. برای این ورق ها ضخامت های بسیار زیاد و ابعاد خاصی در نظر گرفته شده است با این وجود نمونه هایی از آن بسیار نازک بوده و مناسب دکوراسیون داخلی می باشند. ورقه های موجود در این بخش معمولا ساختارهای بسیار متفاوتی داشته و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. کاربردهای متفاوت در درون این ورقه ها نتیجه وجود آلیاژهای گوناگون در ورق استیل است. 

bc1f8b8f-dd46-4997-bdb1-c128d8b217b1

ویژگی های ورق استیل مقاوم در برابر زدگی

تنها در صورتی یک ورق استیل در برابر زدگی مقاوم است که مقدار کروم موجود در آن کمتر از 12 درصد باشد. در این صورت مقاومت بسیار بالایی برای آن در نظر گرفته شده و مقاومت در برابر زدگی آن در حد بسیار مطلوبی قرار خواهد داشت. در این صورت ورق استیل دارای بیشترین میزان مقاومت خواهد بود.

 

تفاوت انواع ورق های استیل نسل 304

ورق استیل نسل 304 دارای دو گروه متفاوت است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. نمونه ال آن دارای کربن کمتری است. به همین جهت از احتمال بروز حساسیت در زمان جوشکاری جلوگیری می کند. استفاده از ورق استیل دارای این ویژگی راه حل بسیار مناسبی برای محافظت از افراد در برابر آسیب های جوشکاری است. نمونه اچ نیز استحکام بسیار خوبی دارد و نسل مربوط به این ورق دارای خاصیت ضد زنگ بودن می باشد. ضد زنگ بودن این نمونه از ورقه ها سبب می شود که بتوان از آن در دمای 900 تا 1500 درجه نیز استفاده کرد. شاید همین مورد سبب شده است که ورقه های نوع استیل از مهم ترین و مناسب ترین ابزارهای به کار رفته در صنایع پتروشیمی باشند. کاربید کروم موجود در این ورقه ها در نهایت سبب می شود که ورق استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی داشته باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied