شمانیوز
شما نیوز

تهران میزبان اقطاب صنعت فولاد ایران و جهان

تهران امروز میزبان بزرگان صنعت فولاد ایران و جهان است. در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران که به ابتکار گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود، تلاش شده تا مکانی برای تبادل اطلاعات برای بازیگران اصلی این صنعت فراهم شود.

تهران میزبان اقطاب صنعت فولاد ایران و جهان
روابط عمومی شرکت صنعت ورق آرین پاژ نوشت:تهران امروز میزبان بزرگان صنعت فولاد ایران و جهان است. در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران که به ابتکار گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود، تلاش شده تا مکانی برای تبادل اطلاعات برای بازیگران اصلی این صنعت فراهم شود. ارائه راهکار‌های مناسب برای رفع تنگنا‌های صنعت فولاد و استفاده از فرصت‌های آن در توسعه صنعتی از دیگر اهداف است. این همایش فرصت همکاری با شرکت‌های خارجی فعال در صنعت فولاد حتی در دوره تحریم را نیز فراهم کرده است.
تهران میزبان اقطاب صنعت فولاد ایران و جهان
از جمله سخنرانان اصلی این همایش رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد‌مبارکه اصفهان، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملواست.
یکی از نکات قابل مورد توجه این همایش حضور مدیر عامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در این همایش است. مهندس محمد مهدی یارجانلی ایده پرداز و مبتکر طرح هایپر مارکت تخصصی فولاد میباشد که این ایده مورد وثوق و توجه مدیران و کارشناسان صنعت فولاد قرار گرفته است.
ایشان بر این باور میباشند که وجود هایپر مارکت‌های تخصصی فولاد با نگاه صادرات محور می‌تواند از مهم‌ترین راهکار‌های کشور در مقوله فولاد به شمار رود؛ اقدامی که علاوه بر بهبود صادرات موجبات توسعه و پیشرفت داخلی را نیز موجب خواهد شد.
در ادامه این گفتگو مهندس یارجانلی افزودند: متاسفانه واحد‌های تولیدی در کشور به‌شدت و به کثرت وارد رقابت منفی در بازار‌های خارجی می‌شوند و این در حالی است که به‌جای تکمیل ظرفیت‌های خالیِ موجود در کشور، به سهم‌های یکدیگر نیز دخل و تصرف می‌کنند؛ این اقدامات اغلب توسط واسطه‌گران و بعضی تولیدکنندگان صورت می‌گیرد. وجود هایپر مارکت‌های تخصصی فولاد با نگاه صادرات محور می‌تواند از مهم‌ترین راهکار‌های کشور در مقوله فولاد به شمار رود؛ اقدامی که علاوه بر بهبود صادرات موجبات توسعه و پیشرفت داخلی را نیز موجب خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied