شمانیوز
شما نیوز

هدف اصلی بسیج ایجاد خودباوری و اعتماد به توان داخلی است

هدف اصلی بسیج ایجاد خودباوری و اعتماد به توان داخلی است که این امر از طریق ارتقای شناخت دینی و سیاسی میسر خواهد شد.

هدف اصلی بسیج ایجاد خودباوری و اعتماد به توان داخلی است

روابط عمومی فولاد خوزستان نوشت: سرگرد پاسدار حسن مقدمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی در آستانه سیزدهمین یادواره شهدا، تجلیل از ایثارگران و گردهمایی بسیجیان شرکت فولاد خوزستان ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: از آنجا که مطالبه‌ی مقام عظمای ولایت از بسیج، حضور آگاهانه و فعال در تمامی عرصه‌های اجتماعی و دفاع از آرمان‌های انقلاب است، وظیفه‌ی خود می‌دانیم ضمن تعامل با مدیریت شرکت، زمینه فعالیت گسترده کارکنان بسیجی را در میدان‌های مختلف کار و تولید برای تحقق منویات اقتصادی و فرهنگی رهبری فراهم نماییم.
وی در ادامه افزود: با هماهنگی مدیریت و رعایت سلسله مراتب سازمانی و حفظ وحدت همه نیروها، به منزله امت واحده در مسیر حفظ ارزش‌های نظام و تقویت تولید گام برمی‌داریم.
مقدمی در ادامه تشریح کرد: چشم انداز ما برای بسیج دو بعد فردی و سازمانی دارد، در بعد فردی، هر کسی در بسیج وارد شد باید برای خودش رشدی را در زمینه‌های علمی، رزمی، فرهنگی و ورزشی متصور باشد که تا پایان هرسال به آن برسد و در بعد سازمانی نیز با رویکرد تولید و رفتار سازمانی که مجموعه بسیج تدوین و اعلام می‌کند و همچنین چشم‌انداز تولید شرکت، هر دو مشترکاً برای بسیج فولاد یک چشم انداز عالی بوجود می‌آورند.
وی گفت: در بحث تولید باید به عنوان یک بسیجی تا جایی که می‌توانیم با احساس مسئولیت و دلسوزی تلاش کنیم و این مسئولیت‌پذیری و تعهد را در بین همه افراد سازمان ترویج نماییم و حفظ بیت‌المال را مهمترین کار خود بدانیم؛ لذا رویکرد فردی و اجتماعی را درکنار هم قرار دادن و ایجاد فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و تولید بیشتر می‌شود چشم انداز کلی بسیج؛ و از سوی دیگر توسعه کار بسیج نیز رویکرد مهم ماست که از روز نخست پذیرش مسئولیت آن را اعلام نموده‌ایم.
فرمانده حوزه شهید بقایی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های دیرینه مقام معظم رهبری که همواره مورد تاکید ایشان بوده تهاجم فرهنگی است همان گونه که هنگام تهاجم نظامی خود را آماده دفاع و فداکاری می‌کنیم در جبهه‌ی فرهنگی هم باید با تمام امکانات به دفاع و دفع فرهنگ دشمن بپردازیم؛ پس برای مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که مهمترین آن‌ها بالا بردن سطح شناخت دینی و سیاسی و ایجاد خودباوری و اعتماد به توان داخلی می‌باشد.
مقدمی بیان کرد: حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی با هدف گسترش حضور بسیجیان در تمام عرصه‌ها، پنج پایگاه مقاومت در سطح شرکت فولاد خوزستان دارد که عناوین آن‌ها شامل: بسیج مهندسین یا سازندگی، بسیج سایبری یا آی تی، بسیج کارگری، بسیج تصفیه خانه فولاد و بسیج خواهران می‌باشد.
مقدمی با بیان اینکه ۳۴۰۰ تن از کارکنان شرکت فولاد خوزستان جزو جامعه بسیج هستند، افزود: بسیج حوزه شهید بقایی در حیطه‌های عملیاتی، ورزشی، فرهنگی برنامه سالانه تدوین و در طول سال اجرایی می‌شود.
فرمانده حوزه شهید بقایی در بخش فرهنگی با اشاره به برنامه‌های انجام شده افزود: برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی، برپایی نمایشگاه عکس، محفل انس با قرآن، مسابقات چهارگانه قرآنی، باهدف بصیرت‌افزایی و حفظ ارزش‌های اسلامی و همچنین ارتقاء روحیه بسیجی در بین کارکنان را عنوان کرد و در حوزه ورزش از برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت‌های هفته بسیج، دفاع مقدس و پیاده‌روی‌های خانوادگی نام برد.
وی در حوزه فعالیت‌های بخش بصیرتی و روشنگری گفت: اجرای برنامه‌های تخصصی با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه و حسن شمشادی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق از جمله نشست‌های ویژه کارکنان بود.
در بخش عملیاتی نیز گردان ۱۰۴ یکی از دو گردان بیت المقدس سپاه ناحیه امام علی (ع) در ادارات کلانشهر اهواز می‌باشد که زیر مجموعه حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی شرکت فولاد خوزستان بوده و ماموریت‌های تخصصی، عملیاتی و امدادی به این گردان محول شده است.
سرگرد مقدمی به خبرنگار ما گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، حفظ ارزش‌های اسلامی، آشنایی نسل جدید با آرمان‌های آنان، مهمترین هدف برگزاری اردوی‌های زیارتی راهیان نور است که همیشه مورد استقبال کارکنان و خانواده‌ی آنان قرار می‌گیرد و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ تن در سال ۹۷ در این اردو‌ها شرکت کردند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied