شمانیوز
شما نیوز

چه کسی برق و تهویه سالن را قطع و درها را از بیرون قفل کرد

تماشاخانه سیمرغ بدون هماهنگی اجرا ها رو لغو کرد

یکی از کارگردانانی که در عمارت سیمرغ اجرا داشت درباره مشکلاتی که شب گذشته برای اجرای آثار به وجود آمده است، توضیح داد.

تماشاخانه سیمرغ بدون هماهنگی اجرا ها رو لغو کرد

حامد شیخی نویسنده و کارگردان نمایش «داش آکل به روایت نوچه کاکارستم» که در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه بود، درباره اتفاقات جمعه ۱۴ مرداد که در آخرین اجرای نمایش رخ داد چنین گفت : در روز آخرین اجرای نمایش داش آکل که متاسفانه بی برنامه گی سالن مشکلاتی رو ایجاد کرد  مطابق قرارداد گروه ما و ۲ گروه دیگر روز گذشته در تماشاخانه اجرا داشتیم که اجرای ما ساعت ۱۸ بود اما ساعت ۱۶ به گروه اعلام کردند که آتش سوزی اتفاق افتاده و باید اجرا را کنسل کنیم، در حالی که وقتی به سالن مراجعه کردیم متوجه شدیم هیچ آتش سوزی در کار نیست. 

وی ادامه داد :  در نزدیک شدن به اجرا بعد از گریم بازیگران نمایش داش آکل که منتظر ورود تماشاگران بودیم ، یکی از کارمندان مجموعه به نام رضا رضایی بدون هماهنگی قبلی ، اجازه اجرا به گروه ندادند ، و حتی سیستم‌های اتاق فرمان را هم از جا کنده بودند و از سالن خارج کردند! با شرایطی که اتاق فرمان داشت یکی از اعضای گروه برایمان اسپیکر آورد تا بتوانیم نمایش اجرا کنیم.  

شیخی یادآوری شد: به جمع تماشاگران رفتیم و شرح ماوقع را گفتیم و با حمایت تماشاگران موانع را پس زدیم و جهت اجرا به داخل سالن رفتیم. زمانی که می‌خواستیم کار را شروع کنیم متاسفانه سیستم تهویه و برق سالن را قطع و درهای سالن را از بیرون قفل کردند اما با همراهی تماشاگران و نور موبایل‌هایشان اجرا را شروع کردیم. البته در میانه اجرا درهای سالن باز شد و برق را هم وصل کردند اما اگر در همین فاصله اتفاقی برای یکی از تماشاگران رخ می‌داد چه کسی پاسخگو بود؟ 

شیخی تاکید کرد:ما هنوز نمیدادم چه کسی برق سالن ، سیستم تهویه را قطع و درها رو بر روی تماشاگران بسته بود ، باید مشخص شود کار چه کسی بود. در غیراین صورت آرام نمی‌نشینیم، اگر اتفاقی برای بازیگران یا تماشاگران رخ میداد چه کسی پاسخگو بود ؟  در پیگیری یکی از خبرنگاران حوزه تئاتر درباره اتفاقات رخ داده، کاظم دانشی مدیر جدید عمارت سیمرغ در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار حوزه تئاتر  داشت، عنوان کرد: من با شریک قبلی به مشکل خوردم، سهم همه رو خریدم ، گروه ها ازسه شنبه میتواند اجرا بروند ، و هیچ مشکلی نیست.

در پی این توضیحات تماسی با آقای رضارضایی  و محمدحسن عبدالرحیمی گرفتم که هر دو تلفن های خود را ازدسترس خارج کردند.  

امیر محنتی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied