شمانیوز
شما نیوز

فیلم تفریق /حواشی فیلم تفریق

فیلم جدید نویدمحمدزاده و ترانه علیدوستی

پایان فیلمبرداری فیلم تفریق با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی اعلام شد همزمان با پایان تدوین این فیلم اولین تصویر از این فیلم نیز منتشر شد .

فیلم جدید نویدمحمدزاده و ترانه علیدوستی

به گزارش شمانیوز، فیلمبرداری فیلم تفریق با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده اسفند سال گذشته آغاز و اواخر خردادماه امسال به پایان رسید و وارد مراحل فنی شد. این روزها با پایان تدوین توسط میثم مولایی، امیرحسین قاسمی صداگذاری فیلم  تفریق را آغاز کرده است.

فهرست کامل بازیگران «تفریق» عبارتند از: ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، اسماعیل پوررضا، فرهام عزیزی، گیلدا ویشکی و با حضور: سهیلا رضوی، سعید چنگیزیان، علی باقری، وحید آقاپور.

کارگردان : مانی حقیقی ، نویسندگان :امیررضا کوهستانی – مانی حقیقی ، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : علیرضا شمس شریفی، مدیر فیلمبرداری : مرتضی نجفی، طراح صحنه : محسن نصرالهی ، طراح گریم : ایمان امیدواری ، صدابردار: رشید دانشمند ، طراح لباس : ندا نصر ، مجری طرح : مهدی بدرلو ، تهیه کننده : مجید مطلبی

فیلم تفریق

فیلمبرداری «تفریق» با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی از اسفند سال گذشته آغاز شده بود  که به  دلیل شیوع کرونا و تقف تولیدات سینمایی متوقف شده بود .

مانی حقیقی یکی از کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران است، مولفی که فضای کاری متفاوتی نسبت به از دیگر آثار سینمایی دارد. مانی حقیقی ارتباط نزدیکی با کارگردانان مهم ایرانی داشته است، او فیلمسازی را در سال ۱۳۸۱ و با فیلم "آبادان" آغاز کرد، فیلمی که در نهایت توقیف شد. حقیقی سپس در سال ۱۳۸۴ فیلم "کارگران مشغول کارند" را بر اساس طرحی از عباس کیارستمی ساخت.

در همان سال اصغر فرهادی "چهارشنبه سوری" را جلوی دوربین برد، فیلمی که فیلمنامه آن را به شکل مشترک با مانی حقیقی نوشته بود. پس از این چند اثر درخشان حقیقی در دهه ۱۳۸۰ کنعان را ساخت و در سال‌های پایانی این دهه بیشتر به عنوان بازیگر فعالیت کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۰ "پذیرایی ساده" را ساخت، فیلمی که در جشنواره‌های خارجی نیز درخشید.

اما شاید اوج کار حقیقی "اژدها وارد می‌شود" بود، فیلمی که بر لبه سینمای مستند و داستانی حرکت می‌کرد و فرم جدیدی برای ارائه داشت. با این اثر بود که حقیقی به نوعی توانست جایگاه خود به عنوان یک کارگردان مهم در سینمای ایران را بیش از پیش تثبیت کند. او سپس به سراغ ساخت فیلم "خوک" رفت که حتی از اثر قبلی او عجیب‌تر بود و در جشنواره‌های خارجی نظیر برلین درخشید.

فیلمنامه تفریق را نیز حقیقی با همکاری امیررضا کوهستانی نوشته است که خبر از یک اثر درخشان دیگر می‌دهد. همچنین برخی منابع گریم عجیب بازیگران این فیلم را منتشر کردند و می‌توان حدس زد که تفریق در حال و هوایی نزدیک به خوک ساخته خواهد شد.

;v_kh

 

حواشی فیلم تفریق

توضیحات تکمیلی و حاشیه های فیلم تفریق

فیلم تفریق هشتمین فیلم بلند سینمایی مانی حقیقی به شمار می رود.فیلمنامه‌ «فیلم تفریق» را همانند «فیلم پذیرایی ساده» مانی حقیقی و امیررضا کوهستانی به طور مشترک نوشته‌ اند.

ترانه علیدوستی در فیلم های «در کنعان» به نویسندگی اصغر فرهادی و مانی حقیقی محصول سال 1386 و «پذیرایی ساده» به نویسندگی مانی حقیقی و امیررضا کوهستانی محصول سال 1390، دو تجربه بازی جلوی دوربین حقیقی را دارد که هر دو از تحسین‌ شده ‌ترین بازی‌ های این بازیگر محسوب میشود. همچنین فیلم «چهارشنبه سوری» محصول سال 1384 ساخته اصغر فرهادی به نویسندگی مانی حقیقی از اولین فیلم های ترانه علیدوستی و همچنین یکی دیگر از همکاری های این دو محسوب می شود.

پیش از ترانه علیدوستی، خبر حضور پریناز ایزدیار در فیلم جدید حقیقی اعلام شده بود، اما به دلیل شرایطی که کرونا بر تولیدات سینمایی حاکم کرد و تغییر زمان ساخت پروژه‌ هایی که نوید محمدزاده و پری‌‌ ناز ایزدیار متعهد به حضور در آن بودند، ایزدیار ناچار شد از حضور در «فیلم سینمایی تفریق» انصراف بدهد.

ترانه علیدوستی در 22 دی ماه 1362 در تهران به دنیا آمد. ترانه فرزند نادره حکیم الهی مجسمه ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال میباشد.

ترانه علیدوستی سال 1379 از طریق همین کلاس ها برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد و با بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش افتاد که سرانجام در رشتهٔ کامپیوتر دیپلم گرفت.

نوید محمدزاده در ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵ در استان تهران متولد شد اما اصالتاً اهل شهرستان مهران و کُرد است. تا دو سالگی در تهران بود و بعد از آن به ایلام رفت و تا اتمام دوره راهنمایی در آنجا ماند. وی دارای مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم عمران است . وی در سال ۱۴۰۰ با فرشته حسینی ازدواج کرد.[وید محمدزاده در سی و دومین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر با کسب آرای داوران به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای کسب سیمرغ انتخاب شد. اما به علت فشار گروه‌هایی خارج از سینما فیلم عصبانی نیستم از بخش مسابقه خارج و جایزه به رضا عطاران اهدا شد. نوید در برنامه اینترنتی ۳۵ اعلام کرد که این اتفاق تلخ‌ترین اتفاق در زندگی هنریش بوده‌است.

محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنوارهٔ فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد[۱] و در شانزدهمین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید. وی برای بازی در فیلم ناهید جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده‌است. همچنین در سی و پنجمین جشنوارهٔ فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود نمود. نوید محمدزاده این جایزه را سومین سیمرغ خود دانست (اشاره به سیمرغ اهدا نشده فیلم عصبانی نیستم). وی همچنین از رسانه‌هایی که فهرستی از برندگان را برای فشار به هیئت داوران داده بودند، گلایه کرد. با احتساب سیمرغ فیلم عصبانی نیستم، وی یکی از پرافتخارترین بازیگران جشنواره فجر محسوب می‌شود.

نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنوارهٔ ونیز شد.

او در بیستمین دورهٔ جشن بزرگ سینمای ایران، دیپلم افتخار و تندیس زرین «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» را دریافت کرد.

وی در بیست و یکمین جشن سینمای ایران برندهٔ تندیس بهترین بازیگر اول نقش مرد برای فیلم «سرخ‌پوست» شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    چ خوب