شمانیوز
شما نیوز

استقبال از «خانه پدری» خیلی زود شروع شد

تقریبا این یک قانون نانوشته است که در سینمای ایران وقتی فیلمی توقیف می‌شود احتمالا بعد از رفع توقیف و اکران، در هفته‌های نخست خوب می‌فروشد. ماجرایی که حالا برای «خانه پدری» پیش آمده است.

استقبال از «خانه پدری» خیلی زود شروع شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: چهارشنبه یکم آبان ماه سال ۱۳۹۸ یعنی چیزی حدود ۹ سال بعد از ساخت فیلم سینمایی خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری این فیلم برای بار دوم در سینماهای سراسر کشور اکران شد. این اکران برای بار دوم هم کم حاشیه نداشت.

یعنی در حالی که عنوان شده بود فیلم با برخی اصلاحات نمایش داده شده است اما بعضی از منتقدان معتقدند بخش اصلی و صحنه خشن فیلم حذف نشده است.

حالا و از آنجا که خانه پدری اکران یک روزه سینماها را برای بار نخست و حوالی دی ماه سال ۹۳ تجربه کرده بود، اینبار نیز با افزایش حاشیه ها علاقمندان سینمای عیاری را بر آن داشته که زودتر به تماشای این فیلم بنشینند.

هر چند کیانوش عیاری با ساخت آثار متعدد سینمایی چون آبادانی‌ها، شاخ گاو، خانه به خانه، بودن یا نبودن، سفره ایرانی و بیدار شو آرزو کیفیت فیلمسازی خود را بارها و بارها به علاقمندان هنر هفتم اثبات کرده است اما اینبار ترس از توقیف دوباره خانه پدری سیل مخاطبان را به سمت تماشای این فیلم کشانده است.

خانه پدری اما در نخستین روز نمایش در ۱۹ سالن سینما و ۱۲۰ سانس اکران ۶۶ میلیون ۳۶۲ هزار تومان فروخت تا با توجه به میزان کم سالن ها و سانس های نمایش از این میزان مخاطب بتوان به عنوان یک استقبال خوب یاد کرد.

دیرزو پنجشنبه نیز هر چند تعداد سالن های نمایش دهنده خانه پدری به ۱۱ سالن تقلیل یافت و به دنبال آن سانس های نمایش هم به ۸۸ کاهش یاقت اما فروش خانه پدری بیشتر شد و ۱۲۲ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان فروخت تا نشان دهند سینمادوستان دست از سر خانه پدری عیاری بر نیم دارند.

اما در مجموع خانه پدری با دو روز نمایش در ۱۱ سالن سینما ۱۸۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان فروخته است. تا در مجموع نیز ۱۱ هزار و ۱۲ نفر این فیلم را به تماشا نشسته اند.

این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون متین کتکی، مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و… در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده‌است. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را، که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می‌کنند.

اما دیگر فیلمی که همزمان با خانه پدری در سینماهای سراسر کشور اکران شده هزارتو به کارگردانی امیرحسین ترابی است که این فیلم نیز با استقبال خوبی در گیشه مواجه شده است.

هزارتو در ۲ روز نمایش خود در ۵۵ سالن سینما ۳۷۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان فروخته است.

شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، علیرضا ثانی‌فر، شیرین یزدان‌بخش، فریبا جدی‌کار، مریم معصومی و مهسا باقری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان هزارتو آمده است: زندگی یه هزارتووی پیچیده‌اس، همه آدما دنبال راهی برای فرار هستند اما فقط یه مسیر خروج وجود داره و تا موقعی که به مرکزش نرسی متوجه‌اش نمی‌شی!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied