شمانیوز
شما نیوز

هزینه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر صرف تامین لوازم‌التحریر کودکان سیل‌زده شد

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از صرف هزینه افتتاحیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از سوی سینماگران ایرانی برای تامین لوازم التحریر کودکان مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

هزینه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر صرف تامین لوازم‌التحریر کودکان سیل‌زده شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا، محمد نصیری روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: این تصمیم را هنرمندان ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای کمک به کودکان سیل زده گرفته اند و با صرف این هزینه ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر برای هر یک نفر دانش آموز شامل (۲ جلد دفترچه خطی ۸۰ برگ، چهار جلد دفترچه خطی ۶۰ برگ، چهار جلد دفترچه خطی ۴۰ برگ، ۲ جلد دفترچه نقاشی ۴۰ برگ، چهار عدد خودکار آبی، ۲ عدد خودکار مشکی، یک عدد خودکار قرمز، ۶ عدد مداد مشکی، ۲ عدد مداد قرمز، یک عدد خط کش ژله ای، سه عدد پاک کن و ۲ عدد مداد تراش) با مشارکت، همکاری و همراهی عوامل برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فروشگاه شهروند و جمعیت هلال احمر تامین و خریداری شد.

وی توضیح داد: قرار است این بسته های لوازم التحریر ظرف امروز و فردا برای توزیع در میان دانش آموزان کم تر برخوردار به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شود.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.

خدمات داوطلبانه افتخاری است و برای خدمت داوطلبانه وجهی دریافت نمی شود، جنبه بشردوستانه، خیرخواهانه و عام المنفعه دارد و در ارائه خدمت داوطلبانه بین افراد تبعیض قائل نمی شود، این خدمات داوطلبانه فاقد هرگونه تمایلات منفعت طلبانه است و در آن اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن دنبال نمی شود، شرایط و زمان انجام خدمات داوطلبانه، طبق موقعیت و شرایط مختلف مانند زمان جنگ، صلح، بلایای طبیعی و نظایر آن تفاوت می کند، این فعالیت ها در اوقات فراغت داوطلب و به صورت غیررسمی انجام می شود.

بارندگی سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی ماه گذشته سبب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و بروز خسارات گسترده به زیر ساخت های مختلف از جمله راههای روستایی، شبکه های آب و برق، مدارس، خانه های بهداشت و واحدهای مسکونی شد که ۱۶۴ هزار و ۹۷۴ نفر آسیب‌دیده ناشی از سیل در این استان از ۲۰ دی تاکنون با تلاش امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.  

در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.  

این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)،  نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)،  مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.  

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

غیر از پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم ها برای اصحاب رسانه است،  پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied