شمانیوز
شما نیوز

پایتخت6 | ماجرای ازدواج ریما رامین فر و امیر جعفری + بیوگرافی

در برنامه «دورهمی»، مهران مدیری، میزبان ریما رامین‌فر، بازیگر سینما و تلویزیون بود. او در این برنامه، درباره تفاوت سنی پنج ساله خود با امیر جعفری و علت دیر ازدواج کردن‌شان صحبت کرد.

پایتخت6 | ماجرای ازدواج ریما رامین فر و امیر جعفری + بیوگرافی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرانلاین :  برنامه «دورهمی»، شب گذشته (پنجشنبه ۷فروردین) با حضور ریما رامین‌فر، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، ساعت ٢٣ از شبکه نسیم پخش شد. در این برنامه، رامین‌فر درباره نحوه زندگی با امیر جعفری و بازی در مجموعه «پایتخت» صحبت کرد.

 

 

خبرداغ و جنجالی : حسن ریوندی بخاطر ابتلا به کرونا به کما رفت + عکس

 

 

 

در ابتدای برنامه و پس از اینکه رامین‌فر درباره تحصیلات دانشگاهیش صحبت کرد، مدیری از او پرسید زندگی با امیر جعفری چه‌گونه امکان پذیر است؟ و رامین‌فر در پاسخ گفت: «زندگی هیجان انگیزی است. از زمانی که با امیر آشنا شدم تا زمانی که با او ازدواج کنم، مدت زمان زیادی طول کشید. ما در تئاتر باهم بودیم و در کلاس‌های استاد حمید سمندریان با هم آشنا و بعد هم همکار شدیم. من پنج سال از امیر بزرگ‌ترم، آن زمانی که با او آشنا شدم، نوزده سالش بود و من این موضوع را نمی‌دانستم. زمانی که به من پیشنهاد ازدواج داد، به او خندیدم و گفتم اگر در یک کشور دیگر بودیم، می‌توانستند سراغ من را بگیرند که چرا یک کودک را آزار می‌دهی. او موضوع را پذیرفت و ماجرای ازدواج ما خیلی طول کشید. البته پول هم نداشتیم که بخواهیم زندگی مشترک تشکیل دهیم، شرایط مالی‌مان به قدر کافی مساعد نبود.»

او در ادامه گفت: «زندگی کردن با امیر خیلی هم سخت نیست. بسیار هیجان‌انگیز است و بالا و پایین دارد. اصلا یکی از ویژگی‌های زندگی با امیر این است که قابل پیش بینی نیست.»

مدیری سپس به سراغ خانواده امیر جعفری رفت و گفت: «مشکلات مالی یک دلیل برای دیر ازدواج کردن شما بود یک دلیل هم حدس می‌زنم این باشد که منتظر ماندید امیر بزرگ شود. شما علاوه بر اینکه با امیر جعفری زندگی می‌کنید، هفت خواهر شوهر هم دارید، این چه‌گونه ممکن است؟»

این بازیگر در پاسخ گفت: «شعار نمی‌دهم، اما امیر واقعا خانواده خوبی دارد، مخصوصا مادر فوق‌العاده‌ای که من فکر می‌کنم به خاطر ایشان این یازده فرزند آنقدر فوق‌العاده هستند.»

رامین‌فر همچنین درباره نحوه ورودش به «پایتخت» و ادامه‌دار شدن سریال گفت: «زمانی که این سریال را می‌ساختیم، هیچ تصوری نداشتیم که هفت فصل ادامه پیدا می‌کند، من از زمانی که تئاتر بازی می‌کردم، محسن تنابنده و احمد مهرانفر را می‌شناختم و زمانی که به کار دعوت شدم، می‌دانستم قرار است وارد یک فضای دوست‌داشتنی بشوم، چون سلیقه‌هایمان به شدت به هم نزدیک بود.پس از پخش  فصل اول موفقیتی برای ما حاصل شد، که خودمان هم انتظار آن را نداشتیم و فکر می‌کنم همدلی که بین اعضای گروه وجود دارد، باعث این موفقیت شده است. من همیشه احساس می‌کنم خیلی خوشبختم که غیر از خانواده اصلی خودم که بسیار دوست‌شان دارم، یک خانواده دیگر هم دارم و زمانی که آنها را نمی‌بینم و پیش‌شان نیستم دلتنگ‌شان می‌شوم.»

بازیگر«پایتخت» درباره ساخت فصل هفتم این سریال گفت: «درباره ساخت فصل هفتم هیچ چیز نمی‌دانم. اگر بسازند، قطعا دوباره همکاری می‌کنم.»

 

ریما رامین‌فر زاده ۱۳۴۹ در تهران، دارای کارشناسی ارشد در کارگردانی تئاتر می‌باشد. رامین‌فر کار در تئاتر را در سال ۱۳۷۶ با نمایش «شب بخیر مادر» آغاز نمود و در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم سینمایی «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰» پا به عرصه سینما نهاد. وی همسر امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد.

 

شروع کار ریما رامین‌فر

ریما رامین فر از سال ۱۳۷۱ در رشته تئاتر وارد دانشگاه شد. اولین کار حرفه‌ای‌اش، نمایش «شب به خیر مادر» نوشته مارشا نورمن و به کارگردانی حامد محمدطاهر بود که در سال ۷۵ در تئاتر شهر به روی صحنه آمد. و از همان سال به بعد به صورت پیاپی یا در تئاتر بازی کرد یا کارگردانی کرد یا نمایشنامه نویسی. از جمله کارهایش از زمستان، ۶۶ رقص کاغذ پاره‌ها، پس تا فردا، دل سگ، یک دقیقه سکوت، همان همیشگی و زمزمه مردگان را می‌توان نام برد.

از ابتدای جوانی دوست داشت در یک رشته هنری مثل تئاتر یا تلویزیون یا دانشکده صدا و سیما فعالیت کند.

ریما رامین فر در سال ۶۷ دیپلم گرفت و در همان سال در رشته گرافیک قبول شد و بعد از یک سال تصمیم گرفت که به اروپا برود و آنجا ادامه تحصیل بدهد. سه الی چهار سال در آلمان بود حتی وارد دانشگاه شد ولی بعد به دلایلی برگشت. وقتی برگشت زیاد وقت نداشت. مهلت ثبت نام در آزمون دولتی گذشته بود فقط ده روز داشت به امتحان دانشگاه آزاد که وقتی در آلمان بود خانواده اش برایش ثبت نام کرده بودند. در رشته نمایش قبول شد. همزمان با ورود به دانشگاه درگیر کار تئاتر شد.

این انگیزه دراو به وجود آمد که نمایشنامه بنویسد. اولین نمایشنامه که نوشت نمایشنامه «پس تا فردا» بود که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را گرفت البته در این نمایشنامه خودش هم بازی می‌کرد. در سال ۸۰ در یک دقیقه سکوت بازی کرد و جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را گرفت و در نمایش زمزمه مردگان هم جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را کسب کرد. ریما رامین فر در سریال بدون شرح نویسنده بود و در سریال من یک مستاجرم به بازیگری پرداخت. همچنین در قسمتهایی از مجموعه کمربندها را ببندیم هم بازی کرد .

 

تصاویر ریما رامین‌فر,عکس های ریما رامین‌فر

 

ریما رامین فر دارای مدرک کارشناسی ارشد در کارگردانی تئاتر می‌باشد.

سریال پایتخت اوج کار ریما رامین‌فر

شاید بتوان گفت عاملی که باعث جلوه و درخشش کار ریما رامین‌فر شد حضور وی در جلو دوربین سیروس مقدم و همکاری با عوامل سریال پایتخت است. هم بازی شدن وی با محسن تنابنده بسیار در ذهن‌ها ماندگار شد. بازی در نقشی به نام هما که همسر یک فرد گچ کار است و حوادث پیش روی آنها یک سیر دراماتیک در بیننده اغوا کرد که این اوج هنر ایشان را در ارائه حس بازیگری می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ایرج آدینه وند

    سلام خدای خانم رامین فر بازیگر قابلی است نقش هما را به درستی بازی میکند .