شمانیوز
شما نیوز

مجید اخشابی:

خواندن کارهای بهاری سنت هرساله‌ام شده است

مجید اخشابی گفت که همیشه تلاشش این است که در آغاز سال یک اثر با حال و هوای بهار تقدیم مردم کرده باشد و این امر برایش به شکل سنت درآمده است.

خواندن کارهای بهاری سنت هرساله‌ام شده است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا :  مجید اخشابی ـ خواننده پاپ ـ در برنامه رادیویی «فرش بنفشه» که از شبکه رادیو ایران پخش می‌شود، گفت: روزهای پایانی سال ۹۸ کمی متفاوت بود. همیشه در اسفند و ماه‌های پایانی سال شاهد یک تکاپو و تلاش و پویایی زیادی در جامعه هستیم. همه ما ساعت‌های پایانی سال را با استرس، فشار و کارهای زیادی که قرار است انجام دهیم، می‌گذرانیم ولی امسال عکس سال‌های گذشته یک اسفند آرام و کم کار داشتیم و کارهای خود انجام را به تعویق انداختیم و به وقت دیگری موکول کردیم. من نیز امسال تلاش کردم  برحسب توصیه‌ها حضور در اجتماع را به کمترین حد برسانم و از انجام کارهایی که در زمان دیگری قابل انجام است صرف نظر کنم.

او درباره برنامه‌ریزی‌هایش برای تعطیلات عید توضیح داد: نوروز همیشه شرایطی ایجاد می‌کرد که برنامه‌های هنری در آن زیاد باشد و با مردم باشم. سال‌های گذشته اجراها و سفرهای متعدد داشتم و یکی از برنامه‌های همیشگی من سفر به شهر پدری‌ام، شهسوار تنکابن بود. یکی از دلبستگی‌هایم این است که سال نو را در این شهر در خانه پدری‌ام شروع کنم.

اخشابی ادامه داد: کودکی‌هایم در مازندران گذشت. کلاس اول ابتدایی را در شهسوار شروع کردم و تا اوایل دانشگاه که در رشته مهندسی در شهر چالوس به تحصیل مشغول شدم، محل سکونتم همان جا بود. ولی بعد از اینکه دانشگاه را شروع کردم فراغت بیشتری حاصل شد و رفت و آمدم به تهران زیادتر شد. سه روز تهران بودم سه روز شهسوار و کم کم این انتقال صورت گرفت و به خاطر موسیقی و کارهایم مجبور به انتخاب تهران برای زندگی شدم. البته آن شهر همچنان محل رفت و من و برایم دوست داشتنی است. کوچکترین فرصتی که فراهم می‌شود به آنجا می‌روم و از طبیعت و خاطراتی که دارم لذت می‌برم.

او در  ادامه درباره کارهایی که در سال ۹۸ در حوزه موسیقی انجام داده و برنامه‌هایی که برای سال ۹۹ دارد، توضیح داد: در سال ۹۸ چندین قطعه تولید کردم، همچنین در روزهای پایانی سال برای تیتراژ سریال «میانبر» که اکنون از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود اثری ساختم. سال ۹۹ هم برایم خیلی متفاوت از سال‌های پیشین نیست و ساخت موسیقی، اجرا و مطالعه را در برنامه‌ دارم. بهترین چیزی که یک سال می‌تواند برای شخص رقم بزند، این است که او برای استفاده از فرصت‌های خود تلاش کند و دیدگاه‌ها، علم و توانایی‌هایش را ارتقا دهد. در سال ۹۸ این اتفاقات برایم رخ داد. قصد دارم در سال ۹۹ پیش از هر چیزی روی خودم، انگیزه‌ها، علم، آگاهی و تمام چیزهایی که به عنوان ابزار فکری می‌تواند به من برای زندگی بهتر کمک کند، کار کنم.

اخشابی همچنین در پاسخ به علت برگزار نکردن کنسرت عمومی گفت: در طول سال کنسرت‌های زیادی به دعوت مراکز، ارگان‌ها و نهادهای رسمی برگزار می‌کنم، اما به صورتی که برای عموم باشد کمتر اتفاق افتاده است. خوشبختانه یا متاسفانه مشغله‌های زیادی دارم. تدریس در دانشگاه، آموزش موسیقی و کارهای تالیفی، مقاله، تحقیق و سفرهای متعدد به گونه‌ای است که باید همه را با هم پیش ببرم و امکان اینکه آنها را تعطیل کنم و کار دیگری انجام بدهم، ندارم. اگر قرار باشد کنسرت خوب برگزار کنم، باید حداقل ۶ ماهی با گروه و ارکستر تمرین کرد که اگر فرصت شود این کار را خواهم کرد.

این خواننده درباره آرزویش برای مردم در سال جدید گفت: بهترین آرزو این است که نعمت سلامتی را برای مردم از خداوند بخواهم. با داشتن سلامتی، روحیه خوب، انگیزه و امید می‌توانیم به همه اهداف برسیم. امیدوارم یک سال توام با آرامش درونی و موفقیت‌آمیز در انتظار همه مردم باشد. باید در سال جدید به لحظات هم کیفیت ببخشیم، با هم حرکت کردن و با هم پیشرفت کردن را ارجح بدانیم، انگیزه‌های اجتماعی‌مان بیشتر نمود پیدا کند، بتوانیم پیشرفت‌هایمان را رقم بزنیم و مهربانی‌های خداوند بیش از پیش برایمان ارزانی شود.

او در پایان درباره اثر تازه خود گفت: کار جدید من با آهنگسازی کامران ناصرپور و تنظیم احسان احمدی ساخته شده و امیدوارم مردم این قطعه را دوست داشته باشند و در لحظات نوروزی و بهاری آن را گوش کنند.

«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور هر روز ساعت ۱۷ از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied