شمانیوز
شما نیوز

مهران مدیری | جشن تولد 53 سالگی‌ مهران مدیری + فیلم

مهران مدیری بازیگر و کارگردان مطرح سینما و تلویزیون ایران ۱۸ فروردین، ۵۳ ساله می‌شود.

مهران مدیری | جشن تولد 53 سالگی‌ مهران مدیری + فیلم

مهران مدیری متولد ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ در تهران است. از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها کارگردان و بازیگر بوده می‌توان سریال‌های: ساعت خوش، پاورچین، جنگ ۷۷، پلاک ۱۴، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر،نود شب، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ببخشید شما، ویلای من، شوخی کردم، در حاشیه، در حاشیه ۲، دورهمی و هیولا را نام برد.

 

 

 

مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ میلادی در ایران نامید.

مهران مدیری کارگردان و بازیگر معروف سینما و تلویزیون در هجدهمین روز از فروردین ماه سال 1346 در تهران متولد شد. او علاوه بر بازیگری و کارگردانی در زمینه های دیگری مثل خوانندگی، مجری گری، طراحی صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشگی و تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد.

 

مهران مدیری و پسرش

 

 

 

آغاز فعالیت هنری مهران مدیری

مهران مدیری بعد از گرفتن دیپلم وارد دانشگاه شد ولی به خاطر علاقه اش به بازیگری دانشگاه را نیمه کاره رها کرد و وارد دنیای هنر شد، او در سال ١٣٦٨ کار در رادیو را آغاز کرد و به مدت شش سال در داستان شب مشغول کار گویندگی بود.  

 

مهران مدیری و بازیگران ساعت خوش

 

ورود به دنیای بازیگری

مدیری در سال 1372 با بازی در مجموعه طنز نوروز 72 وارد عرصه بازیگری شد و توانست به شهرت برسد، این مجموعه طنز در سال 1372 توسط داریوش کاردان ساخته شد و در ایام نوروز روی آنتن تلویزیون رفت و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. فریبا متخصص ، ارژنگ امیرفضلی و مرحوم داوود اسدی از دیگر بازیگران این سریال طنز بودند.  مهران مدیری در همان سال با بازی در فیلم سینمایی دیگه چه خبر بازی در سینما را با فیلمی از تهمینه میلانی تجربه کرد.

 

زندگی شخصی مهران مدیری

مهران مدیری از پدر و مادری اراکی در یکی از مناطق جنوبی تهران به نام میدان بروجردی در آسیاب دولاب به دنیا آمده است، مهران فرزند آخر خانواده است و سه برادر بزرگتر از خودش دارد. آقای مدیری سالهاست ازدواج کرده و دارای دو فرزند به نام های شهرزاد و فرهاد میباشد.

 

مهران مدیری و دخترش

 

مهران مدیری در کنار دخترش شهرزاد  

 

شایعه برادر ناتنی مهران مدیری:

سالها پیش شایعه نسبت برادری مهران مدیری با امید خواننده لس آنجلسی در حالی در فضای مجازی منتشر شد که این دو هنرمند دو پاسخ متفاوت نسبت به آن دادند. امید سلطانی در شبکه ای ماهواره ای اعلام کرد:

«مهران مدیری برادر من است و ما با هم رابطهٔ خوبی داریم گرچه از هم دور هستیم».

اما مهران مدیری در واکنشی کاملا متفاوت این موضوع را تکذیب کرد.

 

بیستمین قدرتمند ایران

مهران مدیری سال 2009 در مقاله نیوزویک بعنوان بیستمین فرد قدرتمند از نظر فرهنگی و سیاسی ایران انتخاب شد.

 

  خوانندگی و کنسرت

 از بازیگری، طراحی صحنه، کارگردانی، مجری گری، تهیه کنندگی و صداپیشگی مهران مدیری که بگذریم او استعداد شگرفی در خوانندگی دارد و چندین تیتراژ نیر خوانده است

 در مرداد 97 او کنسرت بزرگ خود را در برج میلاد برگزار کرد و تمام هزینه بلیط فروشی انرا برای تهیه شیر خشک کودکان و نوزدان بی بضاعت مناطق محروم خرج کرد

 

ماشین مدیری

 

ماشین مدل بالای مهران مدیری

 

  فیلم های مورد علاقه

 فیلم هملت کوزینتسف را چهل دفعه دیدم و ممکن است هشتاد دفعه دیگر هم ببینم، باراباس یکی از فیلم های محبوب من است پاپیون، فیلم کوتاهی درباره عشق را هم دوست دارم.

 

  ناگفته ها از جنگ

 از سال 66 تا 68 یعنی تا پایان جنگ در جبهه بودم و در عملیات مرصاد و حلبچه حضور داشتم، از راه دور به دشمن سنگ هم می زدیم آرپیجی هم می زدم و مدتی هم راننده آمبولانس بودم. در جبهه هم هر کاری از دستم بر می آمد انجام می دادم و چند ماه قبل تر یعنی حدود سال های 65 هم در جبهه برای رزمنده ها در سنگرها نمایش بازی می کردیم.

 

  شهرزاد و فرهاد

 مهران مدیری دارای دو فرزند به نام های شهرزاد مدیری و فرهاد مدیری است. فرهاد مدیری که متولد 18 اردیبهشت 1370 است، در هنرستان موسیقی درس خوانده و برای ادامه تحصیل به خارج از ایران رفته است. او هم در چهره و هم در شوخ طبعی به پدرش رفته است. او اهل ورزش های رزمی است و اهل دفاع شخصی؛ با پدرش هم بیلیارد بازی می کند. با هم کنسرت نیز زیاد می روند. فرهاد با اینکه در پشت صحنه برنامه های پدرش زیاد چرخیده اما تنها یک بار در برنامه جنگ 77 جلوی دوربین رفته و نقش بچگی پدرش را بازی کرده است و علاقه چندانی به بازیگری ندارد.

 شهرزاد مدیری فرزند دوم خانواده و متولد 1376 است. او در رشته مد و طراحی لباس درس می خواند و علاقه ای به حرفه بازیگری ندارد اما در حوزه نقاشی و موسیقی نیز فعالیت می کند. شهرزاد مدیری شباهت فوق العاده ای به پدر خود دارد. او پیش از این چندان در رسانه ها حضور نداشت تا اینکه در اکران خصوصی فیلم سینمایی "ساعت 5 عصر" همراه با پدرش در مقابل دوربین عکاسان حضور پیدا کرد. وی به این شکل توانست فعالیت خود در حوزه مد را بر سر زبان ها بیاندازد.

 

شهرزاد

 

  شهرزاد دختر مهران مدیری

 

  همسر مهران مدیری

همسر مهران مدیری نیز تاکنون در رسانه ای حضور پیدا نکرده است و عکس یا اطلاعات زیادی از او در دست نیست. گفته می شود در حوزه هنر و ادبیات تحصیل کرده، خانه دار است و گاهی برای دل خودش می نویسد. اسم فرهاد را هم مادرش انتخاب کرده و بعد از آن مهران مدیری زیاد از این اسم در شخصیت های تلویزیونی اش استفاده کرده است.

 

موسیقی در خانه مدیری ها

مهران مدیری علاوه بر بازگری و کارگردانی در حوزه موسیقی و خوانندگی نیز وارد شده است. مدیری صدای خوبی دارد و هربار آهنگی بیرون داده مورد استقبال قرار گرفته است. او تیتراژ برخی از کارهای خود مانند دورهمی و باغ مظفر را خودش خوانده است. فرهاد مدیری نیز پیانو می نوازد و گاه برای پدرش ساز می زند تا او بخواند. فرهاد معتقد است پدرش استعداد بی نظیری در موسیقی دارد.

 

نوجوانی مهران مدیری

 

 عکسی از نوجوانی مهران مدیری

 

  بیلیاردبازی با پدر

 وقتی فرهاد مدیری را ببینید قد بلند او سریع توجه شما را جلب می کند. بیخود نبود که پدر در اجرای جشنواره فجر پشت تریبون گفت:«قد و بالات رو قربون» همه فکر می کردند بسکتبالیست است اما خودش می گفت :« اهل بسکتبال نیستم و تنها سه ماه رفتم» و با خنده ادامه داد:«اثرش را گذاشته از بس که قدم بلند است. اما اهل ورزش های رزمی هستم و اهل دفاع شخصی. با پدر هم بیلیارد بازی می کنم. بیلیارد پدر از من بهتر است و همیشه مرا می برد» فرهاد اهل شنا هم بود. می گفت پدرش برای کوهنوردی یا ورزش های دیگر هم وقت ندارد. بیشتر اهل نرمش است و اهل سینما رفتن هم نیست. در سال های اخیر تنها یک بار با هم به سینما رفته اند ولی کنسرت زیاد می رفتند.

 

ثروت مهران مدیری

شایعات زیادی مبنی بر ثروت زیاد مدیری وجود دارد. اما واقعیت این است که مهران مدیری شاید به اندازه ای که می گویند ثروتمند نباشد اما دستمزدها و جوایزی که وی برای ساخت و اجرای برنامه هایی چون دورهمی دریافت می کند، مبالغ ناچیزی نبوده و قطعا درآمد بالای وی قابل انکار نیست. برای مثال مجریان ناشناس و کمتر محبوب برای هر اجرای خود دستمزدهای بالایی حدود 5 میلیون دریافت می کنند، بنابراین دور از ذهن نیست که کسی چون مدیری برای هر اجرای خود مبلغی چندین برابر آن را دریافت کند.

 

تلخ ترین آدم عمر

چند سال پیش نیز گفت و گویی از بهاره رهنما منتشر شد که در این گفت و گو خانم رهنما گفته بود که مهران مدیری یکی از تلخ ترین آدم هایی است که در عمرم دیده ام. اتفاقا چند سال پیش در مصاحبه ای از مدیری این سوال را کرده بودند که حتما به تو گفته اند که صورت تلخی داری؟ مهران مدیری نیز در جواب گفته بود:«بله، خیلی ها از این هم فراتر می روند و می گویند آدم غمگینی هستی. خیلی وقت ها درست است. در طول روز غمگینی ام به شادی هایم می چربد. زود هم خودش را نشان می دهد. به قول یکی از دوستان، غم اگر به جاهای ناجور نکشه، چیز خیلی بدی نیست. می تواند منشا خلاقیت هم باشد. ظاهرا در شرق برای غم نسبت به شادی اصالت بیشتری قائلند».

 

  جوک بگویم؟ محال است!

سال ها قبل و در مصاحبه ای از مدیری سوال شده بود که آقای مدیری در یک جمع می توانید جوک تعریف کنید؟ و مدیری گفته بود:«شوخی می کنید؟ جوک تعریف کنم؟! محال است بتوانم چنین کاری ا نجام دهم. اصلا تا دوره نوجوانی فکر می کردم شاد بودن، آواز خواندن و هر کاری که آدم را سرخوش نشان بدهد کاری است به شدت جلف. به نظرم هیچ چیز بهتر از متانت نبود».

 

همه تلخی های مدیری

البته نکته دیگری که درباره آقای مدیری باید یادآوری کرد این است که مهران مدیری برخلاف سریال ها و کارهای طنز تلویزیونی اش همیشه به تولید آثار جدی و حتی تلخ علاقه داشته است. به گزارش برترین ها خود او در مصاحبه با برنامه مثلث شیشه ای گفته بود:«در تئاتر نقش های جدی بازی می کردم از نظر شخصیتی هم آدم طنازی نیستم، بیشتر درون گرا هستم و مسائل جدی برایم جدی تر است. در آینده هم قصد ساخت اثری جدی را دارم». جالب است ( سوسا وب تولز ) بدانید مدیری چند سال پیش در گفت و گویی پیش از ساخت «شب های ببره» اعلام کرده بود:«تمامی کارهای طنزی که ساخته ام پرمخاطب و موفق بوده اند. اما با این حال از عملکرد خودم در زمینه طنزسازی راضی نیستم. طنزسازی به شغل من تبدیل شده است و همه افراد ازجمله تهیه کنندگان، منتقدان و… از من می خواهند که مجموعه طنز بسازم. اصل من چیز دیگری است. دوست دارم روزی برسد که کمدی موردعلاقه خودم را بسازم که در عین خنداندن، تلخی های بسیاری را نمایان سازد».

 

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied