شمانیوز
شما نیوز

زمان برگزاری اولین جلسه چگونگی اکران فیلم‌ها مشخص شد

محمدقاصد اشرفی گفت: صنف سینماداران و تهیه کنندگان به لحاظ حقوقی به عنوان کارفرما هستند.

زمان برگزاری اولین جلسه چگونگی اکران فیلم‌ها مشخص شد

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران درباره مخالفت‌های احتمالی برای جدا شدن این انجمن از ۳۲ صنف سینمایی و قبول نکردن آن از سوی خانه سینما گفت: صنوف سینماداران و تهیه کنندگان یک تعریفی دارد یعنی به لحاظ حقوقی به عنوان کارفرما هستیم، اما دیگر صنوف شرایط ما را ندارند و حقوق بگیر هستند پس قرار گرفتن ما کنار هم روش درستی نیست و از ابتدا هم درست نبوده است.

وی افزود: البته نه اینکه بگوئیم، چون ما اعتراض داریم از ۳۲ صنف دیگر بیرون آمدیم، چون اصلا تعریف ما در جای دیگری است به همین  دلیل باید جای دیگری تعریف شود و تعریف آن در خانه سینما صحیح نیست.

قاصد اشرفی ادامه داد: خانه سینما باید برای رفاه اهالی خود قدم بردارد نه اینکه در تصمیم گیری اکران فیلم و سینماداری، در کل بحث حقوقی است و واقعا اختلافی بین ما نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خطر یا مشکلی در پی جداشدن از صنوف سینما شما را تهدید می‌کند یا نه، گفت: نه هیچ خطر و مشکلی ما را تهدید نمی‌کند، چون سینماداری مقوله‌ای جداگانه و مستقل است. خانه سینما سی سال است تاسیس شده، اما صنف سینماداران ۶۵ سال از تاسیس اش می‌گذرد و قدیمی‌ترین صنف سینمایی به حساب می‌آید.


قاصد اشرفی درباره آمادگی برای بازگشایی سینما‌ها در اول تیرماه گفت: ما آمادگی داریم در این خصوص همین سه شنبه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم جلسه‌ای برای اکران فیلم‌ها و چگونگی اجرای دستورالعمل‌ها داریم و از طرف انجمن سینماداران من حضور دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied