شمانیوز
شما نیوز

رئیس جمهور روز خبرنگار را تبریک گفت

رئیس‌جمهور روز خبرنگار را تبریک گفت.

رئیس جمهور روز خبرنگار را تبریک گفت

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به مناسبت هفدهم مرداد؛ روز خبرنگار، اظهارکرد: ایران در فشار حداکثری تحریم و تکاپوی بی‌وقفه‌ی تحریف، به روایتگرانی محتاج است که واقعیت را از زیر آوار سنگین تحریف بیرون بکشند تا امیدِ استوار بر حقیقت، قضاوت‌ها و تحلیل‌ها را واقع‌بینانه‌تر نماید.

رئیس‌جمهوری روز خبرنگار را نه فقط گرامیداشت یک حرفه و یک تخصص که یادآور ارزش‌های سترگی چون حقیقت‌جویی و آگاهی‌بخشی خواند و افزود: در روزگار کنونی که اخبار جعلی و روایت‌های عاری از حقیقت، امید و اعتماد شهروندان را نشانه رفته‌ است ما بیش از هر زمانه‌ی دیگری نیازمند جست‌وجوی بی‌امان واقعیت، آگاهی‌بخشی و روایت غیرجانبدارانه هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه "جهانِ ما و ایرانِ ما همچنان نیازمند انسان‌هایی است که حقیقت را بر هر تعلقی ترجیح بدهند و بر پیچیدگی‌ها، ابهامات و تاریکی‌های روزگار ما نور بتابانند"، گفت: در ستیز روایت‌ها و دررویارویی داده‌های راست و دروغ و معتبر و نامعتبر، ایرانِ ما تمام‌قد به ستایش خبرنگارانی ایستاده که واقعیت را به تمامی چه با تلخ‌کامی‌ها و چه با کامیابی‌ها روایت می‌کنند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: باور داریم که آگاهی، سپری ستبر برای جامعه است و پناهی ایمن برای افکار عمومی که آینده‌ی ما به انتخاب‌ها و فرجام انتخاب‌ها، به بود و نبود آگاهی گره خورده است.

روحانی با بیان اینکه "خبرنگاران این روزها فراتر از مرزبانی حقیقت، مدافعان سلامت نیز بوده‌اند"، اظهارکرد: قهرمانان رویارویی ایران با همه‌گیری کرونا را هم در بیمارستان‌ها و نظام سلامت، هم در بخش تولیدی اقتصاد و هم در اهالی رسانه می‌توان دید.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه "تعهد اخلاقی به آگاهی‌بخشی و تلاش حرفه‌ای برای مدیریت افکار عمومی در بحران سلامت عمومی، خبرنگاری را به رکنی از مقابله با کرونا بدل کرده است"، گفت: با یاد خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که آسمانی شدند و از میان ما رفته اند، احترام خود را به تلاش خبرنگاران در ایام دشوار تحریم و کرونا و البته در تمام هفت سال گذشته اعلام می‌دارم و اطمینان دارم که در این سال پایانی نیز تقید خبرنگاران به حقیقت، پشتیبان فعالیت‌های دولت خواهد بود.

 
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied