شمانیوز
شما نیوز

جریان رسانه‌ای کشور در خط مقدم هر بحران است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از موسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران و حضور در نشست شورای سردبیری این روزنامه گفت: جریان رسانه ای ما جریانی است که در خط مقدم هر بحران، فارغ از مشکلات متعدد قرار دارد.

جریان رسانه‌ای کشور در خط مقدم هر بحران است

محمد خُدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اعضای شورای سردبیری روزنامه ایران درباره نقش رسانه ها در بحران کرونا، با اشاره به اینکه جریان رسانه ای ما جریانی است که در خط مقدم هر بحران فارغ از مشکلات متعدد قرار دارد، افزود: به خاطر ندارم که در هیچ بحرانی، رسانه ای به خاطر منافع خود از میدان عقب نشینی کرده باشد. خروجی آن را هم در همین بحران کرونا شاهد بودیم.

خُدادی بابیان اینکه اهالی رسانه دغدغه محور  دو موضوع مهم  اطلاع رسانی و آگاهی رسانی را پیرامون بیماری کرونا  پیگیری کردند گفت: رسانه ها در این بحران نقش یک پزشک بربالین بیمار را داشتند و با آگاهی رسانی و اطلاع رسانی جامعه را هشیار کردند و هرجا لازم بود به میدان آمدند. تجلیل از جامعه پزشکی، اعلام دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و اعلام زوایا و خطرات بیماری کرونا از جمله اقدامات رسانه ها از نظر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بود.

وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از خبرنگاران و رسانه ها در ایام شیوع کرونا گفت: حمایت ما از رسانه ها محتوایی است؛ نه کمی. محمد خُدادی گفت: به لحاظ کمی بالاترین توسعه را در تعداد و کثرت رسانه ها داشتیم و محدودیتی در این مورد وجود نداشت و ندارد.

معاون مطبوعاتی افزود: یارانه ای که هر سال به نشریات اختصاص پیدا کرده، نشان از حمایت هایی است که از فعالیت رسانه ها شده است. از طرفی توسعه مراکز آموزش عالی در زمینه روزنامه نگاری هم یکی از حمایت‌ها و اقدامات دولت بود.

وی در عین حال با ذکر آمار و ارقام مختلف اذعان کرد که  مدیریت تخصیص کاغذ و ملزومات چاپی به رسانه ها با حداقل خروج ارز و بیشترین بهره مندی رسانه ها و برقراری عدالت صورت گرفته است. خُدادی در بخشی دیگر از صحبت های خود با ارزیابی عملکرد روزنامه ایران، این عملکرد را مثبت؛ روبه جلو، دارای خلاقیت و نوآوری، سوژه محور در محتوا، همراه دولت و یاور مردم خواند.

وی گفت: روزنامه ایران دستاوردها و اقدامات دولت را تبیین کرده و مُبلّغ صرف نبوده و هر جا هم توانسته به دولت راهکار ارائه کرده است. خُدادی حضور روزنامه ایران در فضای مجازی و تولیدات چندرسانه ای و ویدئوژورنالیسم را اقدامی مهم و قابل توجه و ضروری دانست و تاکید کرد که باید این مسیر با قوت ادامه یابد.

محمد خُدادی پس از این نشست، با حضور در استودیوی روزنامه ایران گفت و گویی تصویری انجام داد که بزودی منتشر می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied