شمانیوز
شما نیوز

حجت‌الاسلام دعایی الگوی مدیریت اخلاق مدار فضای رسانه ای کشور است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخلاق‌مداری و اطلاع‌رسانی مسئولانه را ضرورت امروز فضای رسانه‌ای کشور برشمرد و روزنامه اطلاعات و مدیریت آن را نمونه‌ای شاخص و الگو از مدیریت اخلاق‌‌‌مدار، با تقوا و شایسته در رسانه توصیف کرد.

حجت‌الاسلام دعایی الگوی مدیریت اخلاق مدار فضای رسانه ای کشور است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خُدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدیدهای هفتگی از رسانه‌های کشور برای بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها و قدردانی از حضور فعال و مسئولانه رسانه‌ها در شرایط خاص کرونا، در موسسه مطبوعاتی «اطلاعات» حاضر شد و ضمن دیدار و گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی و جمعی از مدیران و پیشکسوتان این روزنامه، از تحریریه روزنامه اطلاعات بازدید کرد.

خدادی نقش و حضور حجت الاسلام و المسلمین دعایی به عنوان پیشکسوت و بزرگ خاندان رسانه ای کشور  در ایجاد فضای همدلی همبستگی و دلبستگی به نظام و انقلاب اسلامی را  بسیار مغتنم و تاثیر گذار خواند و از خدمات شایسته و ارزشمند وی در طول چهاردهه  گذشته در تقویت بنیان اخلاقی، صمییت و فروتنی دربین خانواده بزرگ رسانه ای کشور قدردانی کرد.  

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب رسانه‌ها در شرایط پیچیده ناشی از شیوع کرونا، از مدیران رسانه‌ها و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی کشور به خاطر همکاری نزدیک با دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا قدردانی کرد.

خُدادی در ادامه، اخلاق‌مداری و اطلاع‌رسانی مسئولانه را ضرورت امروز فضای رسانه‌ای کشور برشمرد و روزنامه اطلاعات و مدیریت آن را نمونه‌ای شاخص از رسانه‌ها و مدیران اخلاق‌‌‌مدار توصیف کرد.

او در عین حال، توسعه کمی بدون رشد کیفی رسانه‌ها در کشور را یکی از مشکلات معاونت مطبوعاتی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در این عرصه عنوان و تصریح کرد: مشکل ما در سیاست‌گذاری‌های حمایتی از رسانه‌ها توسعه کمی در همه ابعاد و نتیجه آن ، تحمیل هزینه‌های هنگفتی است که در صورت تداوم به اتلاف منابع ملی می‌انجامد.

خدادی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با استفاده از منابع مالی خود، حدود ۴۵۰۰ خبرنگار را بیمه کرده درحالی که هزاران نفر از خبرنگاران نیز درخود رسانه ها بیمه هستند و همچنان تعدادی نیز مدعی کار خبرنگاری هستند که بیمه نشده‌اند؛ مشکل این است  که مدعیان کار خبرنگاری از میزان افرادی که کار خبرنگاری می‌کنند در بسیاری مواقع بیشتر است و این معضلی برای مدیریت فرهنگی کشور است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای  توسعه کیفی، ارتقای مهارت و افزایش میزان تاثیر و کارکرد رسانه و تقویت اقتصاد رسانه  را از مهم ترین سیاست ها وهدف گیری این معاونت برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی، سرپرست مؤسسه اطلاعات نیز در این نشست از تلاش‌ مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دروان سخت تحریم و شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از این دیدار، با حضور در تحریریه اطلاعات با خبرنگاران و دبیران تحریریه این روزنامه گفتگو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied