شمانیوز
شما نیوز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد خبر داد:

آغاز ثبت نام دوره آموزشی درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد فارس از آغاز ثبت نام دوره درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی» خبر داد.

آغاز ثبت نام دوره آموزشی درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی»

فاطمه قرآیی با اعلام این خبر گفت: دوره درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی» با هدف ارتقای دانش خبرنگاران و روابط عمومی‌ها با تدریس سرفصل‌های «فارسی‌نویسی»، «درست‌نویسی»، «ساده‌نویسی» و « فضای مجازی» به صورت برخط (آنلاین) در اوایل دی ماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش درست نویسی شامل فصل‌های واژگان و دستور زبان است. انتخاب این فصل به دلیل این بود که اکثر فعالان عرصه رسانه و مطبوعات از واژگان غیرفارسی و همچنین در دستور و نحو فارسی و جمله فراوان از ساختار غیرفارسی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در فصل درست‌نویسی با نکات دستوری آشنا می‌شوند و در سرفصل ساده‌نویسی به نکته مهمی اشاره خواهد شد و آن اینکه در نوشته‌های امروز به‌ویژه در نوشته‌های مطبوعاتی، طولانی‌نویسی و حشو و زیاده‌گویی باعث دیریابی مفهوم می‌شود که به مخاطب‌گریزی می‌انجامد. با ساده‌نویسی راه را برای آسان‌سازی مسیر انتقال خبر بین خبرنگار و مخاطب فراهم می‌کنیم.

وی بیان کرد: حوزه رسانه امروز به فضای مجازی هم دامن گسترده است که قواعد و آداب درست نوشتن آن را باید بدانیم که یکی از سرفصل‌های این دوره است.

قرایی گفت: این دوره با تدریس گرانمایه استاد علیرضا حیدری (عضو هیئت مدیره بنیاد فردوسی، دارای سابقه ۲۳ سال روزنامه نگاری، دبیر گروه ویراستاری روزنامه خراسان و مدرس دوره های مختلف ویراستاری و درست نویسی) و در ۱۲ جلسه به صورت برخط (آنلاین) برنامه ریزی شده است.

به گفته این مسئول، دوره یاد شده با اعطای گواهینامه معتبر و با همکاری بنیاد فردوسی مشهد و موسسه مطبوعاتی پارس ساحلی وطن، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد لامرد، کانون بسیج رسانه لامرد و مرکز آموزش عالی لامرد برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام این دوره تا پایان آذر جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آموزشی، هزینه ثبت نام (۶۰ هزار تومان) را به شماره کارت بانکی ۶۲۷۴۱۲۱۹۴۰۰۷۸۱۰۸ (موسسه مطبوعاتی پارس ساحلی وطن) واریز کنند و رسید پرداخت همراه با اطلاعات نام و نام خانوادگی و عنوان شغلی را به شماره واتساپ ۰۹۳۳۵۶۵۳۱۵۲ بفرستند.

2M0A1872

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied