شمانیوز
شما نیوز

گیتی خامنه: شخصا به مرور خاطره‌ها اعتقادی ندارم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): گیتی خامنه گفت: اصلا شخصا به توقف در گذشته و مرور خاطره‌ها اعتقادی ندارم مگر اینکه به یک اتفاق خوب منجر و احساس شود با مرور خاطرات از خطاهایمان پرهیز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

خامنه که پس از چند سال دوری، مدتی است که به تلویزیون بازگشته، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، ابتدا درباره‌ی هدف برنامه «تا همیشه» که به نوستالژی‌های مخاطبان می‌پردازد، خاطرنشان کرد: قرار بر این است که برنامه ما آدم‌ها را به گذشته‌ای ارجاع بدهد که در آن چیزهای کوچک ولی با ارزشی وجود داشت.

وی همچنین گفت: در واقع کاری که در این برنامه می‌کنیم فقط مرور خاطره‌ها نیست. من خودم شخصا اعتقادم بر این است که گذشته در هر حال گذشته است و فقط اگر از گذشته اتفاقاتی که برایمان افتاده را یادآوری کنیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم حالمان را خوب می‌کند و می‌توانیم خطاهایمان را جبران کنیم؛ بنابراین اصلا شخصا به توقف در گذشته و مرور خاطره‌ها اعتقادی ندارم مگر اینکه به یک اتفاق خوب منجر و احساس شود با مرور خاطرات از خطاهایمان پرهیز می‌کنیم.

خامنه در ادامه بیان کرد: باور شخصی من این است که خیلی از ارزش‌های اخلاقی ما اکنون دستخوش تحول شده و بسیاری از ارزش‌ها کمرنگ شده‌اند، یا از بین رفته‌اند و یا خیلی از چیزهایمان مغفول مانده‌اند که اگر دوباره آن‌ها را پیدا و احیا کنیم حال همه ما بهتر خواهد شد. یکی از پیامک‌هایی که به برنامه «تا همیشه» ارسال شده بود این بود که این برنامه حال و هوا و صفای گذشته را یاد آدم‌ها می‌آورد. به نظرم این، یکی از گمشده‌های ماست. ما آدم‌ها مدام گله می‌کنیم که یک چیزهایی کم داریم و گاهی این کم داشتن‌ها را به شرایط جامعه، به کم‌کاری‌های مسوولان و خودمان نسبت می‌دهیم که البته درست است و کتمان نمی‌کنم. اما آنچه که کتمان می‌کنیم نقش قربانی بازی کردن‌مان است. اینکه مسوولیت‌های خودمان را به گردن دیگران می‌اندازیم و به افراد دیگر نسبت می‌دهیم و همین مساله باعث می‌شود مسوولیت از روی دوش خودمان برداشته شود.

این مجری قدیمی تلویزیون همچنین اظهار کرد: به زبان بسیار ساده، کودکانه و قابل فهم می‌خواهم بگویم که به یکدیگر مهربانی کنیم. گاهی اوقات یک ناسزا و یک عکس‌العمل بد می‌تواند تمام روز یک فرد را خراب کند و ما ناخواسته رفتار خوب و بدمان را می‌توانیم به دیگران انتقال بدهیم. این جمله را گفتم تا جواب این سوال را بدهم که چرا می‌گویند برنامه «تا همیشه» حال افراد را دگرگون می‌کند. حال پاسخ‌اش این است که ما قصدمان این است با این برنامه آدم‌ها را به گذشته ببریم اما نه اینکه حسرت بخورند بلکه می‌خواهیم با این برنامه آدم‌ها را به گذشته‌ای ببریم که نگاهی بیاندازند و ببینند که چرا در گذشته ارتباط با هم حال‌مان را خوب می‌کرد. به دلیل اینکه در گذشته ما صفا داشتیم و همدیگر را دوست داشتیم و داشته‌هایمان را به رخ دیگران نمی‌کشیم. در گذشته این همه مقولات مادی مطرح نبود و ما این همه خرج نمی‌کردیم تا خودمان را به دیگران ثابت کنیم. آن زمان ما از سادگی‌ها بهره می‌بردیم. البته قبول دارم که فشار اقتصادی خیلی بالاست، اذیت می‌شویم و حتی این فشارها می‌تواند افراد را خرد کند اما در حال حاضر در این فشارها ما بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به با هم بودن داریم، پس با هم مهربان باشیم. این روزها فشارها این نیازها را تشدید کرده است.

او در عین حال یادآور شد: متأسفانه ما خیلی از ارزش‌های گذشته‌مان را گم کرده‌ایم وگرنه کودکی و نوجوانی ما هم آنقدر ساده نبود و با خیلی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردیم. این تمام کارهایی است که ما می‌خواهیم در این برنامه انجام بدهیم. دلم می‌خواهد ارزش‌ها دوباره احیا شوند و آدم‌ها حال خوب پیدا کنند. این جملات و این حرف‌ها شعار نیست؛ چرا که ما همه این حس‌ها را تجربه کرده‌ایم. ما با کمک کردن‌مان می‌توانیم حال افراد را خوب کنیم و نیاز نیست که حتما کمک مالی باشد، بلکه گاهی با یک لبخند هم حال یک آدم را خوب می‌کنیم. حتی من فکر می‌کنم گاهی باید به همه بگوییم ممنون به خاطر هیچی.

مجری برنامه «تا همیشه» در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره شرایط تولید برنامه و همچنین ادامه داشتن این برنامه از شبکه دو توضیح داد: با وجود اینکه هنوز شرایط ساخت و تولید این برنامه و لوکیشنی که در آن هستیم کامل نشده و ما با سختی طی این مدت کار کردیم و در گرما کار کردیم اما کارمان با عشق بوده به نظرم ما تا همیشه به عشق و مهربانی نیاز داریم. برنامه «تا همیشه» قرار است ان‌شاءالله ادامه‌دار باشد. آرزو می‌کنم کم کم به جایی برسیم که وقتی این برنامه را دنبال می‌کنیم با خودمان بگوییم شاید ما یک فراخوان برای خوب بودن تدریجی به هم داده‌ایم و قول داده‌ایم که با هم مهربانی را تمرین کنیم.

منبع: خبر انلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied