شمانیوز
شما نیوز

راه حلی برای افزایش حقوق معلمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده بر حقوق معلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

داوود محمدی ظهر امروز در همایش فرهنگیان شهرستان آبیک که در تالار نیلوفر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری سالروز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم بیانگر جایگاه رفیع آموزگاران و معلمان است و شهید مطهری جایگاه رفیعی در تاریخ اسلام و انقلاب دارد و نامگذاری روز معلم با نام شهید مطهری بیانگر جایگاه بی‌نظیر و بی‌بدیل معلمان است.

وی با بیان اینکه امروز مؤلفه‌های قدرت در دنیا تغییر کرده است، افزود: مؤلفه‌های قدرت در دنیا امروز بر پایه علم و پایگاه اجتماعی است و این دو مؤلفه حرف برتر را در دنیا می‌زند.

این مسئول ادامه داد: امروز قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در گرو اقتدار علم به دست می‌آید که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و معلمان و اساتید دانشگاه‌ها در تحقق اقتدار علمی، جایگاه برجسته و نقش کلیدی و به‌سزایی دارند چرا که علاوه بر تولید علم، در ترویج علم و تبدیل علم به فناوری نقش موثر و سازنده دارند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر پایگاه اجتماعی، کشوری قدرتمندتر است که میزان رضایت‌مندی مردم از نظام بالاتر باشد بنابراین معلمان به دلیل کثرت مخاطبان می‌توانند در افزایش رضایتمندی مردم از نظام نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

محمدی اضافه کرد: تقویت پایگاه علم و اجتماع در کشور بر دوش معلمان سنگینی می‌کند که وظیفه حاکمیت و دولت این است که از حقوق معلمان دفاع کند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی و تنگناهای بودجه‌ای کشور بیان کرد: با توجه به لایحه 240 هزار میلیارد ریالی دولت به مجلس برای معلمان، مجلس شورای اسلامی 70 هزار میلیارد ریال به این لایحه دولت اضافه کرد و میزان بودجه آموزش و پرورش 310 هزار میلیارد ریال شد.

این مسئول افزود: مجلس شورای اسلامی علاوه بر افزایش 14 درصدی حقوق معلمان، تاکید کرد که نظام رتبه‌بندی معلمان از آغاز امسال اجرایی شود که دولت و وزارت آموزش و پرورش به دلیل تنگناهای مالی، تحقق این موضوع را به مهر ماه موکول کرد.

تلاش دولت و مجلس برای ارتقای جایگاه امور معیشتی معلمان

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام تلاش دولت و مجلس این است که علاوه بر ارتقای جایگاه معنوی معلمان، جایگاه امور معیشتی معلمان را نیز ارتقا بخشد.

محمدی به پیگیری آب شرب شهر آبیک اشاره و خاطرنشان کرد: حدود چهار ماه پیش با رئیس مجلس شورای اسلامی مصوباتی خوبی به تصویب رسید که یکی از این مصوبات، انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک و 9 شهر دیگر استان قزوین به میزان 60 میلیون متر مکعب می‌باشد و در مرحله تعیین پیمانکار برای اجرای این پروژه قرار دارد.

وی اضافه کرد: امسال در زمینه ارتقای کارهای عمرانی، مسائل اساسی و زیربنایی و اختصاص بودجه به شهرستان آبیک اقدامات مطلوبی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول افزود: در زمینه گازرسانی به روستاهایی که با مشکل مواجه بودند و راه‌های روستایی شهرستان آبیک و ادامه عملیات اجرایی پروژه چهاربانده کردن آبیک به محمدیه نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

محمدی از بررسی طرح اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده بر حقوق معلمان خبر داد و گفت: یکی از طراحان این طرح بنده بوده‌ام که در حال حاضر این طرح در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied