شمانیوز
شما نیوز

پورتال حمایت از تولید انجمن سینمای جوانان ایران راه‌اندازی شد

نسخه اولیه پورتال سراسری تولید، ویژه حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای پس از طی مقدمات اولیه و انتخاب اعضای شوراهای تخصصی تولید، راه‌اندازی شد.

پورتال حمایت از تولید انجمن سینمای جوانان ایران راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، با توجه به تغییرات صورت گرفته در شیوه حمایت از فیلم کوتاه در انجمن که به‌طور هم‌زمان در ۳۰ استان کشور و با تشکیل شوراهای تخصصی تولید، صورت می‌گیرد و برای آگاهی متقاضیان نسبت به روش ثبت درخواست و بررسی و تصویب آثار، ضمن راه‌اندازی «پورتال تولید»، شیوه‌نامه ویژه‌ ثبت و پی‌گیری آثار منشر شد.

هنرمندان متقاضیِ حمایت می‌توانند با مراجعه به این پورتال، پس از مطالعه‌ی شیوه‌نامه، نسبت به ثبت اثر و پی‌گیری مراحل بعدی اقدام فرمایند.

راهنمای ثبت پروژه‌ای متقاضی حمایت از تولید:

الف) نحوه بررسی و تصویب آثار

بررسی و تصویب پروژه‌ها در دو مرحله صورت می‌گیرد. مرحله اول به شکل غیابی و آنلاین است و آثاری که تأیید اولیه را دریافت کنند به جلسه پیچینگ فراخوانده می‌شوند تا از پروژه خود در مقابل اعضای شورای تولید استانی دفاع کنند. در رابطه با مبحث پیچینگ فایل‌های آموزشی بسیار مفیدی به تمامی دفاتر سینمای جوانان ایران ارسال شده که متقاضیان می‌توانند با رجوع به هر یک از این دفاتر یک کپی از آن‌ها را دریافت کنند.

ب) مراحل ثبت اثر

درخواست حمایت به صورت اینترنتی


لینک «پورتال تولید»، در سایت انجمن سینمای جوانان ایران، www.iycs.ir، اضافه شده است که به‌واسطه آن متقاضیان می‌توانند درخواست حمایت از فیلم کوتاهی که می‌خواهند بسازند (حمایت پیش از تولید) یا ساخته‌اند (حمایت پس از تولید) را ثبت کنند.

ساخت پروفایل شخصی


لازم است متقاضیان در پورتال مربوطه -به صورت رایگان- یک حساب کاربری برای خود بسازند. کدملی، شماره تلفن همراه و ایمیل برای این ثبت نام ضروری است.

انتخاب استان و دفتر حامی تولید


در شیوه جدید حمایت از تولید فیلم کوتاه، هر دفتر سینمای جوانان در کشور بودجه اختصاصی خود را جهت تولیدات یکساله‌اش در اختیار دارد.

در این شیوه متقاضی می‌تواند بر اساس «محل سکونت» خود و یا «لوکیشن»ای که مراحل ساخت فیلم در آن می‌گذرد، در رابطه با محل درخواست خود و این‌که به کدام دفتر و شورا ارجاع داده شود، تصمیم بگیرد. نام اعضای شورای تخصصی تولید هر استان را می‌توان در سایت انجمن سینمای جوانان ایران دید.

بارگذاری فایل‌های ضروری


فیلم‌نامه: باید در بانک فیلم‌نامه خانه سینما ثبت شده باشد.


یادداشت کارگردان: یک متن حدودا یک صفحه‌ای که استراتژی کارگردان در قبال اثر را شفاف می‌کند. در رابطه با این متن می‌توانید به مقالاتی که اخیرا در سایت‌های مرتبط با فیلم کوتاه در ایران منتشر شده است، مراجعه کنید.


رزومه: خلاصه‌ای از مشخصات فردی و همچنین تحصیلات، فیلم‌های ساخته شده، حضورهای جشنواره‌ای و جوایز.


برآورد مالی: لیست کلی از شرح هزینه‌ها در مراحل پیش تولید، تولید و پسا تولید.

لینک فیلم‌های کوتاه قبلی که ساخته‌اید
متقاضیان لازم است حداقل یک (یا حداکثر دو) فیلم کوتاه که قبلا ساخته‌اند را در فضای مجازی بارگذاری کرده باشند (مثلا Vimeo یا Dropbox یا سایت‌های مشابه) و در هنگام ثبت درخواست، لینک فیلم/ فیلم‌ها را ارائه دهند.

بارگذاری متریال تصویری
اگر متقاضیان درخواست حمایت پیش از تولید داشته باشند بهتر است، چند فایل تصویری موجز و گویا که اثر ایشان را به درستی معرفی کند، آماده داشته باشند. برای این امر، هر آنچه به عنوان متریال تصویری در مرحله پیش تولید آماده شده باشد می‌تواند برای اعضای شورا جذاب بوده، به درک بهتر آن‌ها از اثر مربوطه کمک کند.

برای مثال شاید به آپلود چند عکس از «لوکیشن‌ها» یا «بازیگرها» یی که برای نقش‌های فیلم انتخاب شده‌اند، بسنده شود؛ یا شاید متقاضی «بورد عکس» یا «مود بورد»ی را برای فیلم تهیه کرده و آن را آپلود کند.

آمادگی برای پیچینگ
با توجه به دو مرحله‌ای بودن فرآیند تصویب پروژه‌های متقاضی و اهمیت مرحله دوم تصمیم‌گیری، لازم است متقاضیان برای «جلسه پیچینگ» آمادگی کامل داشته باشند. به طوری که بتوانند ظرف مدت کمتر از ده دقیقه پروژه فیلم کوتاه خود را به داوران و اعضای شورای پیچینگ پرزنت کرده و شکل فیلم خود را به آن‌ها منتقل کنند.

چنانچه گفته شد، برای این امر فایل‌های آموزشی بسیار مفیدی به تمامی دفاتر سینمای جوانان ایران ارسال شده که متقاضیان می‌توانند با رجوع به هر یک از این دفاتر یک کپی از آن‌ها را دریافت کنند.   

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied