شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه ۴ دی ۹۷ + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه ۴ دی ۹۷ + تغییرات / این خبر هر ساعت بروز رسانی می شود....

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه ۴ دی ۹۷ + تغییرات

گزارش نهایی / قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ساعت 21:00
قیمت سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان (۲۲۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) و قیمت سه تمام بهار طرح قدیم سه میلیون و ۵۳۰ هزار تومان (۱۸۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) است. نیم سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (۱۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز)، ربع سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان (۵۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) و سکه یک گرمی ۶۵۰ هزار تومان (بدون تغییر) به فروش می‌رسد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان (۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان بیشتر از دیروز) است. قیمت انس جهانی طلا نیز ۱۲۷۰ دلار (۷.۵ دلار گران‌تر از دیروز) است. دلار بانکی ۲۰۰ تومان بالا رفت. اما امروز نرخ خرید دلار در بانک‌ها با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته روبه‌رو شد. در کنار افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، امروز بانک‌ها نیز نرخ خرید انواع ارز را نسبت به روز گذشته افزایش دادند و هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۳۰۱ تومان از مردم خریدند. بانک مرکزی از چندماه پیش و همزمان با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد به بانک‌ها مجوز داد تا نسبت به خرید ارز مردم با قیمتی که بانک مرکزی روزانه اعلام می‌کند، اقدام کنند. این نرخ در ابتدا تفاوت قابل توجهی با بازار آزاد داشت و به همین دلیل، کمتر کسی برای فروش ارز خود به بانک‌ها مراجعه می‌کرد، اما به تدریج با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت خرید ارز در بانک‌ها این نرخ به بازار نزدیک شد و حتی در برخی روز‌ها از قیمت بازار آزاد نیز عبور کرد. براساس این گزارش، امروز - چهارم دی - بانک‌ها هر دلار آمریکا را با افزایش حدود ۲۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته با نرخ ۱۰ هزار و ۳۰۱ تومان می‌خریدند و قیمت خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته با افزایش ۳۶۰ تومانی ۱۱ هزار و ۷۶۱ تومان است. این در حالی است که نرخ خرید پوند در بانک‌ها نیز امروز ۱۳ هزار و ۸۱ تومان بود که با افزایش حدود ۴۰۰ تومانی نسبت به دیروز همراه بود. از سوی دیگر بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی در صورت تکمیل مدارک مسافران، برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی پرداخت می‌کنند که نرخ امروز یورو مسافرتی پرداختی به متقاضیان نیز افزایش یافته و به ۱۲ هزار و ۱۰۵ تومان رسید که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان (بدون تغییر) می‌رسد.

************************************

افزایش قیمت دلار / ساعت 17:00

در سومین روز هفته، رشد آرام قیمت دلار ادامه یافت و این ارز به محدوده ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان نزدیک شد. روز دوشنبه، شاخص ارزی ۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

به گفته برخی فعالان، پس از ساعت ۴ بعدازظهر قیمت این ارز به محدوده ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومانی نیز سرک کشید. دلار در روز‌های شنبه و یکشنبه نیز افزایش قیمت را تجربه کرده بود، ولی این میزان افزایش هرگز بالای ۲۳۰ تومان نرفت.

به گفته فعالان، رشد قیمت دلار در روز‌های ابتدایی زمستان بیشتر ناشی از افزایش تقاضای فصلی است و روند بازار نشان می‌دهد که بازارساز با عرضه ارز سعی کرده است که التهاب را از معاملات دور نگه دارد؛ ولی همزمان با تاکید بر قیمت‌های پایین زمینه را برای ورود تقاضای کاذب به بازار فراهم نکند. به باور تعدادی از کارشناسان، دیروز، صرافی ملی در راستای مقابله با ورود تقاضای کاذب به بازار، نرخ فروش خود را از انتهای کانال ۹ هزار تومانی خارج کرد و بر تابلوی فروش این صرافی عدد ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان نقش بست. هر چقدر قیمت صرافی‌های منتخب بازارساز با نرخ کف بازار فاصله کمتری داشته باشد، انگیزه ورود دلالان برای استفاده از این فاصله قیمتی کاهش خواهد یافت.

***************************************

فروش دلار‌های تاریخ قدیم در صرافی‌ها/اگر تمایل دارید بخرید!
برخی صرافی‌ها با نصب نوشته‌هایی با اعلام اینکه تاریخ دلارهایشان مربوط به سال ۲۰۰۶ و ماقبل آن است، از مشتری خواسته‌اند که در صورت تمایل نسبت به خرید آن‌ها اقدام کند. در شرایطی که تقاضا برای خرید دلار در بازار مجددا بالا رفته و عمدتا ورود سوداگران به بازار را رقم زده است، برخی صرافی‌ها با نصب نوشته‌هایی اعلام کرده‌اند که تاریخ اسکناس‌های قابل فروش آن‌ها مربوط به سال ۲۰۰۶ و ماقبل آن است و اگر مردم تمایل به خرید آن‌ها دارند، اقدام کنند. در نوشته‌ای که بر شیشه یکی از صرافی‌ها نصب شده، نوشته شده است: «تاریخ دلار‌ها ماقبل سال ۲۰۰۶ و چاپ قدیم و کهنه و بعضا مهرخورده می‌باشد. لطفا در صورت تمایل اقدام به خرید نمایید. در ضمن صرافی هیچ گونه مسئولیتی بعد از فروش نمی‌پذیرد.» البته بانک مرکزی هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: بازار ارز روند با ثبات خود را متناسب با عرضه و تقاضای بازار ادامه خواهد داد؛ بنابراین مردم، به تاکتیک‌های دلالان و واسطه‌های نوسانگیر در بازارتوجه داشته باشند و در صورت نیاز به اسکناس، مورد نیاز برای تقاضای واقعی خود، به صرافی‌ها و بانک‌های عامل مراجعه کنند. در پایان تاکید می‌شود، حجم ذخایر نقدی و موجودی حساب‌های بانک مرکزی در سطح بسیار مطلوب قرار دارد و این بانک بنا به شرایط و سیاست کلان کشور از منابع ارزی خود استفاده بهینه می‌کند

******************************************

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ساعت 13:00 قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران با افزایش قیمت نسبت به دیروز ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد. امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به دیروز افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۲۷۰ دلار معامله می‌شود. بهای فروش طلای جهانی نسبت به دیروز ۶ دلار افزایش یافته است. گفتنی است، با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد، صرافی‌های دولتی نیز نرخ خرید و فروش ارز را نسبت به قیمت‌های صبح افزایش دادند. برهمین اساس دلار با ۱۰۵ تومان افزایش نسبت به صبح، در این صرافی‌ها با قیمت ۱۰۵۰۰ تومان فروخته می‌شود. این صرافی‌ها دلار را با قیمت ۱۰۴۰۰ تومان از مردم می‌خرند. ضمن اینکه، همراستای افزایش قیمت ها، یورو در صرافی‌های دولتی با قیمت ۱۲۲۰۰ تومان فروخته و با قیمت ۱۲۱۵۰ تومان خریداری می‌شود. همچنین، یورو در مرکز مبادلات ارزی با افزایش قیمت ۴۷۹۳ تومان، قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۳۵ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارز‌های دولتی فروخته می‌شود.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه ۴ دی ۹۷ + تغییرات

************************************************

قیمت ارز در صرافی ملی امروز سه شنبه ۴ دی ۹۷ ساعت 12:00

قیمت دلار در صرافی‌های دولتی با ۲۹۵ تومان افزایش نسبت به دیروز ۱۰ هزار و ۳۹۵ تومان تعیین شده است.

صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم 295 افزایش نسبت به دیروز 10 هزار و 395 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 10 هزار و 295 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های دولتی با 350 تومان افزایش نسبت به صبح دیروز 12 هزار و 100 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در صرافی‌های دولتی 12 هزار و 50 تومان اعلام شده است.

5 صرافی دولتی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

************************************************

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه ۴ دی ۹۷ ساعت 11:00

گزارش وضعیت بازار: طلای۱۸عیار: ۳۲۰۵۰۰ ت. (۶۲۰۰)+ مثقال طلا: ۱۳۸۸۵۰۰ ت. (۲۷۰۰۰)+ سکه جدید: ۳۶۰۱۰۰۰ ت. (۷۵۰۰۰)+

**********************************************

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه ۴ دی ۹۷ ساعت 10:00

ارز رسمی /نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت
بانک مرکزی نرخ رسمی ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر این اساس، نرخ ۲۶ ارز مانند یورو و پوند افزایش و نرخ ۷ ارز از جمله دینار عراق کاهش یافت. نرخ دلار و ۵ ارز دیگر هم ثابت ماند. براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه‌شنبه چهارم دی ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۱۲۷ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۳۵۳ ریال و هر یورو نیز با ۱۰۲ ریال رشد در مدت مشابه ۴۷ هزار و ۹۳۶ ریال ارزش‌گذاری شد. افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۹۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۴۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۰۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۲۰ ریال، روپیه هند ۵۹۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۳۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۱۹۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۱۲۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۲ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۹۰۰ ریال قیمت خورد. از سویی دیگر، نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۹۱۸ ریال، روبل روسیه ۶۱۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۶۴۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۰۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۷ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۲۵۷ ریال تعیین شد. همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۷۸ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸ هزار و ۹۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۳۵۵ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۳۳۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۷۱۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

*********************************************

فوری:ساعت 09:35

سقوط بورس آمریکا / شاخص بورس داوجونز به کانال ۲۱ هزار سقوط کرد

***********************************************

ازار جهانی: سه شنبه ۴ دی ۹۷ ساعت 09:30 انس طلای جهانی به ۱۲۷۰ دلار رسید. سقوط مجدد بهای جهانی نفت؛ نفت برنت در پرتگاه کانال ۴۰ دلاری انس طلا: ۱۲۷۰ دلار (۰) یورو به دلار: ۱.۱۴۱۶ (۰) شاخص دلار: ۹۶.۰۱ (۰) نفت برنت: ۵۰.۷۳ دلار (۰) نفت سبک آمریکا: ۴۲.۷ دلار (۰) گالن بنزین: ۱.۲۵۹۵ دلار (۰)

* *********************************************

ساعت 07:00 /مرور وضعیت بازار در روز قبل ( دوشنبه 3 دی ماه)

قیمت سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و قیمت سه تمام بهار طرح قدیم سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد. نیم سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان است. انس جهانی طلا نیز ۱۲۶۲.۵۰ دلار است. نرخ دلار بانک ی ۵ رقمی شد. اما امروز نرخ خرید دلار در بانک ‌ها با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته بار دیگر پنج رقمی شد. بانک مرکزی از چندماه پیش و همزمان با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد به بانک ‌ها مجوز داد تا نسبت به خرید ارز مردم با قیمتی که بانک مرکزی روزانه اعلام می‌کند، اقدام کنند. این نرخ در ابتدا تفاوت قابل توجهی با بازار آزاد داشت و به همین دلیل، کمتر کسی برای فروش ارز خود به بانک ‌ها مراجعه می‌کرد، اما به تدریج با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت خرید ارز در بانک ‌ها این نرخ به بازار نزدیک شد و حتی در برخی روز‌ها از قیمت بازار آزاد نیز عبور کرد. براساس این گزارش، امروز - سوم دی - بانک ‌ها هر دلار آمریکا را با افزایش حدود ۱۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته با نرخ ۱۰ هزار و ۹ تومان می‌خرند و قیمت خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته افزایش یافته و ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است. این در حالی است که نرخ خرید پوند در بانک ‌ها نیز امروز با افزایش همراه بود و به ۱۲ هزار و ۶۸۵ تومان رسید. از سوی دیگر بانک ‌های عامل فروش ارز مسافرتی در صورت تکمیل مدارک مسافران، برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی پرداخت می‌کنند که نرخ ارز پرداختی به متقاضیان نیز نسبت به روز گذشته افزایش یافته و همان ۱۱ هزار و ۷۳۳ تومان است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied