شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فاز دوم نیروگاه پاسارگاد قشم بازدید کرد؛

دورخیز قشم برای تامین 320 مگاوات برق جدید

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای مستمر خود از پروژه های اقتصادی، عمرانی، خدماتی و گردشگری و... سطح جزیره قشم از محل فاز دوم نیروگاه پاسارگاد قشم بازدید کرد و از نزدیک روند اجرایی این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

دورخیز قشم برای تامین 320 مگاوات برق جدید

حمیدرضا مومنی در این بازدید که با همراهی تعدادی از معاونین و مدیران این سازمان انجام گرفت، ضمن بررسی ظرفیت های موجود و سرعت پیشرفت این پروژه، دستورات لازم را جهت رفع برخی مشکلات برای تسریع در روند اجرایی آن صادر کرد.

براساس این گزارش شرکت قشم مولد با هدف سرمایه گذاری و احداث (طراحی، ساخت و بهره برداری) نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق با ظرفیت 500 مگاوات در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی منطقه آزاد قشم تاسیس شد و با ورود شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت های وابسته آن به جمع سهامداران این شرکت، علاوه بر احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی، تامین یوتیلیتی مورد نیاز شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم (از شرکت های وابسته به گروه مالی پاسارگاد) به این شرکت محول شد.

دی ماه سال جاری و با افتتاح فاز نخست تأمین پیش نیازهای پالایشگاه بهین پالایش قشم توسط ریاست جمهور، 21 مگاوات برق، هشت هزار مترمکعب آب شیرین و 38 هزار تُن بخار در روز توسط این مجموعه تولید می‌شود. برق، آب و بخار تولید شده در این فاز به‌عنوان پیش نیازهای تولید قیر پالایشگاه بهین پالایش قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فاز ظرفیت تولید 70 مگاوات برق و تامین آب و بخار مورد نیاز سایر پالایشگاه های جزیره قشم را نیز خواهد داشت که با استفاده از توان نیروهای متخصص ایرانی به بهره برداری رسیده است.

عملیات عمرانی فاز دوم نیروگاه پاسارگاد قشم در حال اجراست و طبق هدف گذاری صورت گرفته با بهره برداری از فاز دوم این مجموعه، 320 مگاوات برق جهت تامین نیازهای جزیره قشم در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی و... تولید و به شبکه سراسری کشور متصل خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر با توجه به ورود کلیه تجهیزات و ترانس ۴۰۰ مگاواتی به این پروژه (به عنوان بزرگترین ترانس ساخته شده در خاورمیانه توسط متخصصان ایرانی) طبق برنامه زمان بندی اعلام شده در خردادماه ۱۴۰۰ به پست ۲۳۰ کیلو ولت ساخته شده در پروژه سنکرون می شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied