شمانیوز
شما نیوز

سرمایه گذاری هنگفت میلیاردی در مناطق آزاد تجاری کشور

مشاور رییس جمهوری و دبیر شوراعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اظهار کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری کشور سرمایه گذاری شد.

سرمایه گذاری هنگفت میلیاردی در مناطق آزاد تجاری کشور

به گزارش شمانیوز حمیدرضا مومنی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری در این سرمایه گذاری ها سهم ۲ درصدی دارند اظهار داشت: سهم آفرینی ۹۸ درصدی بخش خصوصی در این سرمایه گذاری ها در نتیجه حمایت های دولت بوده که نشان از توجه مدیریت سیستمی به حضور سرمایه های مردمی است.

وی اضافه کرد: با این میزان سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار شغل جدید مناطق آزاد تجاری ایجاد شده که میزان اشتغال در این مناطق به حدود حدود ۵۱۲ هزار شغل رسیده است.

 

منافع اربابان رجوع باید مقدم بر نفع مناطق آزاد باشد

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تجاری ویژه اقتصادی با بیان اینکه برخی اربابان رجوع از سازمان های منطقه آزاد به علت های مختلف از جمله طولانی بودن بروکراسی اداری گله دارند افزود: مدیریت سیستمی سازمان های مناطق آزاد تجاری و شرکت های زیر مجموع باید توجه داشته باشند که همواره منافع اربابان رجوع باید مقدم بر نفع سازمان آزاد باشد.

وی گفت: برخی مواقع مشاهده شده که حفظ بیت المال و صیانت از حقوق مردم مهمترین دلیل اطاله در به نتیجه رسیدن خواسته های اربابان رجوع است در حالیکه که طولانی شدن اجرای طرح های سرمایه گذاری خود تضییع حقوق عامه و بیت المال بشمار می رود.

مومنی با بیان اینکه اقدام بر اسای برنامه و تعهد، سلامت و اقتدار سه مولفه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه کشور است افزود: در بخش اول این شورا اجرا کار به مدیران و زیر دستان بدون ارایه برنامه کاری را نخواهد داد تا چراکه فصل آزمون و خطا به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: این شورا پاکدستی مدیران و زیر مجموعه را از دیگر ملاک های اساسی تداوم مسوولیت مدیران اعلام کرد و افزود: در این راستا مناطق آزاد تجاری و ویژه کشور باید با تشکیل تیمی به صورت نا محسوس از اربابان رجوع در راستای اهداف مورد نظر نظرخواهی کنند تا در بتوانیم هرچه سریعتر از وقوع برخی تخلفات جلوگیری کنیم.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: اقتتدار مدیریت را نیز به معنای واقعی کلمه در حال پیگیری هستیم تا مدیران بتوانند با ورود به موقع اصلاح امور مناطق آزاد و ویژه را دستور کار خود قرار دهند.

وی یادآور شد: این سه مولفه در راستای افزایش جرات و توان بخش خصوصی برای حضور در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برای سرمایه گذاری در جال پیگیری است چراکه معتقد هستیم حضور سرمایه گذاران در این مناطقه مولفه اصلی توسعه اقتصادی کشور است.

 

 

کیش تجربه خوبی در استفاده از روش های نوین بانکی دارد

مومنی یادآور شد: با توجه به چالش های مالی کشور و تحریم های یکجانبه تامین منابع مالی از مهمترین مشکلات مناطق آزاد تجاری در کشور است و در این راستا به دنبال توسعه استفاده از راهکارهای نوین مالی در این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری کیش در این راستا از تجربه های موفقی برخوردار بوده و تعمیم این تجارب به سایر مناطق در اولویت این دبیرخانه است.

در این آیین جعفر آهنگران به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش معرفی و از خدمات ۲.۵ ساله غلامحسین مظفری تقدیر شد.

آهنگران از ۲ ماه قبل به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده بود و روز دوشنبه این هفته حکم مدیرعاملی وی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری صادر شد.

مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه قبل از آیین تودیع و معارفه با حضور در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای گمنام با شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش با ۴۲ هزار نفر جمعیت از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied