شمانیوز
شما نیوز

نهایی شدن طرح اولویت بندی صنایع تولیدی کیش

مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد کیش: طرح اولویت بندی صنایع تولیدی در این جزیره براساس شاخص‌های درآمدزایی و اشتغال تا پایان اردیبهشت ماه نهایی می شود.

نهایی شدن طرح اولویت بندی صنایع تولیدی کیش

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم، حمید مسکین‌نواز در نشست با خبرنگاران گفت: تسهیل شرایط فعالیت و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و صنعتگران محور اصلی فعالیت این سازمان است و در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" طرح اولویت‌بندی صنایع تولیدی کیش براساس دو شاخص مهم درآمدزایی و همچنین اشتغال تا اواخر اردیبهشت نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح صنایع مورد نیاز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: تهیه این طرح علاوه بر تعیین اولویت‌ها در اعمال سیاست‌های تشویقی، یک نقشه راهبردی برای توسعه صنعت جزیره کیش محسوب می‌شود که ما را در نیازسنجی کاربردی صنایع کیش کمک خواهد کرد.

مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر حمایت از صنایع دانش بنیان در سال 1400، ادامه داد: سال گذشته هم شهرک اختصاصی فناوری و دارویی پزشکی در این منطقه هم با همکاری موسسۀ علوم و فنون به فعالیت حوزه‌های دانش بنیان اختصاص یافت که بر اساس پیگیری‌های انجام شده، زیر ساخت‌های این شهرک تا اواسط سال  اجرا و آماده بهره برداری می‌شود.

به گفته وی، در شهرک‌های صنعتی کیش، زمین به صورت استیجاری به بهره‌برداران واحدهای صنعتی واگذار می‌شود و مدیریت صنایع کیش هم در طول دوره عملیات اجرای ساختمان توسط بهره‌برداران، بر روند ساخت آن نظارت می‌کند.

مسکین‌ نواز بیان داشت: در بحث پشتیبانی از صنایع و مانع زدایی‌ها، مهم‌ترین گام کاهش بروکراسی اداری است که ما این هدف را در سه بخش درون واحدی، درون سازمانی و برون سازمانی پیگیری می‌کنیم.

او گفت: بازرسی‌های منظم و گسترده یکی از مهم‌ترین راهکارهای داشتن آمار مشکلات صاحبان صنایع و شناخت موانع فعالیت آنهاست، به همین دلیل همکاران مدیریت صنایع با بازرسی‌های دوره‌ای و منظم تلاش می‌کنند شرایط فعالیت تولیدکنندگان در کیش تسریع و تسهیل شود.

مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: با رویکرد حمایت همه جانبه از صنعتگران و کاهش بروکراسی، تلاش خواهد شد درخواست مراجعان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد و حتی روند صدور برخی مجوزها را که در شرایط معمول چند روز زمان نیاز دارد در چند ساعت انجام دهیم.

به گفته این مسئول، در مواقع بروز اختلال در سامانه پنجره واحد اقتصادی هم تمهیداتی برای جلوگیری از توقف صدور مجوزهای تولید انجام می‌شود تا مراجعان درگیر و دار روند اداری معطل نشوند.

وی فعالیت 346 واحد صنعتی با بیش از 5200 نیروی کار در این واحدها در شهرک صنعتی کیش را بیانگر حجم گسترده فعالیت‌های صنعتی در این جزیره دانست و تاکید کرد: تامین انرژی و آب و برق و آسفالت و راه از نیازهای اساسی واحدهای صنعتی است که با رفع کامل آن می‌توانیم به رونق بیشتر صنایع و رشد اقتصادی منطقه امیدوار شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied