شمانیوز
شما نیوز

تندیس مفاخر ادبی کشور در سواحل کیش

استفاده از سردیس مفاخر ادبی کشور در مناطق پر تردد اقدام شایسته‌ای است که به تازگی تندیس چهار تن از بزرگان تاریخ ادبی ایران زمین در سواحل زیبای جزیره کیش جا خوش کردند.

تندیس مفاخر ادبی کشور در سواحل کیش

به گزارش شمانیوز و به نقل از کیش ، نصب تندیس مفاخر ادبی کشور علاوه بر ارج نهادن به مقام ارزشمند یادگاران حوزه فرهنگ و ادب کشورمان، موجب آشنایی بیشتر فرزندان ایران زمین با بزرگان این حوزه می‌شود و اقدام پسندیده و قابل تقدیر است.

 

  تندیس مفاخر ادبی کشور، زینت بخش اسکله‌های شرقی کیش  

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از نصب تندیس چهار تن از مفاخر ادبی کشور در جزیره کیش که زینت بخش اسکله‌های شرقی این جزیره شده است، خبر داد.

ابوالفضل طیبی اظهار داشت: جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین مناطق آزاد و دروازه گردشگری کشور می‌تواند محل معرفی مفاخر و گنجینه‌های ادبی، فرهنگی و هنری کشور باشد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری جزیره کیش با بهره‌گیری از المان‌های دارای ارزش فرهنگی و هنری، یکی از محور‌های زیباسازی فضای شهری کیش در یک سال اخیر را در این جزیره، ایجاد کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، تبدیل موج شکن‌های مارینا و سواحل شرقی به اسکله‌های تفریحی سبب جذب گردشگران و شهروندان به این مناطق شده است و با توجه به استقبال خوب مردم از این اسکله‌ها، ساخت و نصب سردیس‌های مفاخر ادبی کشور در دستور کار قرار گرفت تا یاد و جایگاه این مفاخر ایرانی اسلامی به ویژه برای فرزندان کشورمان و نسل‌های بعدی حفظ شود.

وی یادآور شد:  در این طرح سردیس‌های حافظ، فردوسی، خیام و سعدی در اسکله مارینا و اسکله پارک طلوع در حال نصب هستند.

طیبی افزود: نکته حائز اهمیت درخصوص این سردیس‌ها، ساخت سردیس این شعرا براساس چهره‌های ثبت شده در انجمن مفاخر کشور و با فرم‌ها و شکل‌های متفاوت و برمبنای برداشت هنرمند صورت گرفته که باعث شده مخاطب جلوه‌ای متفاوت از چهر‌های این شعرا را مشاهده کند.

وی بیان داشت: هادی عرب نرمی سازنده سردیس خیام و فردوسی، رضا قره باغی سازنده سردیس سعدی و بیژن غنچه پور سازنده سردیس حافظ به عنوان سه هنرمند توانای کشور اجرای این طرح را به عهده داشتند که آثارشان در اسکله‌های شرقی کیش در حال نصب است.

استفاده از تندیس مفاخر کشورمان در حوزه‌های مختلف، نشان از فهم و درک مسئولان به ارزش‌های مهم ایران دارد که باید نسل به نسل به فرزندان میهن معرفی شوند و امید می‌رود چنین اقداماتی با هدف ارج نهادن به مقام انسان‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف از جمله کسانی که در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های بی نظیر را از خود به یادگار گذاشتند هم در کنار نامداران حوزه فرهنگ، هنر، ادبیات، شعر، تاریخ، و ... جایی در نقاط مختلف کشورمان داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied