شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از معاونت فنی و زیربنایی این سازمان مطرح کرد؛

توسعه قشم با انجام پروژه های زیرساختی عملی می شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حوزه عمرانی و زیربنایی یکی از بخش های مهم و استراتژیک در جزیره است که با استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم شاهد بالندگی و توسعه باشیم.

توسعه قشم با انجام پروژه های زیرساختی عملی می شود

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور در بازدید سرزده از معاونت فنی و زیربنایی این سازمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: معاونت عمرانی به واسطه فعالیت های گسترده و زیرساختی، در حقیقت نقش شهرداری را برای تمام نقاط جزیره ایفا می کند.

وی ادامه داد: گستردگی و پیچیدگی هایی در ماموریت های معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم وجود دارد که این مجموعه را در جایگاه مدیریتی فرابخشی با گستره عملکرد میدانی و در ارتباط نزدیک با ساکنان و جامعه محلی قرار می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دقت در انجام ماموریت ها، عملکرد هدفمند و ارائه خدمات مناسب به مراجعان در بخش های مختلف مدیریت شهری و شهرسازی، می تواند زمینه ساز افزایش رضایتمندی و جلب اعتماد ساکنان به این مجموعه شود.

به گفته درویش پور؛ در حوزه های شهری و زیربنایی با آینده نگری و مطابق طرح های جامع و تفصیلی عمل کنیم، شاهد اجرای طرح ها و پروژه هایی خواهیم بود که برای مردم سودبخش می باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی بخش های معاونت فنی و زیربنایی مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه ای متوازن و پایدار، نیازمند اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی براساس طرح جامع و تفصیلی با نگاهی به نیازهای آینده منطقه هستیم.

عالی ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: اجرای طرح های اقتصادی و گردشگری محورهای اصلی اقتصاد جزیره هستند، اما برای رونق این بخش ها نیازمند آبادانی و انجام طرح های عمرانی و زیرساختی براساس نقشه راه مدون هستیم که این مهم ماموریت معاونت فنی و زیربنایی است.

درویش پور با بیان اینکه توسعه هر منطقه با انجام پروژه های زیرساختی عملیاتی می شود، اضافه کرد: تصویب طرح جامع و تعیین پهنه بندی های مختلف براساس این طرح، موجب حرکت پرشتاب جزیره این منطقه در مسیر توسعه پایدار و متوازن می شود.

وی بیان کرد: طرح ها و فعالیت های زیربنایی و عمرانی در بلندمدت آثار خود را به نمایش می گذارند و به همین دلیل لازم است تا مطالعات دقیق و کافی پیش از اجرای آنها صورت بگیرد تا کمتر شاهد بازبینی و اصلاح طرح ها باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فعالیت های عمرانی در بخش های شهری و شهرسازی ارتباط نزدیکی با کیفیت زندگی مردم دارد و تهیه و تکمیل طرح های جامع و تفصیلی از موضوعاتی هستند که می تواند جلب رضایت شهروندان شود.

درویش پور با بیان اینکه برای جبران عقب ماندگی ها باید جزیره قشم را به کارگاه عمرانی تبدیل کنیم، افزود: با استفاده از ظرفیت های مشاوران و پیمانکاران سطح بالای کشور جهت حضور در پروژه های زیربنایی و عمرانی در جزیره قشم می توان، سرعت اجرای پروژه ها را با سرعت بیشتری پیگیری کرد.

وی در ارتباط با وضعیت بافت فرسوده، خاطرنشان کرد: در حوزه بافت فرسوده باید با تسهیل گری و اقناع ساکنان این مناطق و همچنین با حفظ بافت فرهنگی و تاریخی این نقاط اقدامات ضروری اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در حوزه سیما و منظر شهری و روستاهای سطح جزیره اقدامات خوبی طی سال های گذشته صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب جهت جلب نظر ساکنان و گردشگران فاصله داریم.

به گفته درویش پور؛ سلامت اداری و شفافیت در زیرمجموعه معاونت فنی و زیربنایی از شرایط خوبی برخوردار است و لازم است برای اصلاح فرآیندهای قراردادی و همچنین کاهش بروکراسی جهت شروع و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع می توان قشم را جزیره پاک دانست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه نظافت روستاها و پاکسازی محیط جزیره اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه های نوین تامین منابع مالی و طرح هایی که با کمترین هزینه و سرعت بالا قابلیت اجرا را دارند باید برای انجام پروژه های عمرانی و زیرساختی در جزیره قشم برنامه ریزی کرد.

براساس این گزارش، در این بازدید سرزده، محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی، حسین ناصری نژاد مدیر فنی و زیربنایی، فرج طهماسبی مدیر امور شهری و روستایی، نورالله کرمی مدیر معماری و شهرسازی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند. سپس مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بازدید از بخش های مختلف این مجموعه پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied