شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه با مدیران ارشد استانداری و ادارات کل استان مطرح کرد:

اعلام آمادگی و تاکید سازمان منطقه آزاد ماکو برای تسریع در اجرای مشارکتی خط دوم انتقال آب به تصفیه خانه ماکو

تسریع در اجرا و اتمام پروژه های تصفیه خانه و شبکه فاضلاب ماکو، خط دوم انتقال آب شرب به تصفیه خانه ماکو، ایفای تعهدات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پروژه های جاده ای بین شهری پلدشت – مرگنلر و راه روستایی قوریشکاک قره تپه و تقویت پوشش مخابراتی موبایل و اینترنت در سطح منطقه آزاد ماکو مورد بررسی قرار گرفت.

اعلام آمادگی و تاکید سازمان منطقه آزاد ماکو برای تسریع در اجرای مشارکتی خط دوم انتقال آب به تصفیه خانه ماکو

به گزارش شمانیوز و به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، ‌در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، فرماندار ماکو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و مخابرات استان و معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ادارات شهرستانی به منظور تسریع و اتمام تعهدات دستگاه ها در پروژه های عمرانی و زیربنایی نیمه تمام برگزار شد،‌ موانع و مشکلات مربوط به این پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به اتمام و تکمیل فوری آن ها تاکید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با تاکید بر ضرورت ارتقای زیرساخت ها و امورزیربنایی و عمرانی منطقه به سطح استاندارد گفت: تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب ماکو و خط انتقال آن از جمله پروژه هایی است که اتمام آن مطالبه عمومی و جزء خواسته های بحق مردم وهمچنین وظیفه قانونی ما در راستای حفظ سلامت مردم و بهداشت محیط زیست منطقه است که متاسفانه پروژه به دلیل محدودیت های مالی طی سال های گذشته به کندی پیش می رفت.

عبدالرحیمی با بیان اینکه اواخر سال گذشته با پیگیری های به عمل آمده سازمان برنامه و بودجه کشوربا استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب ماکو موافقت کرد، ادامه داد: بر اساس این موافقت تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ماکو با تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد ریالی با تضمین بازپرداخت آن از سوی دولت به سرعت قابل انجام خواهد بود و لازم است شرکت آب و فاضلاب استان پیگیر جدی برای انعقاد تفاهم نامه مربوط به بانک عامل به عمل آورد. ضمن اینکه در ادامه کار سازمان منطقه آزاد نیز در کنار استانداری در الباقی پروژه مشارکت خواهد نمود.

عبدالرحیمی طولانی شدن فرایند اجرای این پروژه را تهدید و خطری زیست محیطی برای منطقه عنوان کرد و ادامه داد:منطقه آزاد ماکو به تکلیف خود در اختصاص زمین برای تصفیه خانه فاضلاب  عمل کرده است.

وی از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو برای مشارکت ۳۰ درصدی در ادامه پروژه خبر داد و بیان داشت:‌ علاوه بر مشکلات ناشی از عدم اجرای پروژه فاضلاب شهری،‌ بخش عمده ای از روستاها و مناطق منطقه مشکل تامین آب شرب دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر لزوم اجرای خط انتقال ثانویه آب شرب ماکو که شهرستان شوط نیز از آن بهره مند است تاکید کرد و ادامه داد: اجرای خط دوم آب شرب نیاز به ۳۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که سازمان منطقه آزاد ماکو آماده مشارکت ۳۰ درصدی در این پروژه حیاتی برای آینده منطقه می باشد.

وی منبع آب شرب شهر مرگنلر را فاقد اثربخشی و مستلزم اصلاح جدی دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو با تامین مالی آبرسانی به ۲۱ روستای شهرستان ماکو توانست مشکل آب شرب روستاهای واقع در مسیر  را حل کند ولی هنوز روستاهایی در شهرستان پلدشت و شهر مرگلنر نیاز مبرم به تامین آب شرب دارند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل عدم تکمیل آسفالت و اتمام پروژه جاده مرگنلر – پلدشت از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و خواستار اجرای تعهدات این اداره کل در نصب علائم و تابلوهای ایمنی و اجرای نیوجرسی بزرگراه ۵۱ کیلومتری گیت تا ماکو، تکمیل آسفالت پروژه راه روستایی ۴۴ کیلومتری حد فاصل قره تپه و قوری شکاک که توسط سازمان منطقه آزاد ماکو احداث گردیده است را خواستار شد.

وی همچنین به تقویت پوشش آنتن دهی شبکه مخابرات و اینترنت در محدوده منطقه آزاد ماکو و افزود: شرایط حاضر به هیچ وجه مطلوب مسیر ترانزیتی بین المللی و البته مراکز صنعتی و خدمات لجستیک منطقه نبوده و مستلزم پیگیری های جدی از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و البته همکاری جدی شرکت های اپراتور مخابرات و موبایل می باشد.

در این جلسه مقرر شد هرکدام از دستگاه ها نسبت به ایفای تکالیف و تعهدات خود در ارتباط با پروژه های نیمه تمام حوزه آب و فاضلاب و راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان برنامه و بودجه استان نیز نسبت به تقویت اعتبارات پروژه های مذکور و هرگونه هماهنگی لازم در این خصوص اقدام نمایند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز ضمن اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه پوشش اینترنتی روستاهای منطقه قول مساعد داد نسبت به موضوع پوشش تلفن همراه و اینترنت منطقه پیگیری جدی تری معمول نماید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied