شمانیوز
شما نیوز

نادر قاضی پور در میان کارگران خط تولید ایران خودرو مطرح کرد :‌

قدردان زحمات ایران خودرو برای رونق تولید هستیم

مدیرعامل و معاونان حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان این خودروساز در دفتر منطقه ای آذربایجان شرقی و غربی، مسایل موجود در وضعیت نمایندگی ها را بررسی کردند.

قدردان زحمات ایران خودرو برای رونق تولید هستیم

به گزارش شمانیوز و به نقل از  ایکوپرس، در این نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن قدرانی از نماینده مردم ارومیه در مجلس در زمینه حمایت از صنعت داخلی کشور گفت: دشمنان کشور عهد کرده اند که با تحریم‌ها بتوانند خودروسازی را دچار چالش کنند اما کارکنان در زنجیره تولید خودرو با تلاش شبانه روزی خود مانع تحقق این موضوع شده اند.

فرشاد مقیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به صنعت خودرو به عنوان پیشران اقتصادی کشور افزود: این صنعت با تمام مسایل موجود نقش بسیار مهمی در شاخص های کلان اقتصادی و اشتغال نیروی کار داشته است. برای تامین نیاز بازار ایران به سالانه یک و نیم میلیون دستگاه خودرو نیازمند 23 میلیاردلار ارز هستیم،‌ در صورتی که همین تعداد با صرف تنها 3 میلیارد دلار در داخل کشور تولید و تامین می شود که صرفه جویی 20 میلیارد دلاری به همراه دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: در ماه های آینده شرایط خودروسازی کشور به مراتب از شرایط قبل از تحریم بهتر خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر بازنگری در آیین نامه ها و بخش نامه های موجود در ارتباط با نمایندگی ها، از ارزیابی مبتنی بر خوداظهاری نمایندگی ها به عنوان مهم ترین اقدام در مسیر بهبود عملکرد آنان نام برد و گفت: در عین حال به عقب بازنمی‌گردیم و به فکر توسعه و پیشرفته هستیم.

در ادامه این نشست، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حمایت از صنعت خودرو توسط مردم و مسئولان کشور گفت: این که در مقطع حساس کنونی ایران خودرو توانسته تولید را سرپا نگه دارد جای قدردانی دارد. امسال سال رونق تولید است و کارگران ایران خودرو با تحریم های موجود در تلاش برای رونق تولید هستند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی وام مناسبی در اختیار گروه های خودروسازی و قطعه ساز قرار دهد. بیش از یک میلیون شغل در این زنجیره وجود دارد که با همت این افراد صرفه جویی ارزی را بالا داریم.

نماینده فراکسیون کارگران در مجلس با تاکید بر اهمیت اشتغال جوانان در گام دوم انقلاب گفت: همانطور که تولید هر خودرو ایرانی سبب ایجاد اشتغال می شود، واردات هر خودرو نیز اشتغال جوانان را از بین می برد. مسئولان باید خودروی ایرانی استفاده کنند تا تولید رونق داشته باشد.

وی افزود: برخی به دنبال تعطیلی خودروسازی کشور هستند که از ابتدا نسبت به آن موضع گیری داشته ام، آنها دستی بر آستین دشمنان دارند، اما ما اجازه نخواهیم داد که تولید دچار وقفه شود.

قاضی پور تصریح کرد: تحریم های داخلی بیش از تحریم های خارجی به صنعت کشور آسیب زده است. بخش نامه های متعدد توسط مراکز و نهادهای گوناگون صادر شده که تولید را دچار اختلال کرده است. تعدادی از واردکنندگان خودرو در اتاق فکر تلاش کرده‌اند که خودروسازان داخلی را بکوبند و تبدیل به گورستان خودرروهای خارجی کنند که مجلس با جدیت مقابل آن ایستاد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو را مدیری لایق، انقلابی و جهادی دانست و گفت: باید مسیرهای گذشته را اصلاح کنید تا شرایط بهبود یابد.

وی خواستار حذف دستورالعمل و بخش نامه های زاید برای اجرای کامل مصوبات و نظارت دقیق بر آن در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو شد.

در این جلسه حسینی مدیرعامل شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو ضمن گوش فرا دادن به اظهارات نمایندگی های دفتر منطقه ای تبریز، مشکلات و مسایل مطرح شده را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است،‌ قاضی پور پس از این نشست با حضور در خط مونتاژ ایران خودرو، از نزدیک با کارگران خطوط تولید گفت و گو و بر اقدامات صورت گرفته در مجلس در حمایت از صنعت خودرو کشور تاکید کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied