شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

خرید خانه و دریافت 55 روزه پاسپورت ترکیه

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که برای بهبود شرایط زندگی خود و خانواده شان، در فکر یا جستجوی راهی مطمئن و مناسب برای سرمایه گذاری یا خرید خانه در ترکیه و شهر ازمیر می باشند. با توجه به فعالیت افراد و شرکت های متعدد در این زمینه، انتخاب کار آسانی نیست.

 خرید خانه و دریافت 55 روزه پاسپورت ترکیه

خرید ملک و دریافت 55 روزه پاسپورت ترکیه

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که برای بهبود شرایط زندگی خود و خانواده شان، در فکر یا جستجوی راهی مطمئن و مناسب برای سرمایه گذاری یا خرید خانه در ترکیه و شهر ازمیر می باشند. با توجه به فعالیت افراد و شرکت های متعدد در این زمینه، انتخاب کار آسانی نیست.

آشنایی با شرایط: زندگی در ترکیه، تفاوت انواع و روش های اخذ اقامت ها، نحوه دریافت پاسپورت ترکیه و ارزش بین المللی آن، شرایط و نحوه خرید ملک در ترکیه و مزایای آن در ازمیر، قوانین اتباع خارجی، سرمایه گذاری در ترکیه، تحصیل در ترکیه و ...، همه جزو مواردی هستند که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند.

در این مقاله سعی بر آن است به پرسش هایی از این دست پاسخ داده و تا حد امکان شما را راهنمایی کنیم. نکته قابل توجه اینکه، بدلیل آنکه مجموعه ایپک اویز تمرکز فعالیت های خود را صرفا به شهر زیبا و رو به پیشرفت ازمیر اختصاص داده، درنتیجه درطول این مقاله بدان اشاره نیز خواهد شد؛ پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید:

 

WhatsApp Image 2019-09-25 at 1.52.30 PM(1)

 

شرایط زندگی در ترکیه

کشور ترکیه با قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی آسیا به اروپا، در یکی از مستعد ترین مکان های جهان قرار گرفته است. بهره مندی از همین ویژگی (در کنار سیاست گذاری های درست)، موجب شده کشور ترکیه بتواند ششمین اقتصاد برتر اتحادیه اروپا و کشوری مناسب جهت سرمایه گذاری و زندگی باشد. این درحالی است که شهر ازمیر نیز از چنین ویژگی در منطقه اژه برخوردار بوده و لذا دارای کیفیت بالای زندگی و رشد اقتصادی بالا در بین سایر شهرهای ترکیه می باشد.

درخصوص زندگی در ترکیه باید گفت، مردم این کشور مردمی بسیار مهربان و مهمان پذیر بوده و مشترکات فرهنگی زیادی با مردم ایران دارند. ترک ها مردمی بسیار خانواده دوست و خونگرم می باشند که در عین حفظ برخی ویژگی های سنتی، کشوری کاملا پیشرفته و مدرن برای زندگی است. وجود ویژگی های فرهنگی، آداب و رسوم و شرایط جغرافیایی این کشور که در برخی نقاط دارای آب و هوای سردتر و در برخی معتدل مدیترانه ای است، ترکیه را در کنار پیشینه غنی تاریخی و زیبایی های طبیعی، در رده جذاب ترین کشورهای دنیا قرار داده است. برای همین، ما سرمایه گذاری و زندگی در ترکیه را به شما توصیه می کنیم. این شرایط در شهر ازمیر با توجه به همجواریِ بیشتر به اروپا و فرهنگ مدیترانه ای، و نیز حضور روزافزون اتباع خارجی اروپایی و شرکت های آنها، باتوجه به آب و هوای غالبا گرم و معتدل آن، پررنگ تر از سایر شهرهای ترکیه حتی استانبول و آنکارا می باشد.

 

نحوه دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

با توجه به قوانین دولت ترکیه درخصوص اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک، در حالت کلی متقاضبان علاوه بر داشتن شرایط بلوغ و توانایی تشخیص، می بایست حائز شرایط زیر نیز باشند:

  1. داشتن اقامتِ بدون وقفه به مدت 5 سال پیش از تاریخ مراجعه (در طول مدت اقامت خود، فرد می تواند حداکثر 6 ماه خارج از ترکیه حضور داشته باشد).
  2. خرید اموال غیرمنقول در ترکیه، ایجاد کسب و کار، سرمایه‌گذاری، انتقال محل کار و تجارت به ترکیه، اشتغال در یک محل کار با مجوز مورد تائید، ازدواج با یک شهروند ترک، مراجعه به صورت خانوادگی، ادامه تحصیل در ترکیه، داشتن عضوی از خانواده (مادر، پدر، خواهر، برادر یا فرزند) که پیش از این موفق به اخذ حق شهروندی از کشور ترکیه شده باشد.
  3. داشتن رفتار مناسب با حس مسئولیت لازم جهت زندگی اجتماعی، جلب اعتماد از طرف اطرافیان، عدم داشتن سوءرفتار یا عادات مغایر ارزش‌های جامعه (عدم داشتن سوءپیشینه در کشور ترکیه).
  4. توانایی صحبت کردن به زبان ترکی به میزانی که بتواند با زندگی اجتماعی سازگار شوند.
  5. داشتن درآمد کافی برای تامین معاش خود و افراد تحت تکفل در کشور ترکیه.
  6. عدم وجود موردی مغایر با امنیت ملی و نظم عمومی.
  7. عدم ابتلا به بیماری های واگیردار و غیر قابل درمان.
  8.  

WhatsApp Image 2019-09-25 at 1.52.30 PM

 

اما با به روز شدن قوانین مهاجرتی و شرایط کسب پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه، امروزه یکی از ساده ترین راهکارها اقدام از طریق خرید خانه به ارزش حداقل 250 هزار دلار در شهرهایی مانند ازمیر می باشد. دولت ترکیه برای آن دسته از اتباع خارجی که علاقه به کسب شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه را دارند، این امکان را فراهم کرده تا با خرید ملک، سرمایه گذاری در بخش صنعت و تجارت، راه اندازی کسب و کار و مواردی از این دست، بتوانند همچون یک تبعه ترک در این کشور زندگی و از حقوق شهروندی مساوی برخوردار شوند.

درسال 2017، دولت ترکیه برای آن دسته از اتباع خارجی که از طریق سرمایه گذاری در ترکیه با قصد اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه را دارند، شرایط زیر را تعیین کرد:

  1. خرید ملک در ترکیه  به ارزش حداقل 250,000 دلار
  2. سپرده گذاری 500 میلیون دلاری در یکی از بانک های ترکیه
  3. راه اندازی و تاسیس شرکت و استخدام 50 شهروند ترک

 

خرید ملک در ترکیه و دریافت شهروندی و پاسپورت آن

مطابق داده های بانک مرکزی (TCMB)، طی دوره های 2003-2017، ترکیه با فروش مسکن به اتباع خارجی طی 15 سال اخیر، 42 میلیارد دلار درآمد داشته است؛ این در حالی است که فروش خانه به اتباع خارجی در سه ماه نخست سال 2018 نسبت به مدت مشابه در سال 2017، 20% افزایش داشته (یعنی فروش 110 هزار و 905 مسکن در ماه مارس). در واقع، با توجه به میزان سرمایه گذاری اتباع خارجی در کشور ترکیه که سالانه به 5 میلیارد دلار رسیده، انتظار می رود این میزان در طول سال های آینده هم افزایش بیابد.

مهمترین ویژگی خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی، امکان سرمایه گذاری و خرید آسان با هر بودجه و سلیقه ای می باشد؛ اما نکته مهم و قابل توجه در این خصوص، کمک گرفتن از افراد آشنا به قوانین این حوزه و شرایط خرید ملک در کشور ترکیه می باشد؛ مجموعه ایپک اویز با سابقه کاری چندین ساله در امر خرید ملک در ازمیرِ ترکیه، دارای کادر مجرب در مشاوره و فروش و همچنین وکلایی زبده در این زمینه، به صورت تخصصی و حرفه ای آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

 

در زیر به برخی دیگر از مزایای خرید خانه در ترکیه اشاره می کنیم:

  • اخذ تابعیت کشور و پاسپورت ترک (در این لینک، می توانید لیست کشورهایی که با پاسپورت ترکیه بدون ویزا سفر کرد را مشاهده نمایید)
  • دریافت مجوز اقامت و کار
  • راه اندازی کسب و کار یا استخدام در مراکز دولتی
  • بهره مندی از مزایا و حمایت های دولتی (برابر با سایر اتباع ترک)
  • تحصیل رایگان فرزندان (در مراکز دولتی)، و وجود مراکز آموزشی بین المللی
  • دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به روز
  • بهره مندی از مزایای قانون بازنشستگی در 60 سالگی
  •  

WhatsApp Image 2019-09-25 at 1.52.29 PM

 

مراحل خرید خانه در ترکیه

مهمترین ویژگی خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی در ترکیه این است که این می توانند با هر بودجه و سلیقه ای به راحتی این سرمایه گذاری را انجام بدهند؛ نکته مهم این است که قیمت خانه در ترکیه پایین نیست و هرگونه وعده خرید خانه در ترکیه با قیمت های خیلی پایین یا شرایط اقساط طولانی مدت، صرفا یک شگرد تبلیغاتی است.

طبق قوانین و مقررات فروش املاک به اتباع خارجی در ترکیه، خرید خانه فرایندی نسبتا طولانی است که فرایند تکمیل ثبت ملک و دریافت سند، سه ماه به طول می انجامد. انجام قطعی معامله و خرید خانه در ترکیه با ارائه یک عدد کپی از پاسپورت و ترجمه رسمی آن به زبان ترکی به همراه 6 قطعه عکس 6x4 شروع و تا عقد قرارداد خرید و امضای سند، ادامه و پایان می یابد.

در هیمن راستا، وکلای مجرب و زبده ایپک اویز همه مراحل اداری و قانونی خرید خانه و ملک در ترکیه را برای شما انجام داده و تا پایان در کنار شما می باشند.

 

ایرانیان رکورددار خرید ملک در ترکیه

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان طی مقاله ای در اول شهریور سال جاری، اعلام داشت: "سال گذشته ایرانیان 8 ‌هزار واحد مسکونی در ازمیر خریداری کرده‌اند. این آمار را یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی ترکیه منتشر کرده،  توضیح داده ایرانی‌ها پس از عراقی‌ها، بزرگترین خریداران ملک در ترکیه هستند"

خبرگزاری آناتولی نیز در این خصوص اعلام کرد که بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایرانی در صدر فهرست کسانی که برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرده‌اند، قرار دارند. براساس داده‌های دولت ترکیه، از 19 سپتامبر 2018 (شهریور گذشته) تا 11 جولای 2019 (20 تیرماه جاری)، دو ‌هزار و 700 نفر از سرمایه‌گذاران کشور‌های مختلف، ازجمله ایران برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرده‌اند که 981 تن از آنها به این هدف دست یافته‌اند. از این تعداد 253 سرمایه‌گذار ایرانی موفق به اخذ شهروندی این کشور شده‌اند.

 

پروژه های آماده تحویل و پیش فروش در ازمیر

همانطور که پیش از این نیز بدان اشاره شد، در سال های اخیر شهر ازمیر شاهد رشد بالایی در زمینه خرید ملک توسط اتباع ترک و خارجی و نیز سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش ساخت وساز بوده است. در بین پروژه های متعدد مسکونی که در حال اجرا یا پایان رسیده اند، می توان به پروژه کارشی یاکا گرین و باغ زیتون به عنوان  پروژه های تکمیل شده و آماده تحویل، و پروژه های هوم لند و جنگل طلایی به عنوان پروژه های پیش فروش اشاره داشت.

 

پروژه کارشی یاکا گرین، واقع در منطقه کارشی  یاکا که به عنوان مروارید شهر ازمیر نیز شناخته می شود، تحقق آرزوی شروع یک زندگی نوین می باشد. این پروژه با سودآوری بالا در کنار زیبای های بی نظیر، فرصت سرمایه گذاری مناسبی را برای آینده شما به ارمغان می آورد. این پروژه با معماری مدرن، فضاهای سبز زیبا و امکان انجام انواع فعالیت های اجتماعی، زندگی منحصربه فردی را به‌راحتی برای خریدارانش فراهم می کند.

 

WhatsApp Image 2019-09-25 at 2.06.40 PM

 

پروژه مسکونی باغ زیتون (گاردن لیوا)، در منطقه آیرانجیلار ازمیر که از بخش‌های درحال توسعه شهر با سرعت رشدی بالاست، به مثابه مرواریدی در این منطقه می درخشد؛ نگاه مدرن و اندیشه خلاق در کنار طراحی چشم نواز، تضمین یک زندگی مطمئن را پیشکش می کند. این مجموعه با درنظر گرفتن جنبه های زیبایی شناختی زندگی، حس امنیت و آرامش را به معنای واقعی در اختیارتان قرار خواهد داد. لازم به ذکر است، پروژه مسکونی باغ زیتون، در حال اتمام و در مهر ماه 98 آماده تحویل می باشد.

 

WhatsApp Image 2019-09-25 at 2.09.02 PM

 

پروژه ویلایی هوم لند، در فضای دل انگیزی به مساحت 5030 مترمربع با 1500 مترمربع فضای سبز در جنوب شهر زیبای ازمیر قرار دارد. اندیشه یک زندگی توام با آرامش و رفاه، انگیزه ای شد برای ساخت پروژه ای جهت دستیابی به این هدف، ساخت خانه های ویلایی با بهترین امکانات در دل طبیعت و وجود فضاهای دل انگیز، به راحتی نظر هر فرد مشکل پسندی را به خود جلب می نماید.

 

WhatsApp Image 2019-09-25 at 2.09.47 PM

 

پروژه مسکونی جنگل طلایی، که از پروژه آلتین اورمان با ضمانت گروه گوردیون می باشد، مجموعه ای است که در عین همجواری به شهر در دل طبیعتی زیبا و با چشم اندازی از آبی جاری جای گرفته و طراوت و شادابی یک زندگی سبز و آرامش بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ساخت شاهکاری در شهر ازمیر که دارای جنگلی اختصاصی است و به معنای واقعی، تجسم یک زندگی لوکس و مدرن می باشد.

 

WhatsApp Image 2019-09-25 at 2.07.10 PM

 

ایپک اویز همراه شماست

در جمع بندی آنچه تا کنون برای شما بیان شد، باید اشاره داشت که اقدام و تصمیم گیری برای موضوعی به این مهمی، بدون شک نیازمند ارزیابی و مشورت با افرادی مجرب می باشد. از این رو، شرکت ایپک اویز با سال ها تجربه و در اختیار داشتن کارشناسانی مجرب و وکلایی کارآزموده در این حیطه، توانسته اعتبار بالایی را در این خصوص کسب کند. این سابقه و تجربه ای با ارزش است که با انجام آن برای چندین خانواده عزیز ایرانی بدست آمده و اکنون آنها توانسته اند با دردست داشتن پاسپورت کشور ترکیه، زندگی جدیدی را در شهر زیبای ازمیر آغاز کنند.

مجموعه ایپک اویز در هر مرحله از روند: خرید ملک، اخذ شهروندی (دریافت پاسپورت ترکیه)، دریافت مجوزهای کار یا اقامت، تحصیل در مراکز علمی و ...، همراه شما عزیزان خواهد بود تا دستیابی شما و خانوادیتان به آنچه می خواهید، راحت تر و اصولی تر صورت بگیر؛ ما در کنار شماییم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied