شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 98/07/5+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 98/07/5+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 98/07/5+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز جمعه 98/07/5+ تغییرات

 

 

در حال بروزرسانی...

 

 

 

 

قیمت طلا ، سکه و دلار در بازار جمعه 5 مهر // ساعت 16:30

روز گذشته و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع سکه و طلا کاهش یافت؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون ۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون ۱۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به معاملات چهارشنبه یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۴۰ هزار تومان فروخته شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۰۹ هزار ۲۹۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۵۰۷ دلار قیمت خورد.
 
قیمت سکه و قیمت طلا در بازار
نوع قیمت معاملاتی روز چهارشنبه (ریال) قیمت روز پنجشنبه (ریال)
مثقال طلا
۱۷,۷۶۰,۰۰۰
۱۷,۷۳۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۴,۰۹۹,۸۹۰
۴,۰۹۲,۹۷۰
سکه جدید
۴۰,۴۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۴۰,۲۰۰,۰۰۰
۴۰,۱۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۲۰,۷۰۰,۰۰۰
۲۰,۶۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۱۲,۶۰۰,۰۰۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰
سکه گرمی ۸,۶۰۰,۰۰۰
۸,۴۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۵۲۸ دلار
۱۵۰۷ دلار
 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

صرافی ملی قیمت دلار را برای پنج‌شنبه چهارم مهر بدون تغییر نسبت به نرخ‌های پایانی چهارشنبه، ۱۱ هزار ۳۵۰ تومان اعلام کرد. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری کرد.

قیمت فروش یورو، در صرافی‌های بانک‌ها تغییری نداشت و ۱۲ هزار ۶۵۰ تومان اعلام شد؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار ۵۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد.
 
  عنوان نرخ خرید(ریال) نرخ فروش (ریال)
یورو 125500 126500
دلار 112500 113500

 

قیمت دلار و سایر ارز‌های بانکی در روز پنج‌شنبه ۴ مهر ۹۸

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز (پنج‌شنبه چهارم مهر ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با کاهش قیمت روز گذشته ۵۱ هزار و ۹۷۳ ریال و هر یورو نیز ۴۶ هزار و ۴۶ ریال ارزش‌گذاری شد./فرارو 

قیمت دلار و انواع طلا و سکه در بازار امروز جمعه 5 مهر 98

دلار 11420
یورو 12600
پوند 14260
طلای 18 عیار 410300
مثقال طلا 1777500
سکه جدید 4037000
نیم سکه 2060000
ربع سکه 1260000
سکه گرمی 870000
انس طلا 1509.4 دلار

 

 

 

قیمت جهانی طلا امروز جمعه 5 مهر // ساعت 10:30

 در حالی که تقویت ارزش دلار موجب شده تا تاثیرات ناشی از نگرانی های سیاسی و تجاری بر بازار طلا خنثی شود، قیمت فلز زرد امروز تغییر چندانی را شاهد نبود، اما همچنان در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی در طی 4 هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 12 سنت افزایش به 1504 دلار و 90 سنت رسید. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت فلز زرد 0.7 درصد کاهش داشته، در حالی که هفته گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز 3 دلار کاهش داشت و به 1512 دلار و 20 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «طلا در بلند مدت در محدوده قیمت 1480 دلار تا 150 دلار در نوسان خواهد بود.»

در حالی که ریسک های ناشی از تنش های سیاسی و جنگ تجاری میان امرکیا و چین موجب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار دلار به عنوان یک محل امن شده است، ارزش پول ملی امرکیا در برابر ارزهای معتبر جهان به بالاترین رقم های چند هفته گذشته رسیده است. ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی خود قرار دارد.

گزارش افشاگرانه یکی از کارکنان دولت آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد که ترامپ نه تنها از موقعیت خود برای فشار بر اوکراین برای پرونده سازی برای پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود سوء استفاده کرده است، بلکه کاخ سفید تلاش کرده تا شواهد مربوط به گفت وگوی مذکور را پنهان کند.

در همین حال سرمایه گذاران نگران سیگنال های ضد و نقیضی هستند که از سوی چین و آمریکا در مورد اختلافات تجاری شان مخابره می شود و موجب شده تا قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود 17 درصد افزایش یابد./تسنیم

 

 

 

مرور بازار در روز گذشته ( پنجشنبه 4 مهر )

 

دیروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به دیروز 4 میلیون و  25  هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 14 هزار تومان معامله می‌شود.

 

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 58 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه یک‌میلیون و 259 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 870 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 408 هزار و 900 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1508.1 دلار معامله می‌شود. در حالی که پس از به جریان افتادن فرایند رسمی استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنگره ارزش سهام در بازارهای بورس جهان کاهش یافته است، قیمت طلا امروز تغییری جزئی را شاهد بود و در نزدیکی بالاترین رقم سه هفته گذشته که در جلسه گذشته به ثبت رسیده بود باقی ماند.

پس از به جریان افتادن تحقیقات رسمی مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، امروز شاخص ارزش دلار کاهش داشت و ارزش سهام در بازارهای بورس آسیایی نیز شاهد افت بود. استیضاح ترامپ موجب افزایش عدم قطعیت سیاسی در بزرگترین اقتصاد جهان می شود و بازارهای مالی معمولا از وضعیت آشفتگی و عدم قطعیت استقبال نمی کنند.

ترامپ در سخنرانی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سیاست های تجاری چین انتقاد کرد و گفت توافق تجاری بد با چین را نمی پذیرد.

همزمان با افزایش نگرانی ها از بالا گرفتن تنش های تجاری، میزان اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه سپتامبر شاهد کاهش بوده است و این احتمالا تاثیری منفی بر میزان هزینه کرد مصرف کنندگان خواهد داشت.

دیوان عالی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور مبنی بر تعلیق پارلمان غیرقانونی بوده است، اما نخست وزیر بدون توجه به این رای اعلام کرد که با تصمیم دیوان عالی مخالف است و همچنان باید انگلیس تا 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود./تسنیم

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

4 میلیون و 25 هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم

4 میلیون و 14هزار تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

2 میلیون و 58 هزار تومان

قیمت ربع سکه بهار آزادی

یک میلیون و 259 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

870 هزار تومان

قیمت هر گرم طلای 18 عیار

408 هزار و 900 تومان

قیمت هر گرم طلای 24 عیار

545 هزار و 100 تومان

قیمت هر مثقال طلا نوع

قی  یک میلیون و 771 هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

1508.1 دلار

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied