شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

ارزش ذخایر معادن اکتشاف شده، ۵٫۷۳ میلیارد دلار است

ارزش ذخایر معادن اکتشاف شده توسط این شرکت، ۵٫۷۳ میلیارد دلار است و در این میان میزان ذخایر اکتشاف شده ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تن بوده که بیشتر در حوزه پلی متال، سنگ آهن، زغال سنگ و شورابه ها بوده است.

ارزش ذخایر معادن اکتشاف شده، ۵٫۷۳ میلیارد دلار است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران: وجیه اله جعفری با اشاره به فعالیت های اکتشافی ایمپاسکو گفت: ارزش ذخایر معادن اکتشاف شده توسط این شرکت، ۵٫۷۳ میلیارد دلار است و در این میان میزان ذخایر اکتشاف شده ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تن بوده که بیشتر در حوزه پلی متال، سنگ آهن، زغال سنگ و شورابه ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اکتشاف اولویت اول ایمپاسکو است و تاکنون ۲۷ هزار و ۳۱۷ کیلومتر مربع عملیات اکتشافی بررسی و خاتمه داده شده است.

جعفری تصریح کرد: از ۱۳ پهنه اکتشافی خاتمه یافته، ۵۷ محدوده امیدبخش معرفی شده و ۳۵ درخواست اکتشاف انجام شده که از این تعداد، ۷ فقره پروانه اکتشاف و ۴ فقره گواهی کشف صادر شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: اکنون ۳۶ هزار و ۵۳۸ کیلومتر مربع پهنه اکتشافی نیز پیگیری می شود که بین ۳۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی در ادامه گفت: امسال نیز ۴۴ هزار و ۵۵۶ کیلومتر مربع پهنه اکتشافی در استان های کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به انجام فعالیت های اکتشافی موردی توسط این شرکت خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون، ۴۶ مورد پروانه اکتشاف صادر شده که ۲۱ مورد آن به گواهی کشف انجامیده است.

جعفری در ادامه گفت: ۲۱ محدوده اکتشاف به مساحت ۳۱۵۸ کیلومتر مربع به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد تا فرآیند اکتشاف را تکمیل کنند.

وی در خاتمه با اشاره به عملکرد حفاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۹۲ تاکنون گفت: ۳۳۷۹۸۳ متر عملیات حفاری در این مدت انجام شده که در این میان بیشترین میزان حفاری صورت گرفته در سنگ آهن به میزان ۱۶۴۹۷۸ متر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied