شمانیوز
شما نیوز

صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون:

اولویت تامین نیاز داخلی نسبت به صادرات در پتروشیمی کارون

بیش از 90درصد نیازهای این پتروشیمی از منابع داخلی تامین می شود.

اولویت تامین نیاز داخلی نسبت به صادرات در پتروشیمی کارون

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از پترونیوز: اولویت تامین نیاز داخلی نسبت به صادرات در پتروشیمی کارون/تکمیل زنجیره ارزش برای جلوگیری از خام فروشی مهترین شاخصه پتروشیمی کارون

به گزارش پترونیوز؛ علیرضا صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون در گفت و گویی درباره رویکرد فعلی پتروشیمی کارون میان پتروشیمی های منطقه گفت: پتروشیمی کارون یکی از مجموعه شرکت های هلدینگ خلیج فارس است و بر همین اساس رویکردهای اصلی این شرکت از رویکردهای اصلی هلدینگ خلیج فارس تبعیت می کند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون افزایش تولید، کاهش هزینه و بومی سازی مایحتاج مورد نیاز (خودکفایی) را سه رویکرد اصلی این شرکت برشمرد و افزود: یکی از مباحث مهمی که امروزه در کشور مطرح است موضوع جلوگیری از خام فروشی است، با توجه به تاکید وزارت نفت بر استراتژی این وزارتخانه مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، بر همین اساس پتروشیمی کارون به این مهم توجه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه پتروشیمی کارون توسط هفت شرکت داخلی تامین می شود، تصریح کرد: پیش از این، مواد این شرکت ها به صورت خام به فروش می رسید اما پتروشیمی کارون امروز این مواد را در اختیار می گیرد و به مواد قابل مصرف در داخل کشور تبدیل می کند.

** تکمیل زنجیره ارزش برای جلوگیری از خام فروشی مهترین شاخصه پتروشیمی کارون

صدیقی زاده مهمترین شاخصه پتروشیمی کارون را تکمیل زنجیره ارزش برای جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و ادامه داد: محصولات اصلی این شرکت تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) و متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) و محصولات جانبی این مجموعه صنعتی – معدنی، آنیلین (Aniline)، اسید نیتریک (HNO۳)، اسید کلریدریک (HCL)، نیترو بنزن (NB)، متا تولوئن دی آمین (MTD)و ارتو تولوئن دی آمین(OTD) است.

وی یادآور شد: کاربرد اصلی این محصولات بیشتر در صنایع خانگی مانند مبلمان، تشک، صندلی و به طور کلی اسفنج های نرم و سخت ونیز صنعت خودروسازی، چسب سازی، پوشش دیوارها و کف پوش ها است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با تاکید بر اینکه اولویت این شرکت تامین نیاز داخلی است، اضافه کرد: استراتژی هلدینگ خلیج فارس برای شرکت های زیرمجموعه در مرحله نخست تامین نیاز داخلی است بر همین اساس محصولات از طریق بورس عرضه می شود و درصورتی که نیاز داخل تامین شد و محصولات مازاد وجود داشته باشد در حوزه صادرات ورود پیدا می کنیم.

وی بیان داشت: محصولات ما در خاورمیانه یونیک بوده و مشابهی ندارند بطوریکه می توان گفت پتروشیمی کارون، اولین شرکت تولید کننده این مواد در ایران است و در میان کشورهای خاورمیانه فقط یک یا دو کشور این مواد را تولید می کنند بر همین اساس متقاضی داخلی برای خرید محصولات این شرکت بالاست.

صدیقی زاده ابراز داشت: تولید شرکت پتروشیمی کارون در مرحله نخست به مصرف داخلی می رسد و درصورت کاهش تقاضای داخلی، محصولات این شرکت صادر می شوند.

اولویت تامین نیاز داخلی نسبت به صادرات در پتروشیمی کارون

وی متذکر شد: پتروشیمی کارون به هیچ عنوان بازار داخلی را برای به دست آوردن بازارهای خارجی رها نمی کند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این شرکت برنامه های بلند مدتی را برای حضور فعال در بازارهای جهانی پیش بینی کرده است، گفت: پروژه هایی برای تامین خوراک کارخانه در حال پیش بینی است که پیرو آن این شرکت به خوراک پایدارتری می رسد و با افزایش تولیدات،حجم صادرات ارتقا خواهد یافت.

**ورود پتروشمی کارون در عرصه فرابورس در آینده نزدیک

صدیقی زاده از حضور پتروشیمی کارون در فرابورس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هلدینگ خلیج فارس تعیین کننده نوبت و حضور شرکت ها در بورس و عرضه محصولات در این بازار است و این به عنوان یک سیاست کلان مطرح است اما این پتروشیمی فعالیت هایی را زیرنظر هلدینگ برای ورود به فرابورس آغاز کرده است و پیش بینی می شود این شرکت تا سال 99 بتواند وارد فرابورس شود.

وی همچنین درخصوص تاثیر تحریم ها بر فعالیت ها و عملکرد این شرکت بیان داشت: تحریم یک جنگ است که ابزار آن مسائل اقتصادی را در بر می گیرد در صورتی که ما بتوانیم بر مقاومت خود بیافزاییم تحریم تبدیل به فرصت می شود.

** تامین بیش از 90درصد نیازهای پتروشیمی کارون از منابع داخلی

مدیرعامل پتروشیمی کارون یادآور شد: پتروشیمی کارون با آغاز تحریم ها به خصوص بعد از خروج امریکا از برجام سیاست هایی را پیش رو قرار داد که اصلی ترین آنها داخلی سازی نیازها بود و می توان گفت امروز بیش از 90درصد نیازهای این پتروشیمی در تمامی زمینه ها از منابع داخلی تامین می شود.بنابراین تحریم ها تاثیر خاصی بر روند فعالیت های این شرکت نداشته است.

صدیقی زاده با اشاره به همکاری و تعامل این شرکت با پتروشیمی های  بندرامام، بوعلی، شهید رسولی، فناوران و رازی درباره تهدیدهای بی اساس عربستان درخصوص حمله به پتروشیمی های کشور خاطرنشان کرد:خوشبختانه نسلی که مدیران شرکت ها تشکیل می دهند نسل جنگ دیده هستند این نسل بمب، موشک و جنگ را دیده اند. باید بگویم ما تجریه هشت سال دفاع مقدس را  داشته ایم  و هیچگونه احساس ترسی بابت این تهدیدهای بی اساس وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی