شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

بیمه سلامت نباید بدون تایید ارزیابی وسع، بیمه همگانی سلامت را تمدید کند / محل پرداخت حق بیمه افراد باید مشخص باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان بیمه سلامت نباید بدون ارائه نامه از وزارت رفاه مبنی بر تایید ارزیابی وسع، کسی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد یا بیمه همگانی سلامت را تمدید کند.

بیمه سلامت نباید بدون تایید ارزیابی وسع، بیمه همگانی سلامت را تمدید کند / محل پرداخت حق بیمه افراد باید مشخص باشد

 

به گزارش شمانیوز، حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار آی هینا درباره انجام ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه و بیمه اجباری سلامت افزود: در زمینه ارزیابی وسع در برنامه پنجم و ششم توسعه کارهای زیادی انجام شده است. بیمه‌ها بنگاه اقتصادی هستند و باید درآمدی داشته باشند تا با این درآمد بتوانند هزینه‌ها و تعهد خود را انجام دهند. در نتیجه به این فکر شده که سازمان‌های بیمه گر چه درآمدی باید داشته باشند. دراین زمینه گفته شده که یا کارفرما یا خود بیمه شده یا در صورت عدم توانایی فرد باید حق بیمه توسط سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی پرداخت و در غیر این صورت حق بیمه توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که سازمان‌های مختلف برای بیمه‌ها هزینه درست کردند اما برای درآمد، کسی کمک نکرد. همچنین به این موضوع توجه نشد که اگر قرار است افراد جدیدی بیمه شوند، حق بیمه توسط چه کسی باید پرداخت شود. قرار بر این بود که ارزیابی وسع انجام شود و اگر کسی قادر به پرداخت حق بیمه نبود، هزینه او توسط دولت پرداخت شود. در آن زمان بدون حساب و کتاب تعداد زیادی از افراد دفترچه بیمه دریافت کردند. این در حالی است که هیچکس نباید دفترچه بیمه دریافت کند، اما محل پرداخت حق بیمه او مشخص نباشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از طرفی موضوع همپوشانی بیمه‌ها هم اتفاق افتاد، اما قانون در برنامه پنجم و ششم توسعه مکلف کرده بود که پس از انجام ارزیابی وسع، دفترچه بیمه سلامت به مردم ارائه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: موضوع مقطع زمانی و چگونگی اجرا در زمینه ارزیابی وسع مطرح است. کسانی که حق بیمه پرداخت نمی‌کنند باید به وزارت رفاه معرفی شده و زمان مشخصی نیز برای تمدید دفترچه تعیین شود. اگر این افراد نامه تایید ارزیابی وسع را از وزارت رفاه دریافت کرده و به بیمه سلامت ارائه کنند، سپس باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied