شمانیوز
شما نیوز

دکتر محمدی در نشست هم اندیشی کارگزاری ها :

کارگزاری ها پیشانی بازار سرمایه اند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، کانون کارگزاران را محور اصلی ارتباط سازمان بورس با تمام ارکان بازار سرمایه برشمرد و بر حمایت این سازمان از صنعت کارگزاری و حمایت از حقوق سهامداران تاکید کرد.

کارگزاری ها پیشانی بازار سرمایه اند

به گزارش شمانیوز و به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی در نشست هم اندیشی کارگزاری ها اظهار داشت: شرکت های کارگزاری همچنین اولین مجرای ورود سرمایه گذاران برای تجربه فعالیت در بازار سرمایه اند و همین ویژگی،  وظیفه  این نهاد را  در تعامل مثبت با سهامداران و حمایت از حقوق آنها  دوچندان کرده است .

 

 دکتر محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب منابع مالی جدید در بازار سرمایه اظهار داشت: اخیرا منابع خوبی در بازار سرمایه وارد شده که نگهداشت این پول وظیفه ماست ؛ باید تمهیدی کنیم تا این پول از بازار سرمایه خارج نشود . به ویژه صندوق های ما لازم است فعال تر عمل کنند  و حتی الامکان سازوکارهای تشویقی نیز طراحی شود.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ، در ادامه در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه و نهادهای مالی فعال در این حوزه توضیحاتی ارائه کرد که از مهمترین آنها می توان به ضرورت پیشرفت و تنوع بخشی در حوزه ابزارهای مالی معاملاتی و تنوع تعداد نهادهای مالی فعال،  توسعه برگزاری مجامع الکترونیکی، رفع مشکلات سهامداری شرکت های کارگزاری بانکی، پیشنهاد رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده شرکت های کارگزاری با همکاری کانون کارگزاران و پی گیری کاهش ضریب عوارض کسب و پیشه شرکت‌های کارگزاری تا حصول نتیجه اشاره کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied