شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی// مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی:

۵۵درصد محصولات فولادهرمزگان صادر می شود

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان‌اینکه هم اکنون ۵۵درصد محصولات این شرکت صادر می شوند گفت: شرکت فولاد هرمزگان در سال جاری۹۶۰ هزار تن از محصولات خود را صادر کرده است.

۵۵درصد محصولات فولادهرمزگان صادر می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان امروز (شنبه ۱۳مهرماه) در هفتمین کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی که در هتل المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به کسب عنوان مدیر برگزیده و دریافت کننده لوح زرین حرفه ای گرایی و حامی روابط عمومی اظهارداشت: از دست اندرکاران برگزاری این همایش و اعتمادی که به فولاد هرمزگان شد تشکر میکنم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه روابط عمومی کشور اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: این اتفاقات در شورای سیاست گذاری هفتمین کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت .

ارزانی تصریح کرد: فو لاد هرمزگان در شهر بندر عباس واقع شده و یک کارخانه تولیدی است و با جامعه محلی خودش سر و کار دارد و از این باب به عنوان شرکت تاثیر گذار در اقتصاد استان در حوزه مسولیت های اجتماعی فعالیت میکند.

وی به اقدامات این شرکت در راستای کمک به شهرهای سیل زده کشور، نوسازی و ساخت مدارس، کمک به زندانیان جرایم غیرعمد ، همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان یادآور شد: در بحث روابط عمومی این شرکت همکاری خوبی را با ادارات کل استان داشته ضمن آنکه در روز خبرنگار برنامه هایی را پیش بینی و برگزار کرد .

ارزانی با تاکید بر اهمیت ارتباط با رسانه های محلی استان، ادامه داد: در این میان با نهادهای زیر مجموعه نهاد مقام معظم رهبری در شهر و در زمینه برپایی نمایشگاه همکاری خوبی داشته ایم.

وی درباره حفظ جایگاه اولی در این حوزه در سال های آتی گفت: بدون شک تمام اقدامات گذشته را با قوت ادامه خواهیم داد ضمن آنکه به نیازهای جدید در این حوزه پاسخ مناسب خواهیم گفت .

وی با بیان اینکه این شرکت در سیل اخیر کشور مبلغی حدود یک میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کرد، ادامه داد: با تعامل خوب ارتباط منسجم تر میشود و بر همین اساس از دانش و یافته های این کنفرانس استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درباره خام فروشی محصولات گفت: خام فروشی بحث پسندیده نیست و تمامی مقامات مسوولان ونهادها بر این مسئله اذعان دارند.

ارزانی با تاکید بر اینکه اشتغال وابسته به ورودی مواد اولیه است و نیاز است، اضافه کرد: اگر ما نتوانیم کار کنیم اشتغال در شرکت فولاد هرمزگان ایجاد نمی شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون تعداد ۴هزار نیرو در این شرکت فعالیت می کنند، گفت: این رقم با احتساب شرکت های بالا دست و پایین دست برابر با ۶۰ الی ۷۰ هزار نفر می شود.

وی ضمن انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی کشور به دلیل نبود مواد اولیه، تصریح کرد: باید اطمینان حاصل شود هیچ واحد تولیدی به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل نمی شود.

ارزانی در آستانه روز ملی صادرات به مقوله صادرات در زمان تحریم پرداخت و گفت: این امر بحث مهمی است و باید به آن توجه شود.هم اکنون ۵۵ درصد محصولات شرکت فولاد هرمزگان صادراتی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز مبنی بر اهمیت بومی سازی مواد اولیه و تجهیزات در زمان تحریم، اظهارداشت: در زمینه بومی سازی تجهیزات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به تشکیل کمیته بومی سازی در این شرکت اشاره کرد و افزود: در فولاد هرمزگان ،کمیته بومی سازی از سالیان گذشته فعال شده است.

ارزانی تصریح کرد: این کمیته به دلیل اعمال و تشدید تحریم ها از سال ۹۲ تشکیل شد و بومی سازی را مرکز توجه خود قرار داد.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، در این باره تیم های منسجم تشکیل شدند و شرایط لازم را مورد توجه قرار دادند و با دعوت از شرکت موارد مورد نیاز شناسایی شد .

هم اکنون در این زمینه شرایط مساعدی داریم اما کافی نیست و لازم است تلاش ها بیشتر باشد.بومی سازی باید با توجه به نگاه اقتصادی باشد و موارد استراتژیک و گلوگاهی را دربر گیرد.

وی بابیان اینکه این شرکت در سال جاری ۹۶۰ هزار تن از محصولات خود را صادر کرده است، ادامه داد: بحث صاردات با توجه به تحریم ها نوعی الزام است.

و ی متذکر شد: لازم است دولت در این راستا نقش تسهیل گری ایفا کند چرا که مواد اولیه نقش اکسیژن را ایفا میکنند و باید در زمان خودش به دست شرکتها و تولیدکنندگان برسند.

ارزانی درباره برنامه های توسعه ای این شرکت اظهارداشت: قبل از اعمال تحریم ها  قراردادی یک و نیم به سه و نیم میلیون تنی را در حال پیشبرد داشتیم که امضا هم شده بود و مجوزهای آن از بانک مرکزی گرفته شده بود و قرار بود در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ آن زده شود اما به دلیل تشدید تحریم ها این پروژه منتفی شد اما باید گفت که بحث های توسعه در جریان است و ظرف چند ماه آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: رسانه وجدان بیدار جامعه و روابط عمومی وجدان بیدار سازمان ها هستند و در همین راستاسازمان ها باید با جامعه ارتباط برقرار کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied