شمانیوز
شما نیوز

۴۱ میلیون نفر سود سهام عدالت دریافت کردند

سازمان خصوصی سازی تاکنون مبلغ ۳.۹۵۶ میلیارد تومان را به عنوان سود به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده بودند، واریز شده است.

 ۴۱ میلیون نفر سود سهام عدالت دریافت کردند

به گزارش شمانیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی در باره سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی سازی منتشر شد.

 

برای هر مشمول دارای یک میلیون تومان سهام حدود ۱۷۵ هزارتومان سود از محل عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ واریز شده است که این مقدار در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵۰ هزار تومان بوده است و این موضوع حکایت از رشد ۱۶ درصدی پرداخت سود سهام عدالت دارد.

 

در راستای اجرای مصوبات شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی سازمان خصوصی سازی پس از راه اندازی سامانه الکترونیکی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اقدام به دریافت شماره شبای بانکی مشمولان از طریق سامانه مذکور کرد که بر این اساس فرآیند توزیع سود سهام عدالت میان مشمولان تسهیل و واریز سود شرکت­های سرمایه‌پذیر برای سهامداران امکان‌پذیر شد؛ به نحوی که در شهریورماه سال ۱۳۹۷ مبالغ سود سالهای مالی ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ برای اولین بار به حساب مشمولان واریز شد.

 

این در حالی است که فرآیند توزیع سود سهام عدالت همچنان توسط این سازمان پیگیری می شود و ویژگی مهم این کار که آن را از تمامی کارهای بزرگ مشابه انجام شده در کشور متمایز می کند آن است که سود تخصیصی از محل یک ثروت با درآمد دائمی و نه از محل درآمد بیت المال میان اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود و سود تخصیصی نیز به حساب تک تک افراد مشمول و نه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. همچنین بخش زیادی از این سود به حساب افراد نیازمند واریز می شود و نه به حساب تک تک افراد جامعه.

 

علاوه بر این به منظور پرداخت مبلغ ۴۶۶۰ میلیارد تومان سود تخصیصی شرکتهای سرمایه پذیر بابت عملکرد سال ۱۳۹۶ تاکنون مبلغ ۳.۹۵۶ میلیارد تومان توسط سازمان خصوصی سازی به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده بودند، واریز شده است.

 

افزون بر این، با هدف ساماندهی و تکمیل طرح توزیع سهام عدالت، لایحه ساماندهی سهام عدالت نیز با تأکید بر انتقال مالکیت این سهام علاوه بر منافع حاصل از آن به مشمولان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

 

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied