شمانیوز
شما نیوز

حضور فعال ذوب آهن اصفهان در هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان همراه با دیگر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در هشتمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری درمعدن و صنایع معدنی ایران(mlnex 2019) شرکتی فعال دارد.

حضور فعال ذوب آهن اصفهان در هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: در این  نمایشگاه که همزمان  باهشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی متالورژی  ومواد(I mat 2019)  در محل شبستان  مصلی  امام خمینی تهران در طی روزهای  ۱۵ الی ۱۷ مهرماه  جاری در حال برگزاری است  بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند. شرکت  سهامی ذوب آهن اصفهان  و شرکت مهندس پویش  و ساخت  درعرفه  خود  در این درنمایشگاه  با ارائه  آخرین  پیشرفت ها وتوانمندی ها و نمونه محصولات خود ازجمله ریل راه آهن  پذیرا  و پاسخگوی بازدید کنندگان و علاقه مندان هستند. درمراسم  افتتاحیه نمایشگاه که با حضور  مقامات  صنعتی و معدنی  کشور  و متخصصان  و سرمایه گذاران داخلی و خارجی درسالن اجتماعات شبستان  امام خمینی ره  برگزارشد دکتر خداداد  غریب پور  رئیس هیئت عامل ایمیدرو  سخنرانی نمود .

دکتر داریوش اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران،رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مهندسی مواد و متالورژی که در مصلای امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است در گفتگو با خبرنگار ما گفت : وضع عوارض 25 درصدی بر صادرات سنگ آهن را در برخی از موارد مفید می دانیم تا جایی که واحدهای فولادی داخل به مواد اولیه مانند کنسانتره،گندله،آهن اسفنجی و شمش نیاز دارند قطعاً مواد اولیه باید در داخل مورد استفاده قرار گیرند اما زمانی که با مازاد مواد اولیه رو به رو هستیم باید صادرات آن در دستور کار قرار گیرد. در یک کلام ابتدا تکمیل زنجیره و سپس صادرات باید در دستور کار قرار گیرد و این کار وزارت صمت است که تعادل را بین فولادی ها و معدنی ها برقرار نماید.  

وی افزود : در بخش اکتشاف،ما کمتر از 10 درصد اکتشافات را انجام دادیم بنابراین حدود 90 درصد آنجه را که می توانیم در بخش اکتشاف سرمایه گذاری کنیم باقی مانده است . در 1404 ما باید 55 میلیون تن فولاد تولید کنیم که این عدد به حدود 160 تا 180 میلیو تن سنگ آهن نیاز داریم اما امروز فقط 80 تا 85 میلیون تن استخراج داریم یعنی تمام سرمایه گذاری که تا به امروز برای استخراج انجام شده باید 2 برابر شود. در بخش صنایع معدنی و استخراج تازه در ابتدای راه هستیم تا حدودی در زنجیره فولاد و مس توانستیم قدم های اولیه را برداریم و لذا نیاز است سرمایه گذاری مناسبی در این بخش انجام شود.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد : استراتژی نظام جمهوری سلامی این است که خام فروشی نشود و در داخل کشور فرآوری انجام شود و سپس مازاد آن صادر شود.در زمینه سرمایه گذاری طرف های خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی نیزبا وزیر امور خارجه و معاون اقتصادی ایشان مذاکرات خوبی داشتیم تا شرایط در این زمینه تسهیل گردد.

فعال2

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied