شمانیوز
شما نیوز

معاون بازار فرابورس ایران شفاف‌سازی کرد

چگونگی انجام معاملات «رنیک» در معاملات امروز فرابورس ایران

اروجی عنوان کرد که معامله امروز سهام «رنیک» در ساعت 13:38 بر پایه سفارش‌هایی که در سامانه معاملات ثبت شده بود رقم خورد و حجم معاملات این سهم نیز بیش از 461 هزار سهم بود.

چگونگی انجام معاملات «رنیک» در معاملات امروز فرابورس ایران
به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ اروجی عنوان کرد که معامله امروز سهام «رنیک» در ساعت 13:38 بر پایه سفارش‌هایی که در سامانه معاملات ثبت شده بود رقم خورد و حجم معاملات این سهم نیز بیش از 461 هزار سهم بود.
 
معاون بازار فرابورس ایران در خصوص چگونگی رقم خوردن معاملات امروز سهام شرکت جنرال مکانیک در ساعتی غیر از زمان رسمی معاملات بازارهای بورس تهران و فرابورس ایران شفاف‌سازی کرد.

 

افسانه اروجی به پیام ناظر بازار در خصوص فرآیند سفارش‌گیری و انجام معاملات در سهم «رنیک» اشاره کرد و گفت: روز جاری در پیام ناظر بازار اعلام شد نماد معاملاتی شرکت جنرال مکانیک از ساعت 12:30 آماده انجام معامله است و صرفا در این نماد انجام معاملات سهام تا ساعت 13:00 ادامه خواهد داشت.

 

به گفته او در جلسه معاملاتی امروز فرآیند سفارش‌گیری در نماد «رنیک» صورت گرفت و با آنکه اعلام شد در ساعت 12:30 تا 13:00 معاملات در سهم «رنیک» به صورت پیوسته صورت گیرد، اما به دلیل تعداد زیاد معاملات در کل بازار و نیز تعداد بالای سفارش‌ها در نماد معاملاتی جنرال مکانیک، انجام معامله در این سهم در زمان اعلام شده به دلایل فنی امکان‌پذیر نبود.

 

معاون بازار فرابورس ایران یادآور شد که مطابق با ماده 5 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، در صورت بروز اشکالات فنی در سامانه معاملاتی و بروز ریسک اخلال در معاملات یا ثبت تغییرات مالکیت سهامداری یا مخاطرات مشابه، مدیران عامل بورس‌ها می‌توانند ساعات شروع، خاتمه و طول جلسه معاملاتی یک یا گروهی از نمادهای معاملاتی، یک یا گروهی از بازارهای معاملاتی، یک یا گروهی از تابلو‌های معاملاتی یا ترکیبی از آن‌ها را با گزارش بورس مربوطه و تایید شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تغییر دهند یا انجام معاملات در هر یک از آن‌ها را متوقف کنند.

 

وی با بیان اینکه در جریان معاملات امروز سهام جنرال مکانیک از این ماده قانونی بهره گرفته شده است عنوان کرد که معامله امروز سهام «رنیک» در ساعت 13:38 بر پایه سفارش‌هایی که در سامانه معاملات ثبت شده بود رقم خورد و حجم معاملات این سهم نیز بیش از 461 هزار سهم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied